Scooter wiel glijdt snel weg

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal zoals de meeste van jullie weten heb ik laast een scooter ongeluk gehad.
nu heb ik tijdelijk een andere scooter Viva City 2 takt. Super goed ding. Maar als het regent of heeft geregend glijd me acht band alleen maar weg. Dus ik durf nu niet meer harder dan 10km/h
tTe gaan in een bocht. Zou het kunnen dat me band te hard is opgepompt. Het is niet een aliexpress band het is gewoon een Dunlop band van kwaliteit. Weet iemand raad
 
Advertisement - register to remove this

Dat die zacht was klopt ik had em leeg laten lopen. Maar wat is gecupt?
Tja als je hem leeg laat lopen krijg je vreemd beeld. toch is die band einde oefening.Gecuped is dat de band niet meer rond is en er eigenlijk om makkelijk te zeggen deukjes in de band heeft waardoor hij niet goed rond is maar vlakke stukjes op de band heeft).
Post automatically merged:

Het zou bijzonder zijn als hier iemand een binnenband in heeft gedaan:joycat:
Zou je idd niet verwachten. mijn amigo had een tubeless band met binnenband er in.verbaas me nergens meer over eerlijk gezegd als het op brommers en scooters aan komt.
 
Die ventiel die er uit de velg steekt is niet van een binnenband.
Een ventiel van een binnenband is volledig schroefdraad en wordt op zijn plaats gehouden door een moertje, net als bij je fiets.
De ventiel op de foto is een tubeless ventiel.

Is dat de nieuwe band?? Hoe kan dat dan?
Lijkt er niet op!
Hiermee zou ik ook geen bocht durven nemen bij nat weer!
 
Die ventiel die er uit de velg steekt is niet van een binnenband.
Een binnenband is een volledig ventiel en wordt op zijn plaats gehouden door een moertje, net als bij je fiets.
Het ventiel op de foto is een tubeless ventiel.


Lijkt er niet op!
Dit zou ik ook geen bocht durven nemen bij nat weer!
Bochten bij nat weer doe ik ook heel zacht.
zou het meschien helpen als ik 3 bar in die band stop zodat die zich naar buiten gedrukt?
zoja is 3 bar niet te veel
Post automatically merged:

na maanden stil gestaan hebben zou ik die band liever niet meer gebruiken. Maar ik zou zeker niet verwachten dat hij zo extreem vervormd zou zijn
Percies want de achterband heeft letterlijk niks.
Post automatically merged:

Toch zou je verwachten dat 3 bar luchtdruk de band netjes krijgt, toch?
groet,
Ga ik proberen. Ik denk alleen dat dat weinig gaat opleveren
 
Die ventiel die er uit de velg steekt is niet van een binnenband.
Een ventiel van een binnenband is volledig schroefdraad en wordt op zijn plaats gehouden door een moertje, net als bij je fiets.
De ventiel op de foto is een tubeless ventiel.



Lijkt er niet op!
Hiermee zou ik ook geen bocht durven nemen bij nat weer!
Klopt. mijn amico had dus wel een binnenband. Schijnbaar ooit de velg lek geraakt. dit is idd een tubeless band.
Post automatically merged:

Bochten bij nat weer doe ik ook heel zacht.
zou het meschien helpen als ik 3 bar in die band stop zodat die zich naar buiten gedrukt?
zoja is 3 bar niet te veel

Post automatically merged:


Percies want de achterband heeft letterlijk niks.
Post automatically merged:


Ga ik proberen. Ik denk alleen dat dat weinig gaat opleveren
Jou canvas(harnas in de band)is waarschijnlijk gebroken. niet mee klooien en enige wat je wel moet doen is vervangen. neem dat maar van ons allen aan.
 
Back
Top