Scooter valt uit Sym Fiddle 2

Aymanweavy

New Member
Ik heb een Sym Fiddle 2 2021 euro 5
En telkens als ik stil sta voor een stoplicht bijvoorbeeld en daarna weer gas geef valt ie gewoon uit. Wat zou het probleem veroorzaken? Kan het de bougie zijn?

Help aub!
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een Sym Fiddle 2 2021 euro 5
En telkens als ik stil sta voor een stoplicht bijvoorbeeld en daarna weer gas geef valt ie gewoon uit. Wat zou het probleem veroorzaken? Kan het de bougie zijn?

Help aub!
Precies hetzelfde probleem met sym euro 5

Is zovaak terug geweest naar de dealer conclussie leer er mee leven..
Ik vermoed dat het in de ecu zit (software matig qua instellen met brandstofhoeveelheid)
 
Ik heb een Sym Fiddle 2 2021 euro 5
Is zovaak terug geweest naar de dealer conclussie leer er mee leven..
Buiten dat het misschien een bekend probleem is, zou ik toch teruggaan naar de dealer en er onder garantie erna laten kijken want dit hoort niet met een nieuwe scooter.

Ennn vooral, ga er niet zelf aan sleutelen want dan kun je het wel vergeten met de garantie van je scooter.

@Glenn123 , Ik weet dat er geen garantie zit op bezorgscooters, dat heb je al eens vertelt in het verleden maar voor een particulier is het toch aan te raden om terug naar de dealer te gaan met zo'n jonge scooter.
Neemt iedereen het maar voor lief, gebeurt er nooit iets vanuit de dealer richting importeur/fabrikant om het probleem te onderzoeken en komt er dus ook nooit een oplossing.
 
Buiten dat het misschien een bekend probleem is, zou ik toch teruggaan naar de dealer en er onder garantie erna laten kijken want dit hoort niet met een nieuwe scooter.

Ennn vooral, ga er niet zelf aan sleutelen want dan kun je het wel vergeten met de garantie van je scooter.

@Glenn123 , Ik weet dat er geen garantie zit op bezorgscooters, dat heb je al eens vertelt in het verleden maar voor een particulier is het toch aan te raden om terug naar de dealer te gaan met zo'n jonge scooter.
Neemt iedereen het maar voor lief, gebeurt er nooit iets vanuit de dealer richting importeur/fabrikant om het probleem te onderzoeken en komt er dus ook nooit een oplossing.
Klopt ben ik zeker met je eens
Maar na 5x terug geweest zijn te geweest was ik er wel klaar mee en kwam de dealer met rare mogelijke oplossingen (extra massakabel tussen blok en frame) massa bobine op frame opschuren wat het allemaal niet was
En gaf vervolgens de schuld aan een slechte badge bougies van NGK...
(Maakt verder niet uit voor we te ver off topic gaan)

Zoals sparky aangeeft zeker als je nog garantie hebt terug gaan naar de dealer.
 
In Nederlanf is die garantieperiode nogal vaag, maar dat schept wel extra mogelijkheden.
In Belgie zit er op Sym, 3 jaren fabrieksgarantie alleen de X-pro maar 2 jaren.
 
Volgens mij geld volgens de Europese wetgeving dat je voor een Degelijk Product een Garantie van 2 jaar mag verwachten , en dat de Dealer zich daar aan te houden heeft.
 
Heb ook een Sym Fiddle 2 2021 euro 5 en die heeft ook problemen met inhouden in bochten. Iemand een idee? scooter heeft pas 1500km gelopen en na 500km zijn eerste beurt gehad waar ze de naald iets hadden opgeschuurd ofzo?
 
Back
Top