Waarschijnlijk rijdt je er niet genoeg mee...
Ik bedoel hiermee wat langere afstanden zodat de motor goed op temperatuur komt.
Olie in de luchtfilter is meestal afkomstig van de aansluiting van het carterontluchting naar het luchtfilter.
Vaak ook wat waterdamp wat mee gaat in de slang....
Gewoon even goed reinigen en de slang ook gelijk even meenemen moet voldoende zijn.
Kan zijn dat in de cilinderkop (bij het membraan) ook nog wat zit waardoor er een verstopping kan ontstaan.
Is dat het geval moet men deze dus ook reinigen...
Ander iets is dat de zuiger (en veren) olie doorlaat vanuit het motorblok of er is iets mis met de klepseals.
Aangezien meer info ontbreekt is dit echter gissen.
Dit is zeker wel genoeg km's om de boel op temperatuur te krijgen.
Het gegeven v.w.b. het ontluchtings gebeuren en slang kan men dan wel afvinken!
(maar controleren en e.v.t. reinigen kan natuurlijk nooit kwaad)
Ik heb er nu zo’n 4000 km mee gereden en heb pas zelf alle filters vervangen en transmissieolie en olie ook.
Hij valt uit als ik 20 km per uur rijd en start dan ook niet meer voor een tijdje. Dat zal toch niet de carburateur zijn?
Het vreemde is dan wel dat er olie in het luchtfilter terechtkomt!?
(het kan maar op één manier in het filter belanden)
Hoeveel km heb je inmiddels gereden?
Onderhoudsgeschiedenis is up to date?
Als de motor regelmatig bij lage toeren uitvalt kan dit te maken hebben met de afstelling van de carburateur.
(dit verklaart echter niet de motorolie in het filter helaas)
Controleer even de klepspeling inlaat, als deze te strak staat kan er compressie terugslaan.
Groet
Beste lezer,
Ik reed pas rustig naar huis en opeens viel mijn scooter uit (piaggio zip 4t)en starte hij niet meer . Ik kon niet vinden wat het was en heb Hem een uurtje laten staan en daarna starte hij weer
ook kwam ik er later achter een paar dagen eerder dat er veel olie in het luchtfilter zat. Hoe kan dit?
Gr,
Baas
Nee ben wel gevallen een paar maanden geledenScooter recent scheef gestaan? Gevallen?
Dat sws,Het kan ook zijn dat het niveau eerder te hoog stond van de olie en dit naar buiten is gewerkt..
In dit geval raad ik je aan om gewoon de olie weer aan te vullen zoals het moest staan en dan het verbruik in de gaten houden..
En luchtfilter en slangetje even schoonmaken als daar olie in zit.