scooter valt soms uit tijdens rijden

lucas38

New Member
ik heb een piaggio zip 4takt uit 2018 (een van de laatste carburateur modellen) hij heeft altijd goed gereden. nu sinds een tijdje valt die steeds vaker uit tijdens het rijden, hij reageert dan niet meer op gas of wat dan ook. toch lijkt het alsof het blok dan wel aan blijft alleen nergens meer op reageert. als ik hem dan uit zet en daarna weer kick of e-start doet die het soms gelijk weer alleen dan stottert die wat en valt die af en toe daarna weer uit .andere keren duurt het enorm lang voordat hij weer aan gaat.

ik heb het volgende al gedaan:
-de kleppen goed gesteld
-de benzine slang op verstopping gecontroleerd
-extra benzine filter
-spruitstuk vervangen (trok vroeger valse lucht)

tot op de dag van vandaag heeft die nogsteeds de problemen weet iemand wat het kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Als hij afslaat heeft hij dan nog wel een vonk ? Om dat te testen kun je een reserve bougie mee nemen , hoef je alleen de dop maar over te zetten in plaats van met een hete bougie te frummelen
 
ja kan ik proberen maar ik denk dat de vonk wel in orde is want hij start altijd wel gewoon zonder probleem als ik hem een tijd laat staan. maar stel dat die uitvalt dan start die soms gelijk weer en soms duurt het heel lang
 
eindelijk iemand gevonden met hetzelfde probleem ik ben al 1,5 jaar bezig met dit ongekende raadsel.., ik heb vrijwel alles waar het aan kan liggen vervangen

VeRvAnGeN:
carburateur(s) "verschillende" +een berg sproeiers spruitstuk luchtfilter benzineslangen vacuumpomp (heb nu een normaal benzinekraantje)
uitlaat cilinderkop malossi 80cc malossi nokkenas cdi bougie kabel bougies (stuk of 3/4 verschillende) euhhmmmmmm ontsteking vliegwiel etc en een nieuwe kabelboom..... en heb laatst zelfs een ander blok gekocht en nogsteeds zelfde probleem echt schiet mij maar lek
 
Bobine wil als hij warm wordt , en een sluiting in de winding heeft , uitvallen , koelt hij daarna weer af doet hij het weer , tot hij warm wordt .Daarom gelijk vonk testen bij uitval , sluit je dat uit , als je een goede vonk hebt. Daarom ook reserve bougie , zit er niet zo'n lange tijd tussen de test , en krijg je geen blaren op je vingertoppen.
Post automatically merged:

Als dat het niet is kun je proberen om zonder , of los gedraaide benzinetankdop te rijden , dit om te testen , dat door een vervuilde /verstopte , tank ontluchting , er vacuum in de tank ontstaat , en de benzine niet meer stroomt.
 
Jullie zouden eens kritisch kunnen kijken naar de route van de benzine toevoerslang. Zorg dat deze niet in de buurt komt van warme delen. Er kan dan vapour lock ontstaan en dat geeft dit soort symptomen.
 
Last edited:
Bobine wil als hij warm wordt , en een sluiting in de winding heeft , uitvallen , koelt hij daarna weer af doet hij het weer , tot hij warm wordt .Daarom gelijk vonk testen bij uitval , sluit je dat uit , als je een goede vonk hebt. Daarom ook reserve bougie , zit er niet zo'n lange tijd tussen de test , en krijg je geen blaren op je vingertoppen.
Post automatically merged:

Als dat het niet is kun je proberen om zonder , of los gedraaide benzinetankdop te rijden , dit om te testen , dat door een vervuilde /verstopte , tank ontluchting , er vacuum in de tank ontstaat , en de benzine niet meer stroomt.
Bobine wil als hij warm wordt , en een sluiting in de winding heeft , uitvallen , koelt hij daarna weer af doet hij het weer , tot hij warm wordt .Daarom gelijk vonk testen bij uitval , sluit je dat uit , als je een goede vonk hebt. Daarom ook reserve bougie , zit er niet zo'n lange tijd tussen de test , en krijg je geen blaren op je vingertoppen.
Post automatically merged:

Als dat het niet is kun je proberen om zonder , of los gedraaide benzinetankdop te rijden , dit om te testen , dat door een vervuilde /verstopte , tank ontluchting , er vacuum in de tank ontstaat , en de benzine niet meer stroomt.
Bobine wil als hij warm wordt , en een sluiting in de winding heeft , uitvallen , koelt hij daarna weer af doet hij het weer , tot hij warm wordt .Daarom gelijk vonk testen bij uitval , sluit je dat uit , als je een goede vonk hebt. Daarom ook reserve bougie , zit er niet zo'n lange tijd tussen de test , en krijg je geen blaren op je vingertoppen.
Post automatically merged:

Als dat het niet is kun je proberen om zonder , of los gedraaide benzinetankdop te rijden , dit om te testen , dat door een vervuilde /verstopte , tank ontluchting , er vacuum in de tank ontstaat , en de benzine niet meer stroomt.
eergister toevallig mn tank los gehaald om te spoelen en gelijk andere benzineslangen en een nieuwe benzinekraan

maar wat jij net zegt dat is precies wat er bij mij aan de hand is
 
Bobine wil als hij warm wordt , en een sluiting in de winding heeft , uitvallen , koelt hij daarna weer af doet hij het weer , tot hij warm wordt .Daarom gelijk vonk testen bij uitval , sluit je dat uit , als je een goede vonk hebt. Daarom ook reserve bougie , zit er niet zo'n lange tijd tussen de test , en krijg je geen blaren op je vingertoppen.
Post automatically merged:

Als dat het niet is kun je proberen om zonder , of los gedraaide benzinetankdop te rijden , dit om te testen , dat door een vervuilde /verstopte , tank ontluchting , er vacuum in de tank ontstaat , en de benzine niet meer stroom

Bobine wil als hij warm wordt , en een sluiting in de winding heeft , uitvallen , koelt hij daarna weer af doet hij het weer , tot hij warm wordt .Daarom gelijk vonk testen bij uitval , sluit je dat uit , als je een goede vonk hebt. Daarom ook reserve bougie , zit er niet zo'n lange tijd tussen de test , en krijg je geen blaren op je vingertoppen.
Post automatically merged:

Als dat het niet is kun je proberen om zonder , of los gedraaide benzinetankdop te rijden , dit om te testen , dat door een vervuilde /verstopte , tank ontluchting , er vacuum in de tank ontstaat , en de benzine niet meer stroomt.
eyoo kerel, bedankt man tis gefixt, heb paar nieuwe kabels getrokken van de onsteking naar de cdi maar dan met een omweg om de meeste hitte te vermeiden en ik ben net ff heen en weer naar huis geweest en hij viel normaal minimaal 10x uit op een krappe 2000m naar mn huis en net gewoon geen 1x ohohh mag altijd!!
 
Bobine wil als hij warm wordt , en een sluiting in de winding heeft , uitvallen , koelt hij daarna weer af doet hij het weer , tot hij warm wordt .Daarom gelijk vonk testen bij uitval , sluit je dat uit , als je een goede vonk hebt. Daarom ook reserve bougie , zit er niet zo'n lange tijd tussen de test , en krijg je geen blaren op je vingertoppen.
Post automatically merged:

Als dat het niet is kun je proberen om zonder , of los gedraaide benzinetankdop te rijden , dit om te testen , dat door een vervuilde /verstopte , tank ontluchting , er vacuum in de tank ontstaat , en de benzine niet meer stroomt.
ik heb al geprobeerd de starten zonder tankdop te starten of rijden dat helpt helaas niks….
 
Sorry realiseer me nu pas dat er twee draadjes door elkaar liepen , heb je ook getest of je een vonk hebt zodra hij afslaat , en niet wil starten
ik ga morgen kijken of een nieuwe cdi helpt aangezien hij allee symptomen heeft van een kapotte bobine, uitvallen tijdens rijden , gas valt weg etc als dat het niet is check ik de vonk
 
Back
Top