Scooter trilt enorm!

BlackRox 2k7

Well-Known Member
Ik heb sinds vanmiddag mijn nieuwe krukas, Motoforce Racing Evolution met SKF C4 lagers, in het blok zitten. Alles ging super, totdat ik de scooter startte. Daarbij kwam ik erachter dat de electrische start niet meer werkte, terwijl alles goed gemonteerd zit (drie maal gecontroleerd), piepgeluid komt van de accu af wanneer je de knop indrukt. Bovendien trilt mijn scooter grandioos hard als je gas geeft, vooral rond 6000rpm. Ik dacht meteen aan verkeerd gemonteerde lagers, maar de lagers gingen er perfect op.

1. Hoe los ik het probleem op met de electrische start?
2. Hoe los ik het trilprobleem op?
 
Advertisement - register to remove this

Jup, klik maar op de link.

Ook gezocht in de Wiki op dit forum?
Daar staat ie namelijk op de 1e pagina. Echt mega handig. Gebruik hem echt altijd. Weet je tenminste zeker dat je niks vergeet ed. ;)
 
Vliegwiel opnieuw gemonteerd, maar helaas zonder enig resultaat.
Nou las ik op Scooter-Freaks dat meerdere mensen met een Motoforce krukas last hadden van een trillende scooter.
Lijkt me gewoon dat de krukas standaard in onbalans is, e-mail naar de fabrikant is onderweg! :(
 
Jup, klik maar op de link.

Ook gezocht in de Wiki op dit forum?
Daar staat ie namelijk op de 1e pagina. Echt mega handig. Gebruik hem echt altijd. Weet je tenminste zeker dat je niks vergeet ed. ;)

tip : altijd goed kijken wanneer je het uit elkaar haalt , en niet pas wanneer je het in elkaar zet :p

uiteindelijk kan een lager wel trilling veroorzaken ,maar meestal niet met nieuwe lagers ,tenzij deze natuurlijk al niet goed meer is.

ik zou de krukas er gewoon even uit halen en laten meten , en nieuwe C3 lagers erin zetten van een goed merk.
 
met je elec. start , probeer is een massakabel van blok naar je frame, en ik weet niet dat als je je krukas hebt gemonteerd , dan moet je er een paar tikken tegen geven met een rubbere hamer om te weten dat je krukas goed in je blok zit.
ik zou gewoon ook nog alles is nakijken gezien de berichten hiervoor.
eej suc6 ermee grtz scootergek1986
 
Of je vraagt aan een specialist of hij de krukas kan richten. Als de tap daadwerkelijk krom is heb je een probleem. Maar waarom heb je de krusas eigenlijk vervangen? Als dit alleen vanwege de drijfstang en bigend is kun je deze misschien (laten) overzetten in de oude krukas. Scheelt weer wat knaken...
 
Of je vraagt aan een specialist of hij de krukas kan richten. Als de tap daadwerkelijk krom is heb je een probleem. Maar waarom heb je de krusas eigenlijk vervangen? Als dit alleen vanwege de drijfstang en bigend is kun je deze misschien (laten) overzetten in de oude krukas. Scheelt weer wat knaken...

Wat boeit het waarom de krukas vervangen is?
En als je de drijfstang over gaat persen kun je imo net zogoed meteen een rito asje kopen, aangezien een drijfstang persen ook wel wat kost.

Wat ik zou doen was de oude krukas even terug zetten ( als deze nog goed is ) en kijken of ie dan nog trilt, zoniet ligt hij vrij zeker aan je motoforce krukas.
Makkelijker is imo om meteen even naar de dealer of een tuner te gaan om de krukas te laten controleren.
 
Back
Top