Scooter trilt enorm!

BlackRox 2k7

Well-Known Member
Ik heb sinds vanmiddag mijn nieuwe krukas, Motoforce Racing Evolution met SKF C4 lagers, in het blok zitten. Alles ging super, totdat ik de scooter startte. Daarbij kwam ik erachter dat de electrische start niet meer werkte, terwijl alles goed gemonteerd zit (drie maal gecontroleerd), piepgeluid komt van de accu af wanneer je de knop indrukt. Bovendien trilt mijn scooter grandioos hard als je gas geeft, vooral rond 6000rpm. Ik dacht meteen aan verkeerd gemonteerde lagers, maar de lagers gingen er perfect op.

1. Hoe los ik het probleem op met de electrische start?
2. Hoe los ik het trilprobleem op?
 
Advertisement - register to remove this

de startmotor moet die 70cc gewoon aankunnen.
moet gewoon gaan dus.
misschien is je startmotor stuk?
dat je lagers er makkelijk in gaan is geen garantie dat ze ook goed zitten.
zit er misschien 1 scheef.
heb ik ook al eens gehad.
 
Last edited:
Als de lagers scheef zitten, dan moet ik dat stationair toch ook merken?
Want stationair draait hij zonder trillingen, alleen met optrekken en wanneer je het gas loslaat.

Misschien iets met de vario? Morgen na 't werk haal ik de carterkap er eens af!
 
Last edited:
Kan goed aan de montage van de vario liggen, een vriend van me had toen ook dat z'n blok nogal erg trilde, bleek later dat die clipjes om de gradenplaat niet goed zaten.
Als alles kwa vario, etc. goed gemonteerd is dan zou ik toch eens die lagers na kijken.

Door C4 lagers gaat je blok ook niet trillen.
Ik ga er tenminste van uit dat je blok 'redelijk' hard trilt.
 
de stratmotor moet die 70cc gewoon aankunnen.
moet gewoon gaan dus.
misschien is je sartmotor stuk?
dat je lagers er makkelijk in gaan is geen garantie dat ze ook goed zitten.
zit er misschien 1 scheef.
heb ik ook al eens gehad.

9 van de 10 keer wil dat niet hoor.

er kan niet veel aan de hand zijn , het zit meestal in het krukasgedeelte , de lagers kunnen er niet scheef in zitten btw.

dus of de krukas is gewoon niet goed , of er zit iets in de vario of het vliegwiel niet goed..
 
9 van de 10 keer wil dat niet hoor.

er kan niet veel aan de hand zijn , het zit meestal in het krukasgedeelte , de lagers kunnen er niet scheef in zitten btw.

dus of de krukas is gewoon niet goed , of er zit iets in de vario of het vliegwiel niet goed..

vaak ook dat de halfpoulie er niet goed word opgezet dus dat moer van krukas zich aanspant op de steras, dus dat er nog een ringetje voor de moet of achter de variodeksel

krukas gedeelte word op een gegeven moment toch heel erg?
 
tog komt het vaker voor dat een startmotor een 70cc blok niet aan kan starten
dnk dat bij dr dan wel niet t geval is
Dat klopt, gewoon omdat ze meer compressie hebben dan std cilinders. Maar hij zal dan in ieder geval een halve slag moeten kunnen maken, ik denk eerder dat de start motor / start relais (heeft een aerox een start relais?) stuk of slecht is.
 
De shim weer teruggeplaatst maar dat hielp niet, complete vario en startmotor eraf gehaald, geen nut.
Ik vraag me serieus af wat het kan zijn, want ik baal hier gruwelijk van en het lijkt me ook niet gezond voor het blok. :(

Wanneer ik volgas geef is er nogmaals niets aan de hand, zodra je het gas loslaat trilt hij enorm tussen de 5000-6500rpm.
Ook wanneer je kwartgas geeft (hetzelfde toerental), dan trilt hij ook.
 
Back
Top