M'n scooter trilt enorm als ik weg wil rijden.

jorenv

Buiten gebruik
ha mensen.

Sinds 2 dagen heb ik last van een enorm getril als ik weg wil rijden. M'n hele scoot begint te trillen en je hoort een soort piep. Het lijkt wel of de v snaar slipt ofzo. Ik ga zo ff carterdeksel open en kijken naar de v snaar. Maar ik hoop niet dat het iets erg is zuigerveren of cilinder. Als ik weg ben gereden is het er niet meer. Alleen de eerste stoot gas vanuit stilstand tot een beetje snelheid. Hopelijk weet iemand van jullie wat dit is. Ik heb een aprila sr viper.

Alvast bedankt Joren
 
Advertisement - register to remove this

Aha,

M'n koppeling is dus gaar.
Kan best want is inderdaad oud en veel gebruikt.
Eerst had ik dit niet. Maar na 2 ritten van ± 40 km heen en weer. En veel dagelijks gebruik trekt ie het niet meer. Als ik weg wil rijden gaat ie helemaal shaken en lijkt het echt goed fout.
Is dit gewoon de koppeling ?? Maak ook erg veel herrie als ik het carter deksel er af heb. Hij piept ook en maak herrie en trilt helemaal. En hij ziet er best gaar uit. Moet ik meteen een nieuwe kopen of kan je hiermee rijden. ???
 
maar nog ff over m'n koppeling.

Ik heb dus nu met veel moeite en de pneumatische dopsleutel van de autogarage m'n koppelingshuis verwijderd. En ik heb t idee dat er maar 1 trekveertj in zit twerijl er toch 2 segmenten zijn. Is het mogelijk dat dat het probleem is van het enorme trillen bij het wegrijden ??. Want die schoentjes zijn niet helemaal weg gesleten ok ze zijn wat glad lijkt het door dat verpoederde schoentje . En bij al die nieuwe is dat meer een soort schuurpapier. Ik ga het zoiezo proberen met een nieuw veertje. Maar wat denken jullie zoiezo een nieuwe koppeling ??
Groet Joren
 
Als er 1 trekveertje weg is, is dat niet EEN reden dat je scoot trilt, maar DE reden:)...

Gewoon ff andere veertjes monteren dus...

Monteren van een andere koppeling is altijd een goed idee, is beter bestand tegen hogere aangrijptoerentallen (beter frictiemateriaal, lichter)...

Greetz.
 
FF de uitslag....

Ha mensen
hier de uitkomst uit al jullie commentaar.
Ik heb nieuwe koppeling een polini 2g.
Ok k heb gehoor hij schijnt kut te zijn maar ik vind hem wel ok.
Ik maak aardig wat toeren voordat ik weg rijd dus trek lekker op.
K denk haal meteen ring uit vario. Bleek deze al weg te zijn na telefoonnieren met dealer. Ik denk van niet marja ik rijd namelijk maar 65 met bidalot uitlaat. In iedergeval helemaal heb k de volgende schijf na m'n vario en rolletjes weg gehaald. Had ik beter niet kunnen doen. Daar zitten mini veertjes en kleine kogeltjes in. K denk dat dat al bij startmotor hoor ofzo???
In ieder geval eerst eens kijken hoe de standaard afstelling van koppeling deed. Wel ok . .. Lekker trekken. Maar hoe weet ik of ik te veel toeren maak ?? In ieder geval gaat ie nu lekker. Je hoeft een koppeling toch niet in te rijden he?
Nee denk t niet
 
Die zooi met veertjes en kogeltjes hoort inderdaad bij je startzooi...

SR oud type A.C. met standaard vertanding gaat normaal nooit veel harder dan 75, maar harder dan 65 km/u moet mogelijk zijn...

Greetz.
 
Back
Top