Scooter trilt enorm!

BlackRox 2k7

Well-Known Member
Ik heb sinds vanmiddag mijn nieuwe krukas, Motoforce Racing Evolution met SKF C4 lagers, in het blok zitten. Alles ging super, totdat ik de scooter startte. Daarbij kwam ik erachter dat de electrische start niet meer werkte, terwijl alles goed gemonteerd zit (drie maal gecontroleerd), piepgeluid komt van de accu af wanneer je de knop indrukt. Bovendien trilt mijn scooter grandioos hard als je gas geeft, vooral rond 6000rpm. Ik dacht meteen aan verkeerd gemonteerde lagers, maar de lagers gingen er perfect op.

1. Hoe los ik het probleem op met de electrische start?
2. Hoe los ik het trilprobleem op?
 
Advertisement - register to remove this

1 ding is toch gewoon logisch
Als je een ding vervangt en daarvoor deed je scooter het gewoon goed.
en je vervangt iets en je scooter doet het opeens niet meer goed.
dan is het toch maar een ding LIJKT MIJ DAN waar het aan kan liggen.

Tenzij je meschien iets bent vergeten vast te zetten ofzo
 
Ten eerste om de paar je uur je topic omhoog kicken kan natuurlijk niet.

Als je scooter voor het monteren van je krukas niet trilde en gewoon elektrisch starte dan zal je/iemand toch echt iets niet goed gedaan hebben.

Kicked hij ook zwaarder? liep je krukas wel lekker soepel voordat je de keeringen erin zetten? Is je as dus wel gecentreerd? Krukas wel uitgebalanceerd? krukas die uit balans is geeft ook de nodige trillingen.
 
Mijn scooter liep steeds stuk op mijn krukas lagers, terwijl de krukas toch echt soepel liep na montage. Eerste keer stuk. Nieuwe lagers er in en weer gaan. Na 25 km WEER stuk. Was het zat en heb dus maar WEER een nieuwe krukas gehaald. Die er in gezet en toen was het voorbij.

Een nieuwe krukas hoeft toch echt niet altijd goed te zijn. Maar als je hem niet nameet voor het monteren, kunnen ze je er ook geen garantie op geven.
 
Back
Top