Scooter trekt niet door

gileradna

Well-Known Member
Mijn DNA trekt niet in een keer door, hij gaat eerst heel hoog in de toeren(9000), tot ong 50 km\u daarna gaat ie weer terug naar 6000 toeren. Dan moet ik ff helemaal plat gaan liggen omdat ie anders niet doortrekt, na de 60-65 km/u trekt ie wel weer lekker door tot 90 ong.

:?

Advertisement - register to remove this

Re: setup

Originally posted by gileradna
alles origineel
alle begrenzers eruit
gianelli uitlaat

waarvoor dienen die rollen eigenlijk? en wat gebeurt er bij zwaardere/lichtere

Lichtere rollen zorgen ervoor dat je scooter meer toeren gaat maken, zwaardere het tegenovergestelde effect...

Volgens de amateur trekt je scooter beter op bij montage van lichtere rollen, dit is zware b*llshit, elke uitlaat-cilinder combinatie heeft z'n eigen rollengewicht waarbij de scooter het beste loopt...

Greetz.

Lijkt een drukveer probleem, maar wel heel extreem. Maarjah afstellen is proberen dus gewoon een andere drukveer halen.

En WELKE Giannelli uitlaat, is ook opzich wel handig om te weten...

Lichtere rollen verlaten het moment dat de vario naar buiten komt (dit omdat ze licht zijn en dus meer toeren nodig hebben om naar buiten te 'vlieden' (middelpunt vliedende kracht) ), dus kan je scoot beter in toeren komen. Te lichte zorgt dan voor overtoeren.

Zwaardere rollen gaan eerder naar buiten, en te zware laten je scoot neit in je toeren komen, en dan krijgt je scoot het moeiljk, net als een auto bij de 40 al in zijn 5 zetten ofzo.

een vraag wat ik zelf dacht ?: als ge lichte rollen zet worden uw toeren hoog en met een sterke druveer ga je minder snel gaan maar geen overtoeren, is dit juist. ik weet het nie maar ik dacht dat

Originally posted by lineo46
een vraag wat ik zelf dacht ?: als ge lichte rollen zet worden uw toeren hoog en met een sterke druveer ga je minder snel gaan maar geen overtoeren, is dit juist. ik weet het nie maar ik dacht dat

Dit is echt fout, met een sterkere drukveer moet je juist nog zwaardere rollen monteren omdat (volgens mij) je rollen meer kracht nodig hebbenom die drukveer duwkracht te overwinnen, dus moet je meer gewicht ana je rollen geven.

Maak je ze dan nog lichter krijg je een effect van veel slippen, overtoeren en sjit.

Originally posted by Sjoerdyo

Dit is echt fout, met een sterkere drukveer moet je juist nog zwaardere rollen monteren omdat (volgens mij) je rollen meer kracht nodig hebbenom die drukveer duwkracht te overwinnen, dus moet je meer gewicht ana je rollen geven.

Maak je ze dan nog lichter krijg je een effect van veel slippen, overtoeren en sjit.

ik dacht juist dat je met een zwaardere drukveer lcihterrolletjes nodig had omdat je meer toeren nodig hebt om de vsnaar omhoog te brengen...correct me if i´m wrong, ik weet het ook niet zeker.....

casper heeft het mis. Hoe zwaarder de rollen hoe meer kracht om de drukvee rte kunnen overwinnen, maar even terug nar het probleem.

een vast dipje kan komen door te zware rollen (eventueel versterkt door een slecht afsgestelde mengselverhouding).

Hiermee krijg je het teorenverloop op dna/runner/ nrg extreme etc nog niet helmeaal constant. Dit lukt pas als je een superlompe lange drukveer neemt (die zijn voor zover ik weet niet gemakkelijk te krijgen is) . Nadeel is dan verlies van vermogen (vooral merkbaar door iets lagere top) en een hoop onnodige warmte.

WIl je het geod doen? Neem dan een polini speeddrive. SUper constant toerenverloop en met een drukveertje als de zilvere polini is je pick up nog uistekend ook.

Over mijn ervaringen met drukveren; hoe zwaarder de drukveer wordt bij gelijkblijvend rollengewicht, hoe meer toeren je scoot gaat maken (van het begin tot het einde)...

Greetz.

Back