Scooter gaat niet hard en trekt niemeer :(((

euhm, wat hebben die trekveren er nu mee te maken, vanuit stilstand doe ik bijna wheelie, maar dan gaat het op dezelfde toeren rustig omhoog, en dit moet sneller omhoog gaan, en ik ga maar 80 met een 70cc dat kan toch nie, ook als ik harder rij hoor ik een fluitend geluid dat harder wordt naarmate ik harder ga; help ?

ok, ik kan wel leven met die topsnelheid maar, ik wil dan er wel voor zorgen dat die in 1 keer volledig doortrekt, hoe doe ik dit ? lichtere rollen, welke ongeveer ? p.s: ik heb mijn scoot nu 2-3 jaar en ik denk dat mijn dealer mijn rollen nog nooit heeft vervangen, kan het daar misschien ook wel aan liggen ?

Nou 80 is heel normaal op een kort geaarde scoot, die slecht is afgesteld met een niet errug hoogtoerige 70cc (std. uitlaat) etc.

Koop toch een fatsoenlijke pijp wil je er wat van verw88

[Edit = Spelvauten :) ]

Last edited:
Als je er nie zoveel verstand van heb zoals ik moet je gewoon iemand anders je scoot laten afstellen. Als je een goede dealer hebt laat je het hem doen. Of een kameraad die er veeeeel van af weet. Maar ik zou eerst een andere pijp kopen. 4race of zo. Andere vertanding is ook een must anders krijg je nooit de kracht uit de cilinder de hij heeft. Als je geen geld daarvoor heb had je denk ik eerst na moeten denken wat je prioriteiten zijn. Bij mij was dat een andere uitlaat. Das meestal de eerste stap en niet een andere cilinder.

Originally posted by Metonic
Als je er nie zoveel verstand van heb zoals ik moet je gewoon iemand anders je scoot laten afstellen. Als je een goede dealer hebt laat je het hem doen. Of een kameraad die er veeeeel van af weet.

Jezus wat een bull, dan leer je het nooit. Ga eerst op internet kijken hoe het moet zoek een goede uitleg site op (bv mijn site :p)

En ga dan proberen! Aldoende leert men. Dealer het laten doen... pfff als je iets NIET moet doen is het wel een dealer laten afstellen, die pakt een setje rollertjes naar wat hij denkt (en dat is meestal neit veel goeds) en pleurt ze er zo snel mogelijk in, maakt misschien niet eens een proefritje, en kerekent dan 100 piek ofzo.

Mijn dealer hef de mijne toen best wel goed afgesteld. Hij mikte er verschillende setjes in en bl bla bla etc etc. Maar ik denk dat ik veel te bang ben dat ik iets sloop of zo. Vergeet mijn vorige reply aub

ik kan alles wel vervangen enzo hé, maar als ik mijn rolle ga vervangen wil ik het niet 10 keer ofzo doen, duurt zooo lang, daarom wou ik vragen wat beter zou zijn om direct naar de top door te trekken? en dat fluitend geluid dat ik nu hoor als ik sneller rij wat zou dat kunnen zijn ?

Kheb ook een keer zo'n fluitend geluid gehad. Toen bleek mijn dop van het vloeistofresevoir er niet 100% op te zitten. Twas nogal knullig. Kun je proberen.

Dit is een vage topic;

*je haalt je varioring eruit? Dus daarvoor reed je met een 70 Corsa + varioring? Hmmm...

*je scoot is 2-3 jaar oud, is je v-snaar misschien versleten (moet 17mm zijn, slijtmaat = 1 mm, dus minder dan 16mm is zwaar versleten)...

*verkeerde rolletjes, vergeet die genoemde 4 gr. je moet zwaarder (jah, ondanks dat je een "Runner"-vario hebt)...

*als hij beter reed met die ring erin, wat me sterk lijkt, monteer je dat ding toch weer fijn?

*nog meer vragen...

Greetz.

hij rijd beter met de ring erin, trekt veel beter, en nee dat kan geen kwaad (toch nie veel), nu is alleen de top 15km/u sneller, dus je zegt dat er zwaarder in moeten, dan gaat hem toch nog trager doortrekken, niet ?

Originally posted by lineo46
hij rijd beter met de ring erin, trekt veel beter, en nee dat kan geen kwaad (toch nie veel), nu is alleen de top 15km/u sneller, dus je zegt dat er zwaarder in moeten, dan gaat hem toch nog trager doortrekken, niet ?

Je moet gewoon de JUISTE rollen hebben zodat je scoot constant (of zo constant mogelijk)het toerental draait waarop je topvermogen hebt!!!!

Originally posted by Hebo-47.6mm

Je moet gewoon de JUISTE rollen hebben zodat je scoot constant (of zo constant mogelijk)het toerental draait waarop je topvermogen hebt!!!!

Gelukkig zijn er mensen die het snappen:)...

Greetz.

jaja, maar ge moet de zin hebben om er heel lang aan te prullen om de juiste gewichten te zetten he, en als ge dan iets verandert moogt ge weer eens aan die gewichten zitten dus ik wil het direct juist hebben

Back