Scooter start slecht / reageert niet op stat/luchtschroef

cono con carne

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik heb een Yamaha Neo's uit 2010.

Als ik elektrisch wil starten als de scooter paar uurtjes of langer stil heeft gestaan, slaat ie heel even aan en valt direct weg. dan krijg ik deze ook niet meer aan met de elektrische starter, dan moet ik ong 10-20 keer kicken met de kickstarter voordat ik deze aan krijg. Zodra die loopt maakt ie vaak wat meer toeren dan normaal, maar als ik em uit en weer aan zet loopt ie normaal , en dan loopt ie verder ook hardstikke goed, hij zakt enkel een beetje in als ik tijdje gereden heb, maar dat komt denk ik omdat de luchtafstelling niet goed is. De scooter reageert ook niet op de stationair en luchtschroef als ik daar aan draai. ( bougie is verder wel gewoon netjes koffiebruin).

Echter wanneer de tank helemaal vol zit, druppelt er ook benzine ergens langs vlotterbak weg op de grond,

Heb de carburateur al eens weer open gehad om de vlotter te controleren, maar die lijkt gewoon goed te werken en de pakking tussen de vlotterbak en carb zag dr ook goed uit..

Heeft iemand nog suggesties?
 
Advertisement - register to remove this

sproeier is sowieso niet verstopt, ik ga van de week eerst maar bougie en nieuwe gasnaald halen en dat vervangen, voor de rest geen valse lucht, gewoon compressie bij het kicken, het is alleen dat je steeds 10 keer moet kicken, net alsof dr helemaal geen benzine meer in je carburateur zit zon gevoel heb ik, dat eerst weer vacuum aangezogen moet worden.
 
Ja ik denk dat je gewoon een nieuwe bougie moet halen vonkt deze wel voldoende?? Heel misschien kan het ook door de vlotter komen dat er te weinig benzine doorkomt of dat hij juist overvol raakt?

Ik ben ook maar beginner
 
Back
Top