Stel dat is zo, heeft die dan daarom nu met de nieuwe uitlaat net iets minder vermogen?Dag Harrr,
Beam mij maar!
Een gat/lek in het uitlaat traiect geeft wat extra zuurstof in de uitlaatgas stroom.
Dus dan denkt de katalysator: Gut het mengsel mag wat rijker. Geen vermogens verlies, maar vermogens winst, met als gevolg een hoger toerental.
Niet dan?
Dat denk ik niet , deze is van 2011 met een standaard carburateur , en cdi toch , dan zitten er geen sensors in die het mengsel regelen.Dus dan denkt de katalysator: Gut het mengsel mag wat rijker. Geen vermogens verlies, maar vermogens winst, met als gevolg een hoger toerental.
Niet dan?
Denk ik wel.Stel dat is zo, heeft die dan daarom nu met de nieuwe uitlaat net iets minder vermogen?
Maar gezien wat Arie aangeeft, geen Lamdasensor voor het mengsel bij te regelen, gaat mijn verhaal niet op.Denk ik wel.
Ja is gewoon standaar carb met brom cdi.Dat denk ik niet , deze is van 2011 met een standaard carburateur , en cdi toch , dan zitten er geen sensors in die het mengsel regelen.
Ik denk dat het starten te maken heeft met het goed afstellen van de carb. Vano heb je hem al afgesteid ? en hoe heb je dit gedaan?
heb je geen brug/viaduct in de buurt waar je even onder kan werken?Ja is gewoon standaar carb met brom cdi.
Heb nu alleen afgesteld met stationair schroef want had gister geen tijd en regende te hard
Ja dat wel alleen was al donker bijna en daar is geen verlichting helaasheb je geen brug/viaduct in de buurt waar je even onder kan werken?
Dankjewel voor duidelijke uitleg,Je laat eerst de scooter goed warm draaien , daarna de stationair schroef ( bij de gaskabel) zover uit draaien dat de scooter net blijft lopen.
Nu de mengsel schroef in of uit draaien zodat de motor sneller gaat draaien , dan weer de stat schroef uitdraaien en zo het hoogste toerental opzoeken. Daarna met de stat schroef de toeren afstellen in de buurt van de 1900 toeren staat in de handleiding van je scoot hoeveel precies.
Wacht als je aan de mengsel schroef draait wel even , zodat de motor aan het mengsel "went" , en steeds kleine stukjes verdraaien.
Ja dat hoort , je krijgt stroom voor je lamp van de stator , hoe sneller de motor draait hoe meer spanning je hebt . Daarom ben ik met mijn verlichting bezig , om deze om te bouwen naar led , met spanning vanaf de accu , heb je stationair ook goede verlichting.Merk overigens dat als ik mijn verlichting aan heb het feller gaat branden na mate ik meer gas geef, hoort dit?
Je zou de vario driehoekjes en rollen kunnen bekijken , of deze driehoekjes speling hebben , en of de rollen versleten zijn .Zijn hier nog punten waar echt even goed naar gekeken moet worden