Scooter valt uit en start lastig, La souris RS 2020

LucTimmermans

New Member
Goedendag,

Ik heb 3 maanden geleden een scooter gekocht via marktplaats met behulp van een goede vriend die veel meer van scooters weet dan ik. Hij heeft altijd goed gelopen maar 2 weken geleden moest hij naar de garage omdat hij niet meer startte, uiteindelijk was het probleem de accu en die is toen vervangen. Daarnaast heeft mijn scooter een beurt gehad met nieuwe bougie, accu, nieuwe olie, oliefilter en nieuwe luchtfilter.
Daarnaast was de scooter eerst een 25kmu scooter maar hij is omgezet naar 45kmu, dat kan ik met een afstandsbediening veranderen.
Kilometerstand is 14000, toen ik hem kocht was het 12800.

Hij heeft toen 1,5 week zonder kuren gelopen maar maandag is hij ineens uitgevallen bij een lage snelheid toen ik geen gas gaf. Mijn vriend is toen langsgekomen en hij heeft toen het een en ander gecheckt; De bougie werkte goed, de compressie was helemaal in orde en het oliepeil ook.
Uiteindelijk hebben we na 10 minuten hem proberen te starten hem aan de praat gekregen, hij liep toen meteen weer zoals vanouds. Totdat ik gisteren weer stil kwam te staan bij een lage snelheid zonder gas, uiteindelijk na lang starten heb ik hem weer aan de praat gekregen en liep hij weer normaal, maar dit is vanochtend helaas weer gebeurd.

Ik heb al veel op internet zitten rondzoeken maar ik kom helaas niet tot de oplossing, vaak is namelijk hierbij het probleem (voor zover ik kan vinden) dat de compressie niet goed werkt. Ik hoop enorm dat ik dit zelf kan oplossen want de vorige keer was ik al 150 euro kwijt bij de garage en ik hoop niet dat ik dat nog een keer moet uitgeven.

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Advertisement - register to remove this

Gooi die Chinese klommel van schakelbare cdi er eens uit en probeer met de originele cdi.
Verder zou ik de klepspeling eens controleren en meten of je accu wordt geladen bij lopende motoer bij verhoogd toerental.


Daarnaast was de scooter eerst een 25kmu scooter maar hij is omgezet naar 45kmu, dat kan ik met een afstandsbediening veranderen.
Wat bedoel je met bovenstaand, is dit nu een snor die omgekeurd is naar brom en zo ja, waarom dan nog steeds een begrenzer cdi?
 
Thanks voor je reply!
Kleppenspeling is inderdaad een goeie om naar te kijken, ga ik zeker doen. Verder weet ik niet zeker wat de vorige eigenaar heeft gedaan maar hij is iedergeval omgekeurd naar brom. Verder zit de originele CDI er niet meer in.
 
Back
Top