Helaas na een week goed elektrisch starten nu weer drama,
Er moet toch iemand zijn op dit forum die hier het fijne van weet?Nee die krijgt stroom uit de stator , zo gauw de motor loopt , verwarmt hij een kamer met was , die uitzet en de naald naar beneden drukt. Werkt gewoon perfect , zie geen toegevoegde waarde voor een schakelaar.
Dus als de scooter motor en daarmee ook de carburateur warm is , heeft dit denk ik ook een zekere invloed .
Als ik gereden heb en ben b.v m'n boodschappen gaan doen , loopt de motor gewoon stationair en staat de choke er niet op. Vandaar dat ik denk dat de motor temp toch invloed heeft.
Helaas na een week goed elektrisch starten nu weer drama, hoor ook een lichte getik bij het stationar draaien, vermoed dat het ook zo is bij het rijden maar is dan lastig te horen
heb inmiddels in Kymco werkplaatsdocumentatie gevonden dat ie er een half uur over moet doen om weer áán te gaan.Als ik gereden heb en ben b.v m'n boodschappen gaan doen , loopt de motor gewoon stationair en staat de choke er niet op. Vandaar dat ik denk dat de motor temp toch invloed heeft.
How does an automatic choke work?Er moet toch iemand zijn op dit forum die hier het fijne van weet?
Hoe dit nou werkelijk geregeld wordt.
Nou ik hoor dat mn bendix wel de starterkrans goed rondraait maar de motor slaat niet aan, bougie is wel nog goedEr moet toch iemand zijn op dit forum die hier het fijne van weet?
Hoe dit nou werkelijk geregeld wordt.
Echter geef je niet aan wat het drama dan is.
Had geen voelermaat helaas en toen zonder geprobeerd dus net iets strakker maar misschien dan toch slim even een voelermaat aan te schaffenWordt je accu wel geladen ? Meet eens over de accu polen als de scooter versneld stationair draait , moet in de buurt van de 14 / 15 volt zitten.
Als je accu te weinig spanning heeft gaat de startmotor te langzaam om de bendix goed te laten uitslaan.
Tikken kunnen ook je kleppen zijn , hoeveel heb je ze gesteld ?
zonder voelermaat kleppen stellen.. verder dan "ja, er zit nog speling op" of nee, ik geef 'm een beetje" had ik echt niet gegaanHad geen voelermaat helaas en toen zonder geprobeerd dus net iets strakker maar misschien dan toch slim even een voelermaat aan te schaffen
Krijg o.b.v. de berichten in dit topic nou niet de indruk dat je echt verstand hebt van waar je mee bezig bent.Nou ik hoor dat mn bendix wel de starterkrans goed rondraait maar de motor slaat niet aan, bougie is wel nog goed
Post automatically merged:
Had geen voelermaat helaas en toen zonder geprobeerd dus net iets strakker maar misschien dan toch slim even een voelermaat aan te schaffen
Enigste wat niet is gedaan is kleppen goed stellen en overbrengingen controlerenKrijg o.b.v. de berichten in dit topic nou niet de indruk dat je echt verstand hebt van waar je mee bezig bent.
Geeft op pagina 1 al aan een volledige servicebeurt te geven.
Vervolgens blijkt dat je de kleppen niet gesteld hebt en stationair niet afgesteld.
Zou sws bij een scooter waar geen historie van bekend is een volle beurt geven.
- Olie + Filter
- Transmissieolie
- Bougie
- Kleppen stellen
- Overbrenging nakijken/ delen vervangen.
- Carburateur (stationair) afstellen.
Een voelermaat is bij de gamma of toolstation voor minder dan een tientje af te halen.
heb carb afgesteld met stationair schroef eerst gister, breedte van vsnaar is nog goed. ga vandaag mn carb eruit halen en even uitelkaar halen en kijken of de stationair sproeier niet beetje verstopt zit en maak dan ook meteen gewoon de hele carb schoon.Dat hij af en toe wat verschillend stationair loopt , kan ook met de afstelling te maken hebben , hoe heb je dit gedaan ?
Heb je ook de breedte van je snaar gemeten ? Anders eens een streepje met een viltstift op je vario zetten , en kijken of de snaar tot bovenin komt
Dag Harrr,Prestaties worden bepaalt op het moment van gesloten kleppen, uitlaat is sec ter afvoer uitlaatgassen en geluidsdemping. Waar een uitlaat bij een 2takt heul bepalend kan zijn(denk aan (tegen-)druk), kan een uitlaat bij een 4takt alleen maar toereikend zijn.
Of beperkend bij een onjuist model die te weinig doet wat hij zou moeten doen; gassen afvoeren. Je kunt denken aan een verstopping, vernauwing, etc. Dat zijn dus ongewone zaken.
Degene die nu vermogensverlies aanvoert bij een katalysator, die ga ik direct beamen.
Groet,