Scooter start heel slecht koud

Melvin0347

New Member
Hallo.

Ik heb een La Souris Sourini R 2015.
Deze start sinds afgelopen week heel slecht na bvb een nachtje stilstaan.

Dit gebeurde nadat de scooter wat kuren kreeg en evenlater onderweg uitviel.

Ik heb de scooter naar een reparateur gebracht en deze heeft de bougie vervangen en de carborateur schoongemaakt.

Hierdoor loopt de scooter weer als vanouds maar start dus heel slecht wanneer ie koud is.
Met de kickstart kreeg ik er dan vrijwel geen reactie uit en met elektrisch slaat hij soms aan en valt dan weer uit. Ik krijg m uiteindelijk wel aan de praat, soms met 2 minuten al en soms 10 minuten ofzo.

De scooter loopt ook slecht stationair wanneer ie nog koud is.

Iemand die mij verder kan helpen? Ik wordt van de andere posts niet heel veel wijzer hahah. Heb niet zo heel veel verstand van scooters.

De kilometerstand is zn 8000.
Ik ben de 2e eigenaar.
Ik heb nooit zelf aan de scooter gesleuteld.
 
Advertisement - register to remove this

Waar ik het eerste aan denk is automatische choke of klepspeling.
Maar ja, als je zelf geen verstand hebt van scooters zal je dit ook niks zeggen.
Hallo. Ik weet wel wat alles zn beetje is maar heb geen idee hoe ik het moet afstellen of waar het in mn scooter zit. Ben best technisch ingelegd maar ik wil ook niet zomaar eraan gaan zitten pielen zondat dat ik weet wat ik doe zegmaar hahah
 
YouTube is your friend.

Zoek maar eens op "gy6 enricher" voor de werking en het testen van de elektrische choke.

en

Zoek maar eens op "gy6 valve adjustment" voor het stellen/controleren van de klepspeling.
 
Back
Top