Scooter start heel moeilijk en rijdt niet

Wout

Streng & rechtvaardig
Ok, we hebben de volgende situatie.

Ik heb recentelijk mijn krukaslagers vervangen en sindsdien heb ik problemen. Na het monteren van het gereviseerde blok heeft de scooter denk ik 1.5km gelopen en begon toen in te houden en te schokken waarna hij in snelheid afnam. Eenmaal tot stilstand gekomen was hij niet meer aan te krijgen.

Ik heb toen carb+spruitstuk+membraan eraf gehad en schoongemaakt. Toen kreeg ik hem weer gestart maar meer dan stationair draaien wilde hij niet, bij gasgeven viel hij uit.

Ook was die carb stationair niet af te stellen dus hij zuigt ergens valse lucht. Nadat ik na 1 min stationair draaien de scooter uitzette kwam er een beetje rook vanuit mijn carterkap.

Ik dacht dus meteen aan een verotte keering, aangezien ik dat ding ook met heel veel moeite erin gekregen had. Ik heb net dus even gecheckt en hij zit misschien niet perfekt, maar het is ook niet dat hij niet afsluit ofzo.

Aangezien de dealers hier in de buurt geen keering op voorraad hadden en ik het dus nog niet heb kunnen checken vraag ik het voor de zekerheid even hier. Misschien dat het nog iets anders zou kunnen zijn.

Hij start nu trouwens heel erg soms. Ik heb net 2 minuten staan kicken zonder resultaat. Toen liep ik even naar binnen en kickte bij terugkomst nog een keer waarna hij in 1x aanging, erg vreemd dus.
 
Advertisement - register to remove this

ik denk dat je probleem idd bij de keerringen zit....dus probeer dat maar eerst even en als het dan nog niet lukt dan kijken we weer verder :).

check btw even of de keerring[en] vochtig zijn of niet, dit duidt meestal op lekke keerringen.
 
Hmmm, keeringen it is then. Toen ik die dingen er in wilde doen ging dat ook haast niet. Ik heb een grote dop erop gezet en toen met een soort moker dat ding erin moeten slaan. En nu hij erin zit zit hij helemaal niet diep ofzo, hij steekt zelfs 2mm uit.

Klopt het dat dingen zo moeilijk gaan. En hij sluit wel af volgens mij, en zit muurvast die hoe kan hij dan valse lucht zuigen?
 
Net keering vervangen die er zo scheef in zat. Probeerde te kicken maar weer geen resultaat

dus

-Bougie vonkt
-Als ik hand op luchtinlaat houd wordt ie nat, dus kan ik dan constateren dat benzine wordt aangezogen?
-vario keerring zit goed

De keerring aan de ontstekingskant heb ik nog niet gecheckt wegens gebrek aan gereedschap. Maar toen die erin ging zat hij echt perfect en diep genoeg dus ik ga er even vanuit dat die wel goed zit.

-carb gecheckt
-Membraan gecheckt, rechter klepje staat denk ik een halve mm open, dat moet toch niet veel boeien?
 
Ontstekings keering net ook gecheckt en die zat gewoon goed. Heb voor de zekerheid ook maar ff de membraanklepjes vervangen.

Waarom wil dat ding gvd dan niet rijden :(
 
Originally posted by Wout


Yup, heb hele carb gedemonteerd, schoongemaakt en weer in elkaar gezet

Heb je alleen je keringen vervangen, en gekickt? Niet beetje geprutst met je caberateur? Stel dat ie valse lucht heeft, dan start ie ook kut, maar dat kan je grotendeels verhelpen met een grotere sproeier. Mijn scooter reed na het vervangen van krukas en lagers ook niet goed, startde ook kut. Ben ik van een 80 naar een 86 sproeier gegaan, en hij was toppie.
 
Originally posted by Stevie


Heb je alleen je keringen vervangen, en gekickt? Niet beetje geprutst met je caberateur? Stel dat ie valse lucht heeft, dan start ie ook kut, maar dat kan je grotendeels verhelpen met een grotere sproeier. Mijn scooter reed na het vervangen van krukas en lagers ook niet goed, startde ook kut. Ben ik van een 80 naar een 86 sproeier gegaan, en hij was toppie.

Lijkt me dat hij wel een teken van leven moet geven. En ook, hij heeft gewoon 1.5km goed gereden voordat hij ermee kapte
 
ja

haal je membraan eraf en gooi ern een klein beetje benz in ( in het blok ) zet het contact aan en probeer te starten hou wel de rem in want je kan het gas niet regelen ..maar wel uitkijken voor steekvlammen maar dat doet ie pas na een tijdje ( hehe bij mij dan ) als hij het dan doet licht het aan je cab. of luchtfiler of anders kijk eens als je cylinderpakkingen goed zijn en als de cylinder goed vast zit (die 4 boute ) en anders kijken of ie vonkt?

Groetjes Dirk

verzuipt ie ???
 
Back
Top