Scooter start alleen met volgas en valt uit wanneer je gas loslaat (incl. filmpje)

ger69

SP 98 - SF3
Hey,

Ik ben bezig met alles weer op te bouwen voor de zomer. Nu stuit ik op het volgende probleem dat de scooter niet stationair wilt lopen. Je moet gas blijven geven om hem aan te houden en anders zakt hij terug in toeren en valt hij uit. Starten gaat overigens ook moeilijk.

Eerst even wat info over de setup:
Yasuni R
Stage6 Pro 70cc
Dellorto 17.5mm PHVA (sproeier 80)
Bougie hittegraad 9
Std membraan

Hij heeft gelopen met sproeier 76 of 78 maar toen bleef het gashaken wat heeft gezorgt voor een gevaarlijke situatie. Valse lucht kon het niet zijn, bougie was nog niet echt mooi van kleur en sproeier kon groter naar mijn idee dus gedaan!

Hierbij een filmpje (klikkerdeklik);




Iemand enig idee? valse lucht lijkt me sterk..sproeier is het denk ik ook niet(?)

Overigens moet de gaskabel vervangen worden aangezien de plek waar de gaskabel vast zit aan het halsje naar het dekseltje, is de aanhechtingsplaats gescheurd.
 
Advertisement - register to remove this

krijgt veel te veel brandstof..

kan veel zijn , ik ga uit van een te grote sproeier , maar kan ook wat anders zijn.

cilinder kan slecht zijn bijv. , membraanplaten niet goed , slechte/teveel olie enz.
 
Dat kan heel goed.
Toen gas bleef haken reageerde jij met dat hij teveel lucht kreeg of iets in de gaskabel. Ik ben toen een grotere gaan monteren maar deze kam dus weer kleiner

Hij liep toen wel mooi stationair.

Teveel olie kan ook aangezien toen ik de carterkap open maakte zag ik dat de oliepomp strak systond bij gas los. Dit is opgelost nu dus kan het nog steeds zijn dat hij teveel olie krijgt of niet?

Melf, jij was toch tevreden over die sp 98 josdijkman gaskabelsetje van 10 euro? Kan anders ook een origineel setje halen
 
Update: Sproeier 74 gemonteerd en de scooter loopt!

Wel moet stationair schroef aardig wat ingedraaid zijn. De bougie is wel nog een beetje nat en donkerbruin van kleur dus denk de sproeier nog een maatje kleiner?

Ander punt is dat als ik naar rechts stuur je de scooter in toeren hoort stijgen...

Kan ook komen omdat het stuur scheef staat. Welke bout moet ik losdraaien om het stuur iets te draaien? Is dat de bout die loodrecht op het midden van het stuur zit?
 
Dat is idd de bout in het midden vna je stuur, maar als je zegt dat hij op die manier gas gaat geven is je gaskabel te kort of verkeerd gemonteerd. Heb je de stelnippels op je gashendel en carburateur ook helemaal in gedraait ? Heb je wel wat vrije slag op je gashendel of niet ?
 
Gaskabel is nu net precies goed. Heb de stelbout al uit het halsje van de carburateur moeten halen + de stelbout uit de carter. Had een kant-en-klare set gekocht voor een runner maar het is dus net allemaal wat te kort aan binnenkabel. Buitenkabel geen probleem!

Op dit moment is er dus niet echt een probleem, alleen met het sturen. Dat ik de stelbout bij de carburateur heb weggehaald is geen verschil, zelfde geld voor de stelbout bij de carter.
 
Back
Top