Scooter start niet en hoor alleen maar getik

Lisaa

New Member
Hoii,

Ik zit dus met het volgende probleem.
Ik heb een GTS Toscanna uit het jaar 2019. De laatste paar keren dat ik hem gebruikte haperde hij soms tussen door. Maar Op een gegeven moment wilde ik hem starten maar hoorde ik alleen nog maar getikt. Toen heb ik de kickstart gebruikt, maar ook hier reageerde hij niet op. Verder doet de toeter het nog wel en de knipperlichten ook. Als ik mijn rem inhoud gaat het achterlicht ook nog aan. Alleen mijn voorlicht doet het niet, maar dit komt denk ik omdat ik de moter niet gestart krijg. Ik reed er vaak op dus het kan niet aan het stil staan liggen.

Nu heb ik de accu opgeladen en het luchtfilter schoon gemaakt maar doet nogsteeds niks.

Hopelijk hebben jullie nog tips of dingen die ik kan proberen zodat hij weer aan gaat.
 
Advertisement - register to remove this

Dat je alleen maar getik hoort kan je startrelais zijn , die wel reageert , maar door een probleem met de startmotor of accu , draait de startmotor niet. Meet de spanning eens van de accu als je elektrisch start , kan zijn dat de accu aan vervanging toe is en in elkaar zakt als je probeert te starten.
Met kicken zou hij het inderdaad moeten doen , of je hebt een dc dci die ook over de accu loopt en te weinig spanning krijgt , heb je een vonk als je kickt? Dat als eerste proberen .
 
Back
Top