Scooter start alleen met remreiniger

Roger14

New Member
Probleempje

ik zit met een 2 takt scooter die niet uitzichzelf start maar wel met remreiniger en daarna loopt die uitstekend.

Bougie word nat en vonkt goed
Compressie is goed
Na het rijden is de bougie mooi koffie bruin
Vlotterbak loopt ook gewoon vol

Waar kan ik nog meer naar zoeken wat het probleem is waardoor die en met de kickstart niet uit zichzelf start en elecktrisch
 
Advertisement - register to remove this

Compressie al eens gemeten?
Remmenreiniger is vluchtiger als benzine en ontbrandt sneller.
Met andere woorden hij start daarmee ook met een lage compressie.
Motor eenmaal gestart maakt deze een hogere compressie omdat het toerental hoger is.
 
Is het wel aan te raden om dat met remreiniger te testen aangezien ik weleens gelezen heb dat het je olie oplost dus je smering verwaarloosd. Deo of iets in die richting lijkt mij beter om dat te testen, in ieder geval iets wat niet ontvet maar wel heel brandbaar is.
 
Is het wel aan te raden om dat met remreiniger te testen aangezien ik weleens gelezen heb dat het je olie oplost dus je smering verwaarloosd.
In principe doet bij een 2-takt de oliepomp, bij elke slag van de motor, gewoon zijn werk.
MAW de oliefilm wordt bij elke slag van de motor ververst.
Sterker nog omdat er geen verbranding plaatsvindt, zou er zich zelfs meer olie in de cilinder moeten bevinden omdat deze niet verbrandt.

Als je zelf mengt omdat je te lui bent of te zuinig bent om de oliepomp te repareren als deze defect is of omdat je denkt dat dit beter is, is dit natuurlijk een heel andere zaak.
Als de cilinder dan geen mix-benzine krijgt loopt je cilinder natuurlijk ook droog.

Bovendien lijkt mij remmenreiniger beter dan deodorant omdat deze puurder van samenstelling is dan deodorant.
De vluchtige brandbare stof verbrandt maar het geurtje in deze deo maakt wellicht een plakkerige film op je cilinderwand.
 
Last edited:
Bovendien lijkt mij remmenreiniger beter dan deodorant omdat deze puurder van samenstelling is dan deodorant.
De vluchtige brandbare stof verbrandt maar het geurtje in deze deo maakt wellicht een plakkerige film op je cilinderwand.
Ja vandaar dat ik zei iets in de richting van deoderant. Er zijn vast genoeg stoffen die hetzelfde doen als remmenreiniger maar die de smering niet tegen werken, indied je op mengsmering rijd.
 
Remmenreiniger Deodorant....Start Pilot, Ether.. is allemaal een aanslag op je lagers .
Als ik een blok opnieuw opbouw , loopt deze in No Time ... zonder die Rommel .
Dus als de Scooter niet start .. is er gewoon wat mis .
Het is geen Rocket Sience .. Benzine , lucht, Vonk ... Beng! dat moet die gewoon lopen ...
Gewoon de oorzaak zoeken , vaak achterstallig onderhoud .
Meeste oorzaken als die niet wil aanslaan met een Tikkie op de start knop:
Lekke Pakkingen
Membraan Plaatjes
Krukas Keerringen
Spruitstuk rubber kapot.
 
Back
Top