DennisM.
6,29s @ 150m
RobinV said:Nee, hoe verder de sensoren uit elkaar staan hoe makkelijker het is om wat eerder te vertrekken.
En daar heeft van schie veel op geoefend @ ribbens start stysteem -:-
RobinV said:Nee, hoe verder de sensoren uit elkaar staan hoe makkelijker het is om wat eerder te vertrekken.
rs-ruud said:toch tov dat iemand een roterende inlaat bouwt, kut systeem imo, maar wel tov
JasperdB said:vind jij roterende inlaat een kut systeem ?
RobinV said:Nee, hoe verder de sensoren uit elkaar staan hoe makkelijker het is om wat eerder te vertrekken.
JasperdB said:vind jij roterende inlaat een kut systeem ?
rs-ruud said:
Ralf said:Hoe verder de sensoren uit elkaar staan hoe gevoeliger het systeem, als je ff nadenkt
Wim said:Onderbouw je antwoord eens..
Ik heb me er nooit in verdiept, maar ik heb vernomen dan de oude schakelbrommers er makkelijk harder door lopen..
Wim said:Onderbouw je antwoord eens..
Ik heb me er nooit in verdiept, maar ik heb vernomen dan de oude schakelbrommers er makkelijk harder door lopen..
rs-ruud said:je membraan is al variabel, dus gaat onderin sowieso lekker, dat heb je al mee, 2 wanneer het membraan blijft zweven heb je simpel weg een obstakel minder in je carter.
NeoHippie said:1. Membraan is statisch... Gaat alleen open als er een bepaalde onderdruk heerst in je carter. Theoretisch dus maar 180 graden.
2. Als de schrijf je inlaat opent heb je pas echt geen obstakel. Je inlaattraject kan hierdoor echt kort worden.
Ik bedoel meer dat nagenoeg alle inlaat timingen van inlaat systemen bij 2takt statisch zijn bepaald. Als het toerental van de motor veranderd zal de inlaattiming gelijk blijven. Er is geen sprake van een vervroeger zoals bij 4takt met de inlaatnokkenas soms wel gebeurt. Wel ben ik er mee eens dat een membraan langer open blijft bij hogere toerentallen.Joël said:Als je de termen statisch en dynamisch wil gebruiken om het verschil aan te geven tussen de twee systemen is het juist andersom.
Immers, een schijf heeft een vaste openingshoek, een membraaninlaat heeft een variabele hoek.
NeoHippie said:Ik vind dat de sensoren tegenwoordig wel erg scherp staan. Het is vaak duidelijk te zien dat er een valse start word geregistreerd als een deelnemer ACHTERUIT GAAT terwijl de gele lampen branden... Het is toch raar dat als je de startstreep nog niet gepasseerd bent je een valse start hebt? Ik weet dat de sensoren (fotocellen) die je voorwiel meten duur zijn, maar een derde sensor die bepaalt of je de startstreep passeert is misschien toch de moeite van het overwegen waard... Sommige deelnemers kunnen met hun kleine wieltje zelfs geeneens allebei de sensoren activeren. Dhr. Ribbens heeft daar wel een trukje voor, maar het word er allemaal niet eerlijker op. Het is toch jammer als je door 3 van zulke 'valse starts' uit de finale word gepleurt...