Scooter slaat af bij volgas

peugeotMember

New Member
Hallo daar ben ik weer,

ik dacht voor heen het probleem goed opgelost te hebben met een nieuwe uitlaat maar helaas dat is het toch niet..

De scooter heeft 2 jaar stil gestaan, en loopt weer.. alleen zodra ik gas geef slaat hij af! ik heb de carburateur schoongemaakt ik heb de luchtfilter schoongemaakt ik heb een nieuwe uitlaat er ondergezet ik heb de benzine en olie vervangen.. en nu loop ik vast wat kan ik doen?

Advertisement - register to remove this

Hallo daar ben ik weer,

De scooter heeft 2 jaar stil gestaan, en loopt weer.. alleen zodra ik gas geef slaat hij af! ik heb de carburateur schoongemaakt ik heb de luchtfilter schoongemaakt ik heb een nieuwe uitlaat er ondergezet ik heb de benzine en olie vervangen.. en nu loop ik vast wat kan ik doen?
Loopt hij misschien niet wat arm of de afstelling van de carburateur?
Wat is je setup, niet echt handig om niks geen info te hebben door het nieuwe draadje.
Hallo simsa, ik weet echt niet veel over scooters ik weet maar een aantal dingen.. maar het leek me leuk om te kloten aan een scooter die al een lange tijd heeft stilgestaan. Wat wil je precies weten met setup?

Zo zijn we allemaal begonnen! als het goed is zit er aan de zijkant van je carburateur een schroefje. Probeer die eens helemaal naar rechts te draaien en tel het aantal slagen. Als basis zou ik 2 tot 2,5 slag aanhouden. Ook even de sproeier eruit halen en haal even 1 en 2 maten groter. Dus als bijvoorbeeld 80 erin zit, dan haal je 82 en 84. Ook zit er als het goed is aan de bovenkant van de carburateur een gasnaald onder dat kapje. (Let op met openmaken want er zit een veer in). Mogelijk kun je die met een clip iets hoger zetten als dit op de naald zit. Dan loopt hij wat rijker.
Dan is het nog mogelijk dat de stationair schroef nog gesteld moet worden. Die zie je vanaf bovenaf. Ook kun je even de benzine slang van de carburateur afhalen en een beker eronder. Als je dan probeert te starten moet de benzine vloeien. Ik heb het vermoeden dat het probleem in je carburateur zit als die wel gewoon makkelijk start.

Zo zijn we allemaal begonnen! als het goed is zit er aan de zijkant van je carburateur een schroefje. Probeer die eens helemaal naar rechts te draaien en tel het aantal slagen. Als basis zou ik 2 tot 2,5 slag aanhouden. Ook even de sproeier eruit halen en haal even 1 en 2 maten groter. Dus als bijvoorbeeld 80 erin zit, dan haal je 82 en 84. Ook zit er als het goed is aan de bovenkant van de carburateur een gasnaald onder dat kapje. (Let op met openmaken want er zit een veer in). Mogelijk kun je die met een clip iets hoger zetten als dit op de naald zit. Dan loopt hij wat rijker.
Dan is het nog mogelijk dat de stationair schroef nog gesteld moet worden. Die zie je vanaf bovenaf. Ook kun je even de benzine slang van de carburateur afhalen en een beker eronder. Als je dan probeert te starten moet de benzine vloeien. Ik heb het vermoeden dat het probleem in je carburateur zit als die wel gewoon makkelijk start.
Ik zou indd even kijken na die sproeiers want benzine komt wel goed door. de carburateur zit ook goed vol met benzine.. ik zal laten weten als ik meer heb gedaan ook heb ik een filmpje gemaakt alleen ik weet niet hoe ik deze kan sturen?

Ik zou indd even kijken na die sproeiers want benzine komt wel goed door. de carburateur zit ook goed vol met benzine.. ik zal laten weten als ik meer heb gedaan ook heb ik een filmpje gemaakt alleen ik weet niet hoe ik deze kan sturen?
Je kan het even op YouTube zetten. Als je heel rustig gas heen en weer beweegt komt hij wel op toeren? Kijk ook even bovenstaand filmpje.

Ja klopt inderdaad als ik rustig heen en weer gas geef komt hij op toeren maar zodra hij vol gas gaat dan slaat ie af
Post automatically merged:

En
Je kan het even op YouTube zetten. Als je heel rustig gas heen en weer beweegt komt hij wel op toeren? Kijk ook even bovenstaand filmpje.
ik zal ook dat filmpje gaan kijken! Ik zou ook even mijn filmpje duidelijk op yt zetten!

Ja klopt inderdaad als ik rustig heen en weer gas geef komt hij op toeren maar zodra hij vol gas gaat dan slaat ie af

En

ik zal ook dat filmpje gaan kijken! Ik zou ook even mijn filmpje duidelijk op yt zetten!
Ligt ook een beetje aan het weer heb ik me laten vertellen. Zelf heb ik ook een kleppen reiniger voor de zekerheid gehaald en ga m'n gasnaald ook iets omhoog stellen.

Ik heb er een nieuwe bougie ingezet...

Misschien is het even handig voor jou om te weten dat de scooter 2 jaar heeft stilgestaan..
ok.... Dat van de bougie kan ik niet ruiken....
Hahha nee zeker niet maar die is er nieuw in ik heb zo goed als alles voor mijn gevoel na gekeken en alles goed schoongemaakt maarja nu loop ik vast haha

hmmm dan heb je inderdaad zo ongeveer alles wel gehad. Hoop dat de cdi helpt, anders misschien valse lucht?

Anders vermoed ik dat hij niet goed werkend is weg gezet.
Weet je nog welke sproeier er in zit? En welke kleur heeft de bougie

hmmm dan heb je inderdaad zo ongeveer alles wel gehad. Hoop dat de cdi helpt, anders misschien valse lucht?

Anders vermoed ik dat hij niet goed werkend is weg gezet.
Weet je nog welke sproeier er in zit? En welke kleur heeft de bougie
Ik hoop indd dat hij het gaat doen na de cdi, sproeier heb ik nog niet uitgebreid na gekeken.. de kleur van de bougie is gewoon normaal. Als de cdi niet werkt zou ik veder kijken voor evt valse lucht. Hij is van een collega geweest die er iedere dag op heeft gereden..

Stationair loopt hij mooi zo te zien.. het is gewoon een 50cc? Ook ben ik benieuwd naar de sproeier maat. Vol gas probeer in de carburateur is voornamelijk de hoofdsproeier.

Als je stationair sproeier goed reageert en stationair loopt heb je geen valse lucht vermoed ik. Je kunt ook proberen even de luchtfilter af te koppelen van de carburateur en kijken wat hij dan doet.

ja man hij loopt heel goed stationair, het is indd een 50cc 4takt. Ik zou een deze dagen kijken na de sproeier en even doorgeven. Ik had voorheen de luchtfilter er afgehaald en toen deed hij niet heel veel anders dan nu.. dus ik hoop heel eerlijk dat het gewoon die cdi is en andwrs zou ik even kijken voor de sproeier!

Je kan je carb gewoon omdraaien door enkel de luchtfilter en spruitstuk slangen klem los te halen. Die sproeier moet 2 maten groter zoals ik al zei. Dan heb je die cdi gewoon reserve, ik zou met sproeier beginnen eerlijk gezegd.
Laat maar even weten welke maat erin zit.

Back