Scooter rookt na rijden

Xen

New Member
Hey jongens, ik heb een probleempje mijn scooter (sym symphony 2017 50cc) rookt na een tijdje rijden onder de olie peil en er komen ook wat lijkt op olie druppels ergens uit. Is dit een groot probleem of? Soms stottert hij ook tijdens het rijden.
 
Advertisement - register to remove this

Dus rookt je scooter na het rijden?
Of
Rookt je scooter als de olie onder het oliepeil komt?

Welke kleur heeft de rook?

Waar komt de olie vandaan, zoek dat eens uit, mijn allesziend oog werkt niet meer zo goed


Waar ik aan zit te denken is dat je zuigerveren zijn versleten (of verkeerd om zijn gemonteerd) en daardoor olie in de verbrandingskamer komt en dus de rook geeft
 
En check je carter ontluchting eens , of dit open is , meestal loopt deze naar het inlaat traject
Ik weet niet zoveel over scooters, Hoe kan ik dat checken. Thx voor je reactie
Post automatically merged:

Dus rookt je scooter na het rijden?
Of
Rookt je scooter als de olie onder het oliepeil komt?

Welke kleur heeft de rook?

Waar komt de olie vandaan, zoek dat eens uit, mijn allesziend oog werkt niet meer zo goed


Waar ik aan zit te denken is dat je zuigerveren zijn versleten (of verkeerd om zijn gemonteerd) en daardoor olie in de verbrandingskamer komt en dus de rook geeft
Hij rookt na het rijden, volgens mij is het wit ik kom het niet zo goed zien. Oké, kan ik dit zelf fixen of moet ik naar de garage?
 
Boven op het kleppendeksel zit een leiding , dit is de carter ontluchting , hiervandaan loopt er waarschijnlijk een slang , naar het luchtfilter , of inlaat slang . ook kan er aan het luchtfilter een slangetje zitten om deze af te tappen , deze hangt dan onder het lucht filter , en moet je eens schoonmaken , haal ook het luchtfilter eens open , of hier veel smurrie in zit
 
Boven op het kleppendeksel zit een leiding , dit is de carter ontluchting , hiervandaan loopt er waarschijnlijk een slang , naar het luchtfilter , of inlaat slang . ook kan er aan het luchtfilter een slangetje zitten om deze af te tappen , deze hangt dan onder het lucht filter , en moet je eens schoonmaken , haal ook het luchtfilter eens open , of hier veel smurrie in zit
Ik ga eerlijk zijn ik snap hier helemaal niks van, ik ga denk ik naar de garage en zie wat er is. Thx voor het reageren.
 
Je kan een test doen , als je hem warm gereden hebt , en hij begint met lekken , kun je de peilstok er voorzichtig uitdraaien , hoor je hier dan druk ontsnappen , zit de ontluchting dicht.
 
Back
Top