Scooter rijdt plots slecht

Sam.p

New Member
Hallo, ik heb sinds een week of 2 een probleem met mn scooter. Het gaat om een sym allo blauw kenteken. Normaal gesproken rijdt de scooter rond de 45 kilometer per uur en trok altijd erg goed op. Sinds 2 weken geleden dus doet ie erg gek. Hij rijdt nog maar max 30kmpu en doet er ook erg lang iver om dit te bereiken. Als ik gas geef grijpt de scooter ook niet meteen aan en moetnik soms wat spelen met het gas tot ik reactie krijg. Wanneer ik wind tegen heb of wen heuveltje op moet geeft de scooter het extreem zwaar en verliest hij eigenlijk al het vermogen. Wanneer ik bergafwaarts ga of harde wind mee heb rijdt de scooter wel weer richting de 40/45. Ik heb zelf al de carb gecontroleerd en de koppeling en vario gecontroleerd. Op dat de koppeling een beetje versleten was na, viel er weinig te ontdekken. Zou het dan toch de koppeling kunnen zijn. Zou iemand mij kunnen helpen

Groet.
 
Advertisement - register to remove this

kleppen al gesteld?
hoe zien je rolletjes er uit?
Kleppen hebben ik niet gesteld nee, denk dat ik daarvoor even langs de garage moet
Post automatically merged:

hoeveel km geleden was de laatste beurt? ...---> dingen gedaan
De scooter is van mijn zus dus weet niet precies wanneer de laatste beurt was. Zelf heb ik gewoon standaard dingen gedaan zoals carb schoonmaken en variateur en koppeling gecontroleerd en alles wat opgeschoond
 
deze tijd van t jaar kan t wel kloppen dat je ff de kleppen moet stellen.
klein klusje voor jezelf...maar de scooterboer zal je een hoop werk uit handen nemen voor een paar centen (niet letterlijk)
 
Back
Top