Scooter rijdt 35 ipv 54

als je 'm helemaal leeg hebt geblazen met lucht denk ik dat het water er wel uit is en als je altijd E5 tankt zou het water eerder onderop staan en het eerste zijn dat je carburateur binnen zou krijgen, waardoor ie al niet zou starten voor je dat er allemaal door hebt gestart.
van welk bouwjaar is je scooter? heeft ie een carburateur of al injectie?
dat spelen met het gas klinkt als mijn Euro4 Kymco vóór ik de regelschuif en het vacuümmembraan had schoongemaakt en de stationair mengselschroef nog wat verder had opengedraaid.
 
Dat kan water zijn, dat blijft altijd onderin de tank.
Enig idee hoe ik dat kan verdrijven? Of gewoon blijven rijden totdat alles wordt verdampt?
Post automatically merged:

Ik heb olie ververst en carburateur er in gedaan en heb nu letterlijk hetzelfde probleem
Heb je toevallig dikkere olie in je scooter gedaan dan aangeraden?
Post automatically merged:

als je 'm helemaal leeg hebt geblazen met lucht denk ik dat het water er wel uit is en als je altijd E5 tankt zou het water eerder onderop staan en het eerste zijn dat je carburateur binnen zou krijgen, waardoor ie al niet zou starten voor je dat er allemaal door hebt gestart.
van welk bouwjaar is je scooter? heeft ie een carburateur of al injectie?
dat spelen met het gas klinkt als mijn Euro4 Kymco vóór ik de regelschuif en het vacuümmembraan had schoongemaakt en de stationair mengselschroef nog wat verder had opengedraaid.
Het gaat om zip 4T 2V 2017 het is geen injectie. Ik ga denk ook gasnaald en membraan vervangen. Kijken wat die dan doet.
Post automatically merged:

Enigste remedi die nog werkt is het hele ding strippen en alles na lopen. en drogen en smeren.

Als het ding in het water heeft gelegen en er komt zuurstof bij, is hij namelijk al op de kweek gezet van roest ontwikkeling.
Overigens is water bij je balhoofdstel ook niet zo fijn voor de smering.

Beste is toch kaal maken en per onderdeel controleren..

Als het frame kaal is kan je hem ook tijdje op ze kop zetten zodat alle water eruit kan lopen.

Daarna zou ik binnenkant buizen frame inspuiten met roest omvormer.

Kabelboom stekkers los maken en met contact spray inspuiten.


Verder denk ik dat je blok wel een soort als verloren kan beschouwen en een revisie nodig heeft.

Benzine en olie tank geheel lozen en laten uitdrogen. Brandstof en olie leidingen geheel leeg maken en nieuwe olie doorheen laten lopen.

Zover dat er alleen nog mooie olie eruit komt lopen.
Ik heb blok laatst nog gereviseerd. Nieuwe ketting en tuimelaar enzovoort. Ik ga olie opnieuw leeg laten lopen en de benzine ook. Ik ga weer benzine volgooien met vochtverdrijver voor de tank. Zal alle stekkers nog een keer nalopen.
 
Last edited:
Als ts de tank leeg heeft laten lopen kan er toch geen water meer in zitten? Is de carburateur ook helemaal uit elkaar geweest? Als dat allemaal goed is, kan het ook nog in de elektra zitten. Heb je ook de ontsteking schoongemaakt?

Ben trouwens wel benieuwd hoe die scooter te water is geraakt. Bochtje verkeerd ingeschat en met scooter en al de plomp in gevlogen? :p
 
Als ts de tank leeg heeft laten lopen kan er toch geen water meer in zitten? Is de carburateur ook helemaal uit elkaar geweest? Als dat allemaal goed is, kan het ook nog in de elektra zitten. Heb je ook de ontsteking schoongemaakt?

Ben trouwens wel benieuwd hoe die scooter te water is geraakt. Bochtje verkeerd ingeschat en met scooter en al de plomp in gevlogen? :p
Hahaha neenee gelukkig is dat niet gebeurt. Stond geparkeerd langs de gracht en is er toen ingewaaid. Heb gelukkig dat mensen het zagen, anders lag die er waarschijnlijk veel langer in. Heb bougie helemaal schoongemaakt en uit elkaar gehaald. Denk toch in de elektra aangezien mn elektrische start nu ook niet meer doet. Ik hoor wel klikje van de startrelais maar meer niet. Met kickstart gaat hij wel in 1x aan.
 
Back
Top