Scooter Ongeluk

ZipDude

Well-Known Member
Hallo,
Ik heb een zip snor 4t en ik ben vorige week dus aangereden en daarna moest ik meteen naar het ziekenhuis. De aanrijding was niet mijn fout, want diegene moest mij voorrang verlenen en dat gebeurde niet, nu was mijn scooter in beslag genomen voor onderzoeken etc, dat was allemaal goed gekomen geloof ik want vandaag is hij naar de dealer gebracht en binnenkort komt er een schade expert langs. Maar mijn vraag is nu kijkt de schade expert ook naar de vario en de CDI die erin zitten?
Bedankt alvast
 
Advertisement - register to remove this

volgens mij heeft hij die bevoegdheid geeneens om echt je scooter uit elkaar te halen...
Hij kijkt globaal na je scooter of hij totall loss is of wat er vervangen moet worden
 
waarschijnlijk niet.
Daar heb ik iig nog nooit van gehoord, tenzij er een andere uitlaat op zit en het dus duidelijk is dat hij is opgevoerd :)
 
nee, want hij trekt nu 65 en ik was bang dat hij naar de CDI zou gaan kijken want ik had die ingezaagt. Maarja als ze rollerbank testen deden bij het technisch onderzoek van de politie had ik daar toch wel wat van gehoord?
 
yep :) dan hadden ze dat wel laten weten.
het gebeurt echt niet vaak dat ze zoiets controleren. Tenzij er vanaf de buitenkant al van alles aan gedaan is waardoor hij sneller kan rijden, dan gaan ze misschien controleren
 
ait, thnx ouwe (Y)
Miss word die wel totall loss verklaart want, windscherm kapot, spiegels, alle buitenkappen, uitlaat, wss 1 binnekapje, hitteschild. en misschien nog wel een paar dingen. Ik had hem net een maandje.
 
ait, thnx ouwe (Y)
Miss word die wel totall loss verklaart want, windscherm kapot, spiegels, alle buitenkappen, uitlaat, wss 1 binnekapje, hitteschild. en misschien nog wel een paar dingen. Ik had hem net een maandje.

mwaw ik weet niet of ze dat zo snel doen dan heur.. Als je frame ofzeau krom is dan wel.
kapjes zijn goedkoper voor een verzekeringsmaatschappij dan een hele scooter ;)
ligt natuurlijk ook aan de inspecteur die komt kieken..
 
snelheid word doorgaans alleen naar gekeken wanneer snelheid een grote rol heeft gespeeld bij het ontstaan van het ongeval.
 
Toen ik een ongeluk had met mn rox werd er alleen naar de buitenkant gekeken (had kapschade) en er zit ook een terugloop onder en hij tuft ook met gemak 90. Geen problemen mee gehad.
 
nou jongens, toch is hij totall loss verklaart want het frame zat helemaal scheef. Maar kijken ze nu nog steeds niet naar de onderdelen?
 
Toen ik een ongeluk had met mn rox werd er alleen naar de buitenkant gekeken (had kapschade) en er zit ook een terugloop onder en hij tuft ook met gemak 90. Geen problemen mee gehad.

Precies hetzelfde had ik ook, ook met mn rox,. ook totalloss verklaard, laten repareren en rij er nu gewoon nogsteeds allrisk verzekerd mee rond :)
Dus maak je maar geen zorgen
 
Precies hetzelfde had ik ook, ook met mn rox,. ook totalloss verklaard, laten repareren en rij er nu gewoon nogsteeds allrisk verzekerd mee rond :)
Dus maak je maar geen zorgen

tegenwoordig gaat het toch vaak anders.
zodra die total loss verklaard word heb je kans dat de scooter per opbod verkocht word door
de verzekerings maatschappij.
dat geld krijg je dan + geld van de schade.
 
misschien dat je ook je wat geld krijgt met behoud van scooter, dan krijg je en (minder) geld en je scooter.
maar als het frame krom is dan is er weinig meer mee te beginnen vaak :)
 
misschien dat je ook je wat geld krijgt met behoud van scooter, dan krijg je en (minder) geld en je scooter.
maar als het frame krom is dan is er weinig meer mee te beginnen vaak :)

klopt idd, dan kan het zijn dat je minder geld krijgt.
als die per opbod verkocht word zijn het trouwens wel achtelijke bedragen.

we hadden een aerox van een half jaar oud staan die total loss verklaard werd.
vooral door kapschade en een krom kroonstuk.
die ging per opbod weg voor 250 euro ofzo.
 
Back
Top