Scooter maakt geen toeren en bereikt de topsnelheid nietmeer?

driftkikker

Well-Known Member
Ik heb even geleden een variosetje gekocht en trekveertjes wanneer ik dit wou monteren toen kwam ik tot de vaststelling dat hij niet paste, dan heb ik de bus van die vario weg gedaan voor te laten uitdraaien maar ondertussen had ik de trekveertjes en een witte drukveer van malossi al gestoken maar toen ik die bus wou gaan halen vertelde ze me dat ze er geen gereedschap voor hadden om ze uit te draaien nu heb ik alles terug origineel gezet maar nu gaat hij niet zo hoog meer in toeren en eerst reed hij 53 km/u en nu moet ik echt lang genoeg wachten + hij moet goed warm staan en dan haal ik juist 45 km/u wie kan mij helpen?
grts driftkikker
 
Advertisement - register to remove this

Daarstraks ben ik ook nog met men brommer gaan rijden en wanneer ik hem goed warm heb gereden en ik sta stil en geef geen gas dan blijft hij zo ongeveer 1min op normaal toerental draaien en daarna zakt hij tot een laag toerental en wanneer ik dan terug wil vertrekken en ik draai mijn gas helemaal open dan stijgt hij eerst terug naar zen normaal toerental en dan gaat hij pas trekken hoe zou dit komen? Ligt dit ook gewoon aan de afstelling of aan iets anders? doet me eigenlijk een beetje denken aan valse lucht?
 
er bestaat echt geen lak wat er niet af gaat , er is hittebestendige lak , maar die gaat er net zo snel af als gewone lak

Heb ik toch anders mee gemaakt.
de hittebestendige zwarte verf bleef keurig zitten
wel op een ciao btw
 
Hallo ik wou deze voormiddag mijn brommer nog eens te starten omdat ik hem 5 dagen heb laten staan want ik kon er niet mee rijden wegens medische omstandigheden en ik starte hem en hij starte direct maar na 5sec. viel hij weer stil. Zou het kunne zijn dat de naft in mijn carburator bevroren is want hij heeft 5 dagen stil gestaan in de kou?
Zoja hoe kan ik dit probleem het beste oplossen?
 
Hallo ik heb eens een vraag ik ga men brommer binnekort eens binnen doen om alles te laten nazien en te laten afstellen maar ik zou eerst een nieuwe uitlaat willen kopen en hem dan met die nieuwe uitlaat laten afstellen maar is er een site ofzo of iets dergelijks zodat ik kan zien welke uitlaten er allemaal onder mijn brommer passen?
 
Hallo ik wou daarjuist mijn carbu gaan uitkuisen maar men vader zij dat ik beter bij de brommer shop zo een busje(speciaal product) kon gaan halen voor bij in de naft te doen om alle kanalen en leidingen te reiniggen. Maar nu is men vraag als ik mijn carb laat zitten en zo een busje reinigger ga halen is men carb dan evengoed gereinigt dan dat ik hem uiteen haal en doorblaas met perslucht?
 
Plus als je rem reiniger in je carb spuit terwijl hij gemonteerd zit lijkt me dat niet helemaal fijn voor je blok, rem reiniger ontvet en je blok moet juist een beetje vettig zijn van binnen, maar ik kan het mis hebben.
 
driftkikker,

het kan natuurlijk ook aan je zuiger liggen. ik weet niet hoeveel km die al gedraait heeft maar als je zuiger niet genoeg tegendruk geeft haalt hij ze toeren en topsnelheid niet meer. heb het zelf ook 2 weken geleden gehad, normaal 10000 toeren toen maar 8500 en top was 74 en daarna 62 dus daar kan je ook naar kijken en varioroller 0,5 gram lichter nemen of zelfs nog iets meer want anders gaat hij overtoeren maken. ik hoop dat je hier wat aan hebt en veel suc6 ermee:p.

groetjes mitchell:)
 
Back
Top