scooter maakt geen toeren.

Status
Not open for further replies.

rogiertjeb

Well-Known Member
Hallo mijn scooter maakt geen toeren.
mijn setup is:

70cc Athena vlinderpoort
MHR 2004 uitlaat
Hebo Verstelbare koppeling
power 1 krukas
top performances vario
twin air filter.
dello 17.5mm carburateur

lichtere rollen helpen niet, kleine sproeier of zelfs zonder sproeier doet ie hetzelfde. ik snap er niks meer van heeft iemand ideeen?
ik dacht zelf aan een 21mm carb maar is dan alles opgelost?
(komt ook nog een Selettra Binnenrotor op.)
maar ik zou nu ook graag willen rijden.
 
Advertisement - register to remove this

leg je probleem eens wat beter uit.
wat bedoel je met mijn scooter maakt geen toeren?
Een scooter die geen toeren maak start namelijk niet, en als dat zo is dan moet je het ergens anders zoeken als in rollen vervangen oid.

Als je scooter te weinig toeren draaid volgens jou, wanneer doet hij dat dan? zakt het toerental in ? of komt hij niet op gang?

het licht niet aan je carburateur,
elke scooter zou kan starten met een 17,5 mm en ook gewoon goed op toeren komen.
 
Stottert hij heel erg of klinkt hij voor de rest wel goed en komt hij gewoon niet op toeren?
Als hij met een sproeier het zelfde doet als zonder sproeier zit het daar waarschijnlijk in je carb en moet je die eerst maar eens goed af stellen.
Probeer de juiste sproeier maat te ontdekken, wat zit er nu in?
 
Last edited:
Nu zit er sproeiermaat 130 in. en hij stottert niet en de carburateur reageert ook niet heel erg goed als je aan de luchtschroef of stationair schroef draait.
 
Ik denk dat je sproeier veel te groot is.
Heb niet echt ervaring met 17,5mm carbs maar ik denk dat je nog onder de 100 moet zitten, heb je je bougie kleur al gecheckt ?
 
cilinder goed gemonteerd? trekt hij nergens valse lucht ofzo? AC of LC
en wat gebeurd er als je met de std luchtfilter de carb probeert af te stellen?
 
cilinder goed gemonteerd? trekt hij nergens valse lucht ofzo? AC of LC
en wat gebeurd er als je met de std luchtfilter de carb probeert af te stellen?

Het is een Athena racing vlinderpoort LC en hij is goed gemonteerd.
met standaart luchtfilter heb ik het nog niet geprobeerd.

bougie kleur blijft zwart om de een of andere reden ook als ik er een hele kleine sproeier in doe met twin air filter.
 
Zet eerst die standaard filter er maar op en probeer dan sproeier 90 - 110 ergens.
Met een 17.5mm moet dit ook gewoon lopen.
En aan de bougie zul je echt niet zien of je groter of kleiner moet als dat ding niet eens 'rijdt'.

Wat voor rollen hebje erin?
Als het namelijk niet aan de sproeier ligt kan het zijn dat je een rode drukveer moet pakken, aangezien je dan weer wat lichter in rollen kunt gaan ( meer toeren ).
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top