Scooter maakt geen toeren en bereikt de topsnelheid nietmeer?

driftkikker

Well-Known Member
Ik heb even geleden een variosetje gekocht en trekveertjes wanneer ik dit wou monteren toen kwam ik tot de vaststelling dat hij niet paste, dan heb ik de bus van die vario weg gedaan voor te laten uitdraaien maar ondertussen had ik de trekveertjes en een witte drukveer van malossi al gestoken maar toen ik die bus wou gaan halen vertelde ze me dat ze er geen gereedschap voor hadden om ze uit te draaien nu heb ik alles terug origineel gezet maar nu gaat hij niet zo hoog meer in toeren en eerst reed hij 53 km/u en nu moet ik echt lang genoeg wachten + hij moet goed warm staan en dan haal ik juist 45 km/u wie kan mij helpen?
grts driftkikker
 
Advertisement - register to remove this

ja heb ik al gedaan er zitte 6gr rolle in en ik heb er eens van 7 ingedaan en toen ging hij nog trager en dan heb ik er ook nog van 5 ingedaan toen maakte hij wel toeren maar toen ging hij nog trager ik snap er eigenlijk nie veel van?



tis ook niet alleen de rollen....

je trekveren, drukveer, de rest van de onderdelen, kortom alles wat er op zit zijn net zo belangrijk....

als je er niks van snapt, waarom breng je hem dan niet ergens heen waar ze er verstand van hebben?
 
bij het stuk waar de uitlaat op de cilinder aansluit.
haal je uitlaat eraf, en dan zie je een versmalling zitten. die tik je er zo uit met een schroevendraaier/ beitel + hamer.
Ik heb daarstraks mijn uitlaat er onderuit gehaald en kwam tot de vaststelling dat mijn prop er al uit was maar nu heb ik nog eens een vraagje, 2cm onder de aansluiting van mijn uitlaat waar je hem aan de cilinder bevestigd daar vertrekt er een metalen buisje naar achter en dan hangt er een rond kastje op men uitlaat en dan vertrekt er een rubberen darmpje naar dat buisje, en iets voorbij men krul van de uitlaat vertrekt er ook nog een buisje maar dan een dikker en dat volgt men krul en dan stopt het op een gegeven moment en daar is dat buisje dicht genepen en/of gelast. Maar nu is mijn vraag, wat voor nut heeft dat dat die buisjes daar aan hangen en dat dat kastje op één van die buisjes bevestigd is? Als ik die buisjes er nou af zaag en de gaten gewoon dicht las kan dat dan kwaad of moet ik het gewoon laten hangen?
 
Hoeveel graden word een uitlaat als je er een tijdje mee rijd want mijn uitlaat was verroest en ik heb hem opgeschuurd maar moet ik nu gewoon een mat zwarte spuitbus gaan halen die bestand is tegen 650° of bestaat daar nog iets beters voor?
grts driftkikker
 
mja , er bestaat echt geen lak wat er niet af gaat , er is hittebestendige lak , maar die gaat er net zo snel af als gewone lak , ik gebruik dus ook gewone lak (motip) , matt black meestal.

een uitlaat is een ding wat gewoon vreselijk heet word ,en hangt er ook niet voor de sier aan. je ontkomt er gewoon niet aan dat de lak eraf gaat op den duur.

alleen bijhouden , zoals schoonhouden , olie erop smeren e.d. helpt het om iets langer mooi te laten blijven. mja , het blijft een gebruiksvoorwerp ,en dat slijt gewoon..
 
Hallo! Als ik met mijn brommer ben gaan rijden dan komt er altijd zo een beetje olie uit mijn uitlaat en dat blijft er vanachter aan plakken waaraan kan dit liggen?
Afstelling misschien?
grts driftkikker
 
Ik heb nog eens een vraag ik ben net naar een brommer dealer gereden in de buurt want ik dacht als ik nou is een nieuw bougietje steek dan gaat hij miss betere ontsteking krijgen en beter starten wanneer hij koud staat. Nou vroeg ik daar een NGK bougie nr:8 en ze zijden dat ze die niet hadden maar ze wouwen mij een nr 7 doen kopen. Nu vroeg ik aan die mensen maar kan dat dan geen kwaad dat ik er een 7 insteek inplaats van een nr:8 en ze zijden dat die zelfs beter ging zijn maar ik dacht dat ga ik echt niet kopen want als die nu weer nie werkt dan ben ik weer mooi in de zak gezet dus kan dat inderdaat geen kwaad een 7 inplaats van een 8? of wel?

En dan mijn tweede vraag ik heb een paar dagen geleden mijn uitlaat opgeschuurt en er hitte bestendige lak op gezet en nu ben ik vandaag gaan rijden zodat mijn uitlaat toch wel tot op zijn warmste punt kwam en tot mijn verwondering is de lak blijven hangen hij ziet er nog heel goed uit maar nu is mijn vraag, als ik rij komt er zand op mijn uitlaat maar als ik mijn brommer nu ga kuisen gaat dat zand de lak dan niet te hard beschadiggen? Zoja zou ik er dan ook nog hitte bestendige vernis moetten opspuiten?
grts driftkikker
 
Last edited:
Hallo weet iemand hoe je je vliegwiel eraf krijgt want ik zou mijn platines van mijn ontsteking eens willen nazien maar ik krijg het er niet af? Want de laatste tijd start hij zo slecht dat het volgens mij alleen nog maar aan men ontsteking kan liggen.
 
wat voor een dingen??

slecht starten licht meestal niet aan de onsteking , dan loopt ie of helemaal niet of heel erg beroerd en altijd..

of de eerste paar meter wel en valt dan uit..

de onsteking draai je er zo af , 2 imbusjes en hij zit los , het VLIEGWIEL echter moet je las draaien met bijv een luchtsleutel , dus de moer , en dan met een VLIEGWIELTREKKER het vliegwiel los pakken , deze kosten maar een paar euro overigens , kun je niet op besparen dus imo..
 
hallo kheb eens een vraag ik heb nog een originele luchtfilter zitte en ik heb hem daarjuist uitgekuist maar toen ik hem open draaide kwam er een beetje naft uit gelekt hoe zou dat komen of is dat normaal? Kan ik dat oplossen door hem eens goed af te stellen?
 
Back
Top