Scooter maakt toeren terwijl ik geen gas geef

kaasboer2

Well-Known Member
Ik had laatst een terugloper gekocht, heel leuk allemaal prop dr uit enzo, grotere sproeier dr in, maar hij reed voor geen meter. Eenmaal luchtfilterbegrenzing dr uit en hij reed perfect. Ik naar bougie kijke en zag dat dr nog wel een grotere sproeier in kon. Ik sproeier vervangen (heb ik zovaak gedaan) maar kreeg me viva niet meer aan. Eerst denk je dat ie verzuipt ofzo, maar uiteindelijk kreeg ik hem aan. Stukkie rijden en wanneer ik geen gas meer gaf bleef ie tog toeren maken en bleef rijden! gevaarlijk dus:eek: Ik denk snel oude sproeier terug doen. Hij ging wel makkelijker aan, maar zelfde verhaal als hierboven. Ik vandaag nog hopen op een wonder, caburateur wederom uit elkaar gehaald en gekeken wat er mis kon zijn. Dit keer kreeg ik hem weer niet aan, zelfs niet met me oude sproeier. Uiteindelijk op het idee gekomen om me luchtfilterbegrenzing er weer in te doen en ja hoor hij startte meteen. Ik had me viva op de bokstandaard, waardoor achterwiel omhoog staat. Ik zette me viva aan met elektrische start en gaf geen gas, maar hij ging wel opeens toeren maken en dus rijden!

Ik zou dus tijdens het sproeier vervangen iets gesloopt/verandert kunnen hebben aan de caburateur.

Dus mijn vraag aan jullie is wat er mis zou kunnen zijn en hoe ik het op zou kunnen lossen

alvast bedankt voor t lezen:)
 
Advertisement - register to remove this

Als die 'ineens' hoog begint te lopen of onregelmatig stationair loopt is het waarschijnlijk valse lucht (weet niet wat je allemaal losgehad hebt..)

En het gaat er niet om hoe goed of slecht je scooter aan gaat, je moet hem afstellen als hij WARM is. Als hij met die JUISTE afstelling slecht start als die koud is dan kan je dat met de choke verhelpen als het goed is.
 
Ik zou zeggen draai de stationairschroef eens verder uit tot hij wel onderaan komt. Als hij dan nog gewoon blijft lopen, heb je gewoon de stationairschroef te ver ingedraaid en is het opgelost als je hem dus uitgedraaid laat staan.

Het klopt wel dat hij niet (helemaal) de 'bodem' raakt want er moet bij stationair natuurlijk nog wel mengsel door, maar daarvoor is de gasschuif "hol" van onderen dus in principe zou die bijna of helemaal onderin moeten komen de gasschuif ja.
 
Back
Top