scooter in sloot

daisy2

Well-Known Member
de vespa is in de sloot gereden
maar hij gaat soms nog wel aan door te kicken ,
maar hij start niet echt meer.
weet iemand wat er aan de hand is?
hij hoort wel een grote beurt te krijgen nu..
 
Advertisement - register to remove this

ik denk dat er water in de uitlaat zit, en als die echt onder water is geweest, misschien heel het motorblok onder water..
en je carburateur zal wel vies zijn..

heb je misschien terrorfoto's :p
 
hahhahah 8P

hij start niet meer.. joh gek he..
heb je alles al open gehaald?
je weet toch hopelijk wel dat overal waar lucht zit water kan komen ;) en dat ook zeker gebeurd als je brommer in het water terecht komt..
 
Als hij aan stond toen je erin reed (wat ik wel vermoed) zal ik de zekering even na laten kijken.

Alles komt door het water met elkaar in contact waardoor je zekering er als eerste uit springt. dus je zou kunnen proberen die alvast te vervangen om te kijken wat de schade is.

en die grote beurt heeft hij wel nodig ja denk ik :)
 
hoi!

Breng m zo snel mogelijk even naar de dealer, want alles wat nat is in je motortje gaat roesten, en roestige blokken doen t niet zo best! Dan kan die direct de carburateur etc schoonmaken.

Ruud
 
Dat ligt er aan. Waar het water overal is gekomen. Hoe meer onder water hoe meer je uitelkaar komt te halen en na te kijken. Maja scooter starten met water in de cilinder lijkt me niet zo gezond te zijn voor de cilinder. Dus weet niet of je zo al dingen kapot hebt gemaakt op die manier van starten met water erin...
 
beter haal je de scooter helemaal uit elkaar als ie koppie onder is geweest of zelfs half..

overal waar water in heeft gezeten , alles uit elkaar en droog maken , anders ga je zeker problemen krijgen!
 
Alle elektronica zal wel een oplazer hebben gehad. Zoals gezegt je blok goed schoonmaken met de juiste reinigingsmiddelen, NIET met zeepsop ofzo!!!!! Mocht je dit zelf niet aandurven, ga er dan ook niet aan beginnen, maar laat het doen door iemand die (meer) ervaring heeft, of gewoon door een dealer. En dan is het het beste als je ook je elektronica even laat nakijken en doormeten, en waar nodig nieuwe zekeringen plaatsen.

Een dealer zal voor dit alles denk ik een eurtje of 500-550 rekenen. Ik weet niet of je WA Casco/WA All Risk verzekerd bent, want in dat geval zou ik ZSM even contact opnemen met je verzekeringsmaatschappij betreffende dit voorval, en dan kunnen zij je waarschijnlijk (een deel) van het schadebedrag vergoeden.

Succes, en onderneem snel actie voor het nog meer geld zal gaan kosten.
 
Back
Top