scooter houd in

Als je de juiste sproeier hebt dan eventueel een dopje extra olie in de tank en goed schudden. Dan moet t goed komen. Sowieso ff een maat of 4 grotere sproeier pakken en dan 2 maten groter. Dan kom je er wel
 
Hou ons op de hoogte
heb net 2 ritjes gedaan voor de bougie kleur te zien , met nieuwe carb reed ik nog maar 28 in plaats van 50 vol gas , en de bougie was bruinachtig grijs , 2 de rit mijn oude carb er terug opgestoken en doe dan 41 vol gas . en ook deze bougie is bruin grijs . ik weet dat de nieuwe cilinder nog moet ingereden worden maar het kan toch niet dat ik 22 km per uur trager rijd nu met de nieuwe carb en 9 met de oude .

Uitlaat Mezoly voor Peugeot Verticaal 2 Takt 45km onbegrensd
Luchtfilter Mezoly Peugeot Zenith
Mezoly Carburateur 12,5 mm standaard
Mezoly Cilinder Peugeot Verticaal 50cc 2 Takt luchtgekoeld (45km/h)
CDI snel/onbegrensd Peugeot Honda 2T
dit is wat er nieuw op zit nu .
 
Tja je bent nog aan het inrijden, tevens heb je niet de juiste sproeier er in. Dan is dat zo gek niet. Eerst zorgen dat alles klopt. Daarna verder kijken.
Vol gas met een nieuwe cilinder is nou niet echt aan te raden.
Stap 1: eerst alles goed sfstellen.
Stap 2: even rustig aan doen.
de carb is nou niet de beste, als je de oude nog hebt, de gurtner dan die weer terug plaatsen.
De oude is goed afgesteld niet te vergelijken met de mezoli.
 
Tja je bent nog aan het inrijden, tevens heb je niet de juiste sproeier er in. Dan is dat zo gek niet. Eerst zorgen dat alles klopt. Daarna verder kijken.
Vol gas met een nieuwe cilinder is nou niet echt aan te raden.
Stap 1: eerst alles goed sfstellen.
Stap 2: even rustig aan doen.
de carb is nou niet de beste, als je de oude nog hebt, de gurtner dan die weer terug plaatsen.
De oude is goed afgesteld niet te vergelijken met de mezoli.
staat nu volledig stil , doet niks meer , ben naar de dealer geweest met de nieuwe carb voor een grotere maat sproeier , er staat geen nummer in hoe moet nu weten welke maat je nodig hebt zei hij , ook mijn v snaar heeft ie niet besteld , ik weer naar huis aan 20 per uur , ik kom thuis zie dat beide mijn banden plat staan , ik dacht moet toch om benzine dus daar opblazen , ben er niet eens geraakt , terwijl ik aan het rijden was plots uitgevallen en krijg hem totaal niet meer aan de praat .heb er 400 voor betaald en heb er nu al in totaal meer dan 300 euro nieuwe stukken opgestoken . is mijn enige vervoermiddel voor mijn inkopen en zo te doen , nu heb ik totaal niks meer . fucking kutleven .
 
Als hij het doet dan rijdt hij 50, je vsnaar is dus niet het probleem. Zou je aandrijving voorlopig even met rust laten.

Je hebt of een benzine probleem of een ontstekings probleem. Iemand heeft al een condensator voorgesteld en check ook even of je vonk hebt... verder zou ik je hele benzine traject even goed nalopen, te beginnen met tank onluchting (moet open zijn), dan benzinekraan (komt er benzine uit), dan pas je carb, als je de originele hebt zou ik deze goed schoonmaken en erop zetten.

kijk even of hij wel start als je een beetje benzine direct in de cilinder spuit (bougie eruit, benzine erin, bougie er weer op).
 
Als hij het doet dan rijdt hij 50, je vsnaar is dus niet het probleem. Zou je aandrijving voorlopig even met rust laten.

Je hebt of een benzine probleem of een ontstekings probleem. Iemand heeft al een condensator voorgesteld en check ook even of je vonk hebt... verder zou ik je hele benzine traject even goed nalopen, te beginnen met tank onluchting (moet open zijn), dan benzinekraan (komt er benzine uit), dan pas je carb, als je de originele hebt zou ik deze goed schoonmaken en erop zetten.

kijk even of hij wel start als je een beetje benzine direct in de cilinder spuit (bougie eruit, benzine erin, bougie er weer op).
nee doet totaal niks krijgt wel benzine , startmotor draait te traag als ik met elec start werk , ook met kickstamper niks , krijg wel vonken ook al weer nagekeken , zelfs geprobeert met boor op vario ook niks draait dan goed maar start niet , kan het de relais en of startmotor zijn ?
 
even over dat luchtfilter: mijn Tomosje draait prima met een schuurspons als luchtfilter en mijn Kreidler vroeger ook ;) en als je zegt dat je "iets fijns" ervoor in de plaats hebt gestoken, mag ik vragen wat dat dan is? toch geen fijne katoenen lap he? daar komt al gauw te weinig lucht door.
maar het verhaal van de koelvloeistof, dat bartj aankaart, heb je daar al verder naar gekeken? als je een klein lek in je koppakking hebt, wat groter wordt als je cilinder en kop warmer worden(uitzetten) slaat de boel misschien wel nat en is dàt je boosdoener?
Post automatically merged:

nee doet totaal niks krijgt wel benzine , startmotor draait te traag als ik met elec start werk , ook met kickstamper niks , krijg wel vonken ook al weer nagekeken , zelfs geprobeert met boor op vario ook niks draait dan goed maar start niet , kan het de relais en of startmotor zijn ?
nee, als je start met boormachine stel je relais en startmotor buiten spel (je boormachine draait wèl de goede kant op?)
 
maar het verhaal van de koelvloeistof, dat bartj aankaart, heb je daar al verder naar gekeken? als je een klein lek in je koppakking hebt, wat groter wordt als je cilinder en kop warmer worden(uitzetten) slaat de boel misschien wel nat en is dàt je boosdoener?
Zenith is AC
 
er staat geen nummer in hoe moet nu weten welke maat je nodig hebt zei hij
daar hebben ze sproeierkalibers/ruimers voor uitgevonden, een bundel "naaldjes" van oplopende diktes die je door je sproeier kunt steken om te meten, kuisen maar ook vergroten door er een grotere maat doorheen te prikken. staat op mijn verlanglijstje maar zou allang in mijn bezit zijn als professioneel sleutelaar.
 
Benzine al in je cilinder gedaan om te kijken of hij wel pakt?
Post automatically merged:

nieuwe paus gekozen denk ik :)

kan ook door teveel olie komen of gewoon slechte ontbranding in het algemeen.

Je moet nu dingen gaan uitsluiten, begin met peut in je cilinder als hij dan wel goed start kun je de onsteking voorlopig even met rust laten, werkt dit ook niet dan toch kijken naar ontsteking en mogelijk valse lucht.
 
ik ben ook benieuwd naar de uitlaat: als Kriske zegt dat de vorige eigenaar misschien te vet smeerde, zal deze wel dicht
ik ben ook benieuwd naar de uitlaat: als Kriske zegt dat de vorige eigenaar misschien te vet smeerde, zal deze wel dicht zitten!
ik ben ook benieuwd naar de uitlaat: als Kriske zegt dat de vorige eigenaar misschien te vet smeerde, zal deze wel dicht zitten!
de uitlaat heb ik al vervangen door een nieuwe , maar nu doet hij totaal niks meer , na een 20 tal kilometer plots aan het rijden en viel hij helemaal uit en totaal niet meer in hang te krijgen
Post automatically merged:

Benzine al in je cilinder gedaan om te kijken of hij wel pakt?
Post automatically merged:

nieuwe paus gekozen denk ik :)

kan ook door teveel olie komen of gewoon slechte ontbranding in het algemeen.

Je moet nu dingen gaan uitsluiten, begin met peut in je cilinder als hij dan wel goed start kun je de onsteking voorlopig even met rust laten, werkt dit ook niet dan toch kijken naar ontsteking en mogelijk valse lucht.
ontsteking is goed , enkel als ik electrisch start , doet de startmotor weinig en dan plots niks , ook met de boor krijg ik hem niet aan de praat . en kickstarten ook niet
 
Ga nou alsjeblieft niet.meer rijden op dat ding tot je er een grotere sproeier in hebt zitten. En nee ook niet naar de brommerzaak want dan kan die al vastgelopen zijn. Inrijden is ook maar onzin in mijn ogen, als je rijd dan rijd je en of je dan half gas of volgas gaat als.ie kapot wil gaat ie toch wel. Alu cilinders laat je ff 3x op temperatuur komen en 2x beetje met je.gas spelen en rammen maar. Gietijzer ff 5 min stationair draaien en je kan ertegen aan hoor
 
Ga nou alsjeblieft niet.meer rijden op dat ding tot je er een grotere sproeier in hebt zitten. En nee ook niet naar de brommerzaak want dan kan die al vastgelopen zijn. Inrijden is ook maar onzin in mijn ogen, als je rijd dan rijd je en of je dan half gas of volgas gaat als.ie kapot wil gaat ie toch wel. Alu cilinders laat je ff 3x op temperatuur komen en 2x beetje met je.gas spelen en rammen maar. Gietijzer ff 5 min stationair draaien en je kan ertegen aan hoor
Iets met dovemansoren vermoed ik.
Als je er niet uitkomt dan het beste wegbrengen.
 
Naar die Dealer waar die is geweest is ook niet alles ...
Goede Scooterzaak weet ook wel wat te doen ,, Sproeiers mee geven , hoog beginnen , dan afbouwen .
Beginnen met een te kleine Sproeier .. kan de Boel in No Time Warmlopen / vast lopen.
Dan ben je meer kwijt en terug bij af , ga niet langs Start , Ga direkt door naar Dealer of Dozen schuiver , ( Mono Poly gezegde ).
 
daar hebben ze sproeierkalibers/ruimers voor uitgevonden, een bundel "naaldjes" van oplopende diktes die je door je sproeier kunt steken om te meten, kuisen maar ook vergroten door er een grotere maat doorheen te prikken. staat op mijn verlanglijstje maar zou allang in mijn bezit zijn als professioneel sleutelaar.
ja denk gewoon dat hij me niet wil helpen , ga kijken voor een andere dealer te vinden , maar jammer genoeg hier dicht bij geen enkele moet al 20 kilometer rijden voor de eerst volgende , ga nu ook kijken voor zo een set en dan meteen een sproeier set kopen als ik de maat weet ,
Ga nou alsjeblieft niet.meer rijden op dat ding tot je er een grotere sproeier in hebt zitten. En nee ook niet naar de brommerzaak want dan kan die al vastgelopen zijn. Inrijden is ook maar onzin in mijn ogen, als je rijd dan rijd je en of je dan half gas of volgas gaat als.ie kapot wil gaat ie toch wel. Alu cilinders laat je ff 3x op temperatuur komen en 2x beetje met je.gas spelen en rammen maar. Gietijzer ff 5 min stationair draaien en je kan ertegen aan hoor
kan er niet mee rijden , doet totaal niks , bougie heeft vonken , startmotor is piepend geluid en doet niks meer nu , met de boormachine niks enkel een pfff uit de uitlaat . kicktstamper ook niks , baterij heel de nacht opgeladen . oude carb er terug opgestoken . was aan het rijden en plots viel hij geheel uit . en sindsdie niet meer aan de praat gekregen , die dealer waar ik ga probeert me nu een azndere zenith aan te smeren voor stukken zegt hij , dan sta er ik hier met 2 die niet werken . en aangezien dit mijn enige vervoer is ben ik echt ten einde raad , heb van niemand hulp voor mijn inkopen te gaan doen en ik mag niks dragen door mijn rug en knie .
 
ja denk gewoon dat hij me niet wil helpen , ga kijken voor een andere dealer te vinden , maar jammer genoeg hier dicht bij geen enkele moet al 20 kilometer rijden voor de eerst volgende , ga nu ook kijken voor zo een set en dan meteen een sproeier set kopen als ik de maat weet ,

kan er niet mee rijden , doet totaal niks , bougie heeft vonken , startmotor is piepend geluid en doet niks meer nu , met de boormachine niks enkel een pfff uit de uitlaat . kicktstamper ook niks , baterij heel de nacht opgeladen . oude carb er terug opgestoken . was aan het rijden en plots viel hij geheel uit . en sindsdie niet meer aan de praat gekregen , die dealer waar ik ga probeert me nu een azndere zenith aan te smeren voor stukken zegt hij , dan sta er ik hier met 2 die niet werken . en aangezien dit mijn enige vervoer is ben ik echt ten einde raad , heb van niemand hulp voor mijn inkopen te gaan doen en ik mag niks dragen door mijn rug en knie .
probleem wss gevonden , vastloper gehad , cilinder kapot . straks oude er terug opzetten
.
Post automatically merged:

Iets met dovemansoren vermoed ik.
Als je er niet uitkomt dan het beste wegbrengen.
ik kan hem niet wegbrengen , is mijn enige vervoer en kan ook niet naar de winkel anders , ik heb van niemand hulp en woon op ong 2 kilometer van de eerste winkel . ik kan geen lange afstandden te voet doen door mijn knie en mag al zeker niks dragen voor mijn rug . en de kosten voor naar een dealer te laten brengen en te laten repareren kan ik niet betalen , dus enige oplossing zelf doen .
 
Last edited:
Jou oude cilinder is nog wel in orde?? zoja dan die er idd op en zou t weer goed moeten zijn.
Post automatically merged:

probleem wss gevonden , vastloper gehad , cilinder kapot . straks oude er terug opzetten
.
Post automatically merged:


ik kan hem niet wegbrengen , is mijn enige vervoer en kan ook niet naar de winkel anders , ik heb van niemand hulp en woon op ong 2 kilometer van de eerste winkel . ik kan geen lange afstandden te voet doen door mijn knie en mag al zeker niks dragen voor mijn rug . en de kosten voor naar een dealer te laten brengen en te laten repareren kan ik niet betalen , dus enige oplossing zelf doen .
Dit zal de reden zijn dat hij dat niet wil want er valt niks te halen. Vele dealers denken zo. maar goed. als je het zelf kan met aanwijzingen dan is t ook goed. Zijn er meer die dat niet kunnen of willen betalen.
 
Back
Top