Scooter gaat niet harder dan 70km/h

Even op de MVT site gekeken en dat is deze volgens mij: https://mvt-allumage.com/en/digital...e-digital-ignition-with-li-3701674301321.html

Ik lees in de beschrijving het volgende:
- Ignition timming adjustment using MVT Diagram Control Unit RJ34/6,7,8 : 0,35mm before TDP (Top Dead Point) on 45mm stroke crankshafts and 0,40mm before TDP on original 40mm stroke crankshafts.

- Ignition timming adjustment using MVT EPROM Control Unit EPROM1,2,3,4,5 : 2.9mm before TDP (Top Dead Point).

Op de foto bij K-Parts (waar ik jouw exacte naam vind - https://www.k-parts.nl/ontsteking-mvt-premium-digitaal-minarelli-euro2 ) zie ik de RJ34-7 CDI liggen. Dit betekent dat je hem moet afstellen op 0.40mm voor het bovenste dode punt. Heb je dit gedaan?

Klopt het dat je dat gedaan hebt en ook inderdaad die RJ34-7 hebt?
Nee ik had hem gezet op 0,35.... oeps. Ik zal het even aanpassen en testen, thanks!
 
Even op de MVT site gekeken en dat is deze volgens mij: https://mvt-allumage.com/en/digital...e-digital-ignition-with-li-3701674301321.html

Ik lees in de beschrijving het volgende:
- Ignition timming adjustment using MVT Diagram Control Unit RJ34/6,7,8 : 0,35mm before TDP (Top Dead Point) on 45mm stroke crankshafts and 0,40mm before TDP on original 40mm stroke crankshafts.

- Ignition timming adjustment using MVT EPROM Control Unit EPROM1,2,3,4,5 : 2.9mm before TDP (Top Dead Point).

Op de foto bij K-Parts (waar ik jouw exacte naam vind - https://www.k-parts.nl/ontsteking-mvt-premium-digitaal-minarelli-euro2 ) zie ik de RJ34-7 CDI liggen. Dit betekent dat je hem moet afstellen op 0.40mm voor het bovenste dode punt. Heb je dit gedaan?

Klopt het dat je dat gedaan hebt en ook inderdaad die RJ34-7 hebt?
Ik heb de RJ34-8 zie ik net
 
0.40mm dan dus als ik het goed lees.
Heb ik hem op gezet. Maar net tijdens warmlopen zag ik dat als ik aan het stekkerblokje van de spanningregelaar zit dat de lichten op de dashboard dimmer worden. En de scooter loop ineens minder hoog stationair en valt kort er na uit. Houdt ik hem in een dusdanige positie blijft alles goed branden en loopt die prima. Zal dit er iets mee te maken kunnen hebben dat die niet harder gaat? Dat die begrenst beperkt word door een elektrische kortsluiting?
 
Normaal is het circuit voor de vonk en de elektra apart in scooters....
Maar stel de kortsluiting is groot genoeg dan zouden ze op massa gebied elkaar kunnen vervelen.

Gooi alles los behalve het minimale voor de vonk. Bij minarelli 3 draden even uit mijn hoofd (lang geleden sorry)
 
Normaal is het circuit voor de vonk en de elektra apart in scooters....
Maar stel de kortsluiting is groot genoeg dan zouden ze op massa gebied elkaar kunnen vervelen.

Gooi alles los behalve het minimale voor de vonk. Bij minarelli 3 draden even uit mijn hoofd (lang geleden sorry)
Post automatically merged:

Yes loopt nu lekker stationair. Heb mijzelf ook ff alle soorten sterktes drukveren trekveren en gewichten kwa rollen. Vanmiddag later ff naar een andere locatie om de beste setup te vinden
 
Post automatically merged:

Yes loopt nu lekker stationair. Heb mijzelf ook ff alle soorten sterktes drukveren trekveren en gewichten kwa rollen. Vanmiddag later ff naar een andere locatie om de beste setup te vinden
Nou goed nieuws. Heb de ontsteking op 0.33 voor bdp. 5g rollen rode druk en blauwe trek. Hij rijdt nu makkelijk naar de 120,
 
Back
Top