scooter houd in

Drukveer kan ook, maar dan zou je nog wel vooruit moeten kunnen komen hoe versleten die ook is. Maar met wat heb je je poulies ingespoten? Want als het iets is om te smeren kun je ze weggooien. Remmenreiniger kan wel, maar zodra dat oppervlak is gesmeerd slipt het door
heb vandaag 10 kilometer gereden en plots helemaal gedaan , toen ik terug probeerde te starten zag ik dat mijn lichten zwak waren , met de kick terug in hang gekregen 500 meter verder gestopt bij mijn ma , toen ik na 10 minuten weer vertrok deed ie het weer goed tot 5 km verder weer met moeite 5 km per uur , ik kon er gewoon naast wandelen met vol gas . toen ik thuis kwam rook hij verbrand , uitlaat afgehaald en daar zat aan de binnenkant van de cilinder allemaal zwart roet .
 
heb vandaag 10 kilometer gereden en plots helemaal gedaan , toen ik terug probeerde te starten zag ik dat mijn lichten zwak waren , met de kick terug in hang gekregen 500 meter verder gestopt bij mijn ma , toen ik na 10 minuten weer vertrok deed ie het weer goed tot 5 km verder weer met moeite 5 km per uur , ik kon er gewoon naast wandelen met vol gas . toen ik thuis kwam rook hij verbrand , uitlaat afgehaald en daar zat aan de binnenkant van de cilinder allemaal zwart roet .
BIj je uitlaatpoort neem ik aan? Heb je anders een fototje?
 
BIj je uitlaatpoort neem ik aan? Heb je anders een fototje?
was te gestresseerd om een foto te nemen . maar is idd aan de uitlaatpoort , bougie had een goed kleur , heb hem uitgekuist en terug op gestoken ( uitlaat ) . heb dan opnieuw een toertje gaan rijden en een goeie kilometer verder opnieuw hetzelfde . rookt serieus en weer aan 5 per uur terug moeten keren , voelt wel elke keer alsof ie wil vertrekken maar is gewoon een schok . zou het de bobine en of cdi kunnen zijn . of bougie kabel , ook op mijn carb heb ik geen luchtschroef die ik kan regelen . enkel stationairschroef . en stationair blijft hij goed lopen maar van dat ik dan gas geef is het meteen een bwoaaaaap geluid en valt uit .
 
Koppakking niet vervangen toen je cilinder eraf kwam? Want witte rook wil vaak wijzen op kvs bij je mengsel
die rook heb ik al de hele tijd , soms minder dan terug meer , heb vanmorgen benzine ingedaan die ik gisteren gaan tanken ben en is van toen begonnen , heb dan naar mijn ma geweest en 500 meter van haar deur dus na 9 kilometer gewoon geen kracht meer , en dan van dat ik stil stond viel hij uit , na 10 keer kicken terug in hang en aan mijn moeders huis terug van dat ik stil stond viel hij uit , toen ik vertrok weer een tijdje goed gegaan en dan weer net hetzelfde , en nu kan ik zelfs geen kilometer meer vol gas geven , dan is het plots dat je voelt dat hij kracht verliest en is dan weer net hetzelfde , wat optrekken en meteen inhouden . maar steeds aan 5 per uur vol gas .
Post automatically merged:

ik weet niet of dit wat uitmaakt , ik heb een nieuwe baterij gestoken en deze is 4l sla 5ah , en degene die erin zat was een 4 ah .
dat is ook iets wat ik vergeten bij zeggen heb , aan de bovenkant van de cilinder waar de bougie zit was ook vol dik zwart vet . de bougie is nogthans goed vast gedraaid
 
Last edited:
sedert een maand heb ik een peugeot zenith gekocht ( 2de hands ) . reed 40 km per uur , maar telkens na 1 km begon hij in te houden en reed nog ong. 10 km met stotteren . opengesmeten carb uitgekuist en nieuwe sproeier laten steken , luchtfilter uitgekuist , nieuwe bougie . gaan rijden en weer net hetzelfde . gasnaald al op alle standen gezet , nieuwe uitlaat eronder . rijd nu 50 maar nu weer na een goeie 3 kilometer vol gas houd hij plots in en is alsof ie verzuipt en rijd hij weer met moeite 10 pu en na een minuut of zo trekt hij terug op voor enkele seconden en dan weer inhouden , maar als ik dan de bougie bekijk is die mooi koffiebruin . help me aub
Iets klopt hier niet. je geeft aan dat je hem schoon hebt gemaakt. Een paar reacties later merk je ineens dat er een gewone spons in zit??
OF je hebt niet opgelet met de eerste keer schoonmaken of je hebt er zelf een spons in gepropt.
heb de oude sproeier die er in zat mee gekregen en heb wel degelijk gekeken en er zit inderdaad een andere in , is nog geen andere filter is nog de oude die erop zat maar daar hadden ze een gewone spons in gestoken , daar heb ik nu iets fijn ingestoken en hij reed al heel wat beter en bij stoppen en terug aanzetten heeft ie het moeilijk om op toeren te komen , waar voorheen hij al toeren verloor terwijl ik reed . heb wel een nieuwe luchtfilter besteld . heb ook een nieuwe v snaar besteld . en ja idd had ook een powerfilter gekocht en daarmee verzoop hij meteen , deze heb ik er meteen weer afgehaald .
vrij merkwaardig verhaal.
 
Iets klopt hier niet. je geeft aan dat je hem schoon hebt gemaakt. Een paar reacties later merk je ineens dat er een gewone spons in zit??
OF je hebt niet opgelet met de eerste keer schoonmaken of je hebt er zelf een spons in gepropt.

vrij merkwaardig verhaal.
nee die zat er al in , maar toen ik met mijn carb naar de dealer ben geweest heb ik die ook meegenomen en die zei dat dat geen kwaad kon en ik enkel een andere spons moest in steken , heb ik toen gedaan , maar heb nu toch een nieuwe luchtfilter besteld die komt vandaag aan .
 
Vreemde dealer heb je dan... Als je een ander filter element er in doet zou t goed moeten zijn.
Een afwas spons oid is natuurlijk nooit goed.
Vind het maar een vaag verhaal.
Weet je zeker dat je benzine kraan goed is?
 
Het heeft geen zin om te proberen de scooter netjes rijdend te krijgen als je originele luchtfilter er niet in zit. Een spons, of een ander dunner materiaal staat inherent aan het beroerd rijden van je scooter. Totdat je originele luchtfilter is gemonteerd heeft het geen zin om verder te kijken.
 
daarnet weer mijn toertje gedaan met de nieuwe luchtfilter , blijft stationair stilvallen , ook weer plots vertragen naar 5 per uur , maar nu was ik bijna thuis , en na ong 200 meter gas terug dicht en open en dan trok ie weer op tot thuis .
Post automatically merged:

Als het goed is wel een vacuüm gestuurde kraan
Heb zelf ook een Zenith en daar heb ik de kraan pas nieuw van gekocht.
waar heb je deze gekocht als ik vragen mag , de enige die ik vind op k-parts passen niet op die van mij , degene die me hem verkocht hebben hebben de opening van de benzinetank wss naar de knoppen geholpen , en degene die er nu inzit zit vast met een spanring rond een groene buis . heb nu vandaag een nieuwe carb besteld en een cdi . want als ik mijn knipper lichten gebruik tikt de rechter kant goed en de linker tikt veel te vlug
 
daarnet weer mijn toertje gedaan met de nieuwe luchtfilter , blijft stationair stilvallen , ook weer plots vertragen naar 5 per uur , maar nu was ik bijna thuis , en na ong 200 meter gas terug dicht en open en dan trok ie weer op tot thuis .
Post automatically merged:


waar heb je deze gekocht als ik vragen mag , de enige die ik vind op k-parts passen niet op die van mij , degene die me hem verkocht hebben hebben de opening van de benzinetank wss naar de knoppen geholpen , en degene die er nu inzit zit vast met een spanring rond een groene buis . heb nu vandaag een nieuwe carb besteld en een cdi . want als ik mijn knipper lichten gebruik tikt de rechter kant goed en de linker tikt veel te vlug
Heb hem bij brommercentrum vandaan. Zowel scooter als de kraan. Hebben geen webshop. Uitvallen lijkt wel een brandstof probleem. Dus miss kraan of je vlotter en/of een verstopt benzine filter mits deze er tussen zit. Je knipperlichten doen het wel alle 4?
 
Heb hem bij brommercentrum vandaan. Zowel scooter als de kraan. Hebben geen webshop. Uitvallen lijkt wel een brandstof probleem. Dus miss kraan of je vlotter en/of een verstopt benzine filter mits deze er tussen zit. Je knipperlichten doen het wel alle 4?
ja ze werken alle 4 maar telkens ik de linker knipperlichten gebruikt heb of gebruik trekt mijn scooter niet meer op en blijft hij amper 5 km per uur rijden . dus wss ontsteking dan , als ik de knipperlichten gebruik tikt de cdi en die gaat ook naar de bobine . dus mss defect en dat ie dan geen ontsteking meer heeft naar de bougie
 
ja ze werken alle 4 maar telkens ik de linker knipperlichten gebruikt heb of gebruik trekt mijn scooter niet meer op en blijft hij amper 5 km per uur rijden . dus wss ontsteking dan , als ik de knipperlichten gebruik tikt de cdi en die gaat ook naar de bobine . dus mss defect en dat ie dan geen ontsteking meer heeft naar de bougie
heb vandaag mijn nieuwe cilinder , nieuwe carb ,nieuwe cdi , nieuwe bobine en de nieuwe luchtfilter . net een ritje gedaan moet nog natuurlijk roteren , maar nu is mijn bougie kleur grijs .
 
Nogal logisch als de afstelling niet klopt. Je zet de stationair hoger en je sproeier is te klein. Stationair word door een andere sproeier geregeld als je hoofdsproeier. De hoofd is te klein
 
Nogal logisch als de afstelling niet klopt. Je zet de stationair hoger en je sproeier is te klein. Stationair word door een andere sproeier geregeld als je hoofdsproeier. De hoofd is te klein
dank je voor de reactie , morgen zeker en vast een andere in steken , mijn knipperlichten doen nu ook normaal door de nieuwe cdi , hopelijk rijd hij dan normaal in niet meer inhouden zoals voorheen .
Post automatically merged:

dank je voor de reactie , morgen zeker en vast een andere in steken , mijn knipperlichten doen nu ook normaal door de nieuwe cdi , hopelijk rijd hij dan normaal in niet meer inhouden zoals voorheen .
mo ja , doe ik nu best wat meer olie in mijn benzine om de nieuwe cilinder in te rijden ?
 
Back
Top