Enterprise
Well-Known Member
Wat is de staat van je uitlaat/demper? Mijn demper was lek en had zelfde symptomen als jou op het laatst. Nu een nieuwe uitlaat eronder en loopt super.
Van buiten af ziet die er nog super uit, Stage 6 pro replica heb ik 2 jaar zoiets nu en met een Leovince TT die ik wat korter heb heeft die hetzelfdeWat is de staat van je uitlaat/demper? Mijn demper was lek en had zelfde symptomen als jou op het laatst. Nu een nieuwe uitlaat eronder en loopt super.
Met 5 gram rollen trekt die heel slecht opProbeer eens de volgende te doen;
Zet je luchtschroef standaard op 1,5 slag open, dat is de basis deze kan je later nog verder beter afstellen als je vario afgeregeld is.
5gr rollen in, je rijd met een 50 gietijzeren en niet met een 70 alu, Witte drukveer van malossi of een originele.
En spelen met 1000rpm a 1500 rpm trekveertjes, hiermee moet je echt spelen, er bestaan zoveel sterke's van trekveren die je zelf moet bepalen welke het beste in je blok/setup vind (of je nu trekt vanaf 10per uur, het ligt nog altijd in de 0 tot 20 zone. Dus kan het hiermee wel degelijk iets mee te maken hebben, wat jij eerder van niet beweerde).
Ik had deze setup op een 50cc DR
Power 1 vario / 5gr rollen
2G koppeling (regelbaar) / witte drukveer
Leovinci TT
17.5mm carbu
Sproeier 94
Polini schuimfilter
en trok mooi in 1 stuk door tot een snelheid van de 90 a 95...
Als ik stil sta en een beetje gas geeft klimt hij mooi in toeren (zonder beweging in de scooter) en dan loopt die netjes meteen naar stationair.Ik snap het nog niet helemaal ,loopt de scooter wel goed stationair en pakt hij goed op als je het gas opendraait ?
Wat gebeurt er precies , houdt de motor in of gaat de koppeling aangrijpen voordat de motor vermogen kan leveren ?
Ik heb een naruku variateur (redelijk nieuw) met 4,1 gram rollen erin zitten nuzo te horen heeft het met de variateur
en of koppeling te maken, hij moet inderdaad wel eerst in toeren klimmen voor dat hij wegrijdt, anders heeft de motor nog geen trekkracht
Enig advies voor een koppeling die geschikt voor mijn scooter is? Aangezien ik al een 107mm polini koppeling en 107mm tnt koppeling heb geprobeert..Sterkere trekveren proberen is het advies. Want als ik het goed begrijp gaan de segmenten van de koppeling te vroeg naar buiten zodat hij niet hoog genoeg in toeren komt om goed weg te kunnen rijden.. Of een andere koppeling zoeken die wel goed werkt of goed af te stellen is.
Dat is juist het vreemde, mijn scooter maakt makkelijker meer toeren met de rode drukveerVerander die rode drukveer maar want dat is gewoon overkill veelste zwaar. Hij kan geen toeren maken om de drukveer te zwaar is.
Met sterkere trekveren is het niet verbeterd helaas, 4,1 g rollen zitten erinSterkere trekveren proberen is het advies. Want als ik het goed begrijp gaan de segmenten van de koppeling te vroeg naar buiten zodat hij niet hoog genoeg in toeren komt om goed weg te kunnen rijden.. Of een andere koppeling zoeken die wel goed werkt of goed af te stellen is.
Grijpt de koppeling ook misschien iets later aan als er zulke ringetjes tussen zitten?Als het niet aanloopt dan niet.. Maar dat kan je ook vinden met een exploded view bij easyparts.nl
Heb je een niet originele koppelings huis zoals een malossi, dan is er een kans dat er een ringetje erbij moet. Maar bij de originele montage is dit niet het geval zo uit me hoofd.
Hallo, iemand die inmiddels al dit probleem heeft opgelost. Ik heb precies dezelfde soort verschijnselen, en vrij vergelijkbare setup en krijg het ook niet klaar. Ik ben zweer benieuwd hoe Joris dit gedaan heeft!Die ringen zijn alleen om te shimen, doe veranderen niks aan de afstelling.
Die onderste zin had ik je elders ook al duidelijk gemaakt hierboven dat de koppeling te vroeg pakt..