Scooter heeft dip bij optrekken

BanaanPower

New Member
Ik heb een zip uit 2018 e4, maar sinds ik mijn multivar en jmtuning uitlaat erop heb gezet komt ie zowat niet meer van zijn plek af. Ik heb toen de 7,5 rolletjes vervangen voor 7.2 gram en een Malossi luchtfilter ingedaan. Maar na dit trok ik ie alsnog niet op. Hij lijkt heel erg in te houden in het begin. Na de 20 trekt ie namelijk wel goed door.
Hoe zou ik dit op kunnen lossen?
 
Advertisement - register to remove this

Wat doet hij met de originele uitlaat? Zit de witte drukveer er ook in?

Ik heb een Multivar met 7,2 gram rollen + drukveer in een Zip e4 gezet en dat ding rijdt top.
 
Met de originele uitlaat reed ie zonder problemen rond de 60.
De witte drukveer zit er ook in, maar hij heeft alsnog die dip.
Als de scooter warm is dan heeft hij het niet.
 
Ik heb een Jamarcol uitlaat ( Akra Look a like ) Scooter liep 5 Km/u zachter , en optrekken was minder , Lawaai was wel toegenomen zelf met Decibel killer er in .
Ik heb de Decibel killer er uit gehaald , ben naar DE APPIE gegaan , heb daar grof RVS Staalwol gekocht , spul om Pannen te schrobben , dat in de uitlaat gepropt ,DB Killer terug gezet en Topsnelheid is weer terug , en Lawaai is veel minder.
 
Met de originele uitlaat reed ie zonder problemen rond de 60.
De witte drukveer zit er ook in, maar hij heeft alsnog die dip.
Als de scooter warm is dan heeft hij het niet.
Je moet hem inderdaad goed warm rijden, koud rijdt ie inderdaad minder vlot.

Eventueel zou je iets sterkere trekveren kunnen nemen, maar naar mijn ervaring is dat eigenlijk niet nodig.
 
Heb vandaag rvs staalwol erin gedaan, maar alsnog veelste luid en trok alsnog heel slecht op. We hebben toen de originele uitlaat eronder gezet en met die uitlaat trekt ie weer super goed op!
Het ligt dus echt aan de uitlaat. We denken dat het aan de voorbocht licht want als we goed kijken zien we dat ie niet helemaal netjes aan sluit. Hierdoor waarschijnlijk ook het slecht optrekken en het vele geluid. Zou ik er iets tussen kunnen doen zodat ie wel goed aansluit?
 
Back
Top