Scooter- en brommercross Lichtenvoorde '04

Klein verslagje:

Het was tof :D
Ik vond de tukker humor wel vet (brommerbal, hardcore tot 1h00 snachts, dan 6h00 snachts weer knallen :D)

Crossen zelf was ook erg vet, sommige stukken was ik sneller als de schakelbrommers, wat tot frustratie leide :) Helaas waren sommige stukken met een ML50 beetje ondoenlijk (nat gras wat schuin afloopt) en de jump's waren erg vet :D Regen viel wel mee, tot je op een modderstuk komt, dan werd het wel glad. Ik heb me zeker vermaakt, maar volgende keer moeten we meer scooterforum crew meenemen (en een niergordel :p)
 
dragster-1 said:
er hing informatie over in het bord voor het clubhuis in lichtenvoorde het is op 20 augustes

helemaal niet gezien :X
iemand toevallig contactinformatie ofzo over?
 
ben ook erg geintereseerd als het in buurse is zijn 20min van huis af dus leuk te doen moet dan allen nog even een cros ding inelkaar zetten
 
het ziet er niet echt proffesioneel uit op de foto's... of ligt da aan mij?

ik ga dalijk de reglementen eens ff checken, ben namelijk ook bezig met een runner op te bouwen voor te crossen, maar dan moet er wel een soort van "alles mag als het maar een scooter is"-klasse komen...:rolleyes:

ik hoop dat er meer van dit soort races komen! (in brabant als het ff ken:p)

[edit]
waar kan ik zo'n regelement ergens vinden..:S heb net die website van MACL gecheckt maar ben er nie echt wijzer van geworden..
[/edit]
 
Last edited:
het is helemaal niet zo slecht georganiseerd hoor :)
Misschien lijkt het zo met alle modder, regen en rotzooi, maar alles was netjes @ Lichtenvoorde !
Ik hoop dat het voor bentelo ook zo is... ik heb namelijk weer ingeschreven voor komende zondag 6uurs cross...

ivm reglementen van Lichtenvoorde: die van de MACL site lijken me toch duidelijk genoeg?

@ Chris@Citta: een runner om te crossen??? hmm.. lijkt me echt niet zo'n super idee
 
Hey allen,

Dit jaar deed ik alweer voor de 3e keer mee met de beruchte 8 uur van de schans, en ook dit jaar was het weer beter dan ooit.
Zal ff een korte beschrijving geven naar de aanloop van dit evenement.

Januari - april 2004
Uit elkaar halen van brommer van vorig jaar en het schoonmaken van alle onderdelen

Mei 2004
Eindelijk loopt de brommer weer, jammer genoeg errug veel speling in de voorvork, zal nog wel iets moeten worden aangedraaid ofzo. 50cc Snel eronder gezet. en een andere uitlaat, daar de vorige, vorig jaar was afgebroken halverwege de race.

Juni 2004
Bijna iedere donderdagavond oefenen op het brommercross-parcours, gewoon gratis toegang daar om te crossen met je brommer, heerlijk als er helemaal niemand moeilijk over doet als je daar aan het rondrijden bent, alhoewel als ze dan op hetzelfde parcours ineens met echte crossmotoren gaan rondjakkeren voel je je wel ineens heel erg klein op je nietige puchje. Maar gelukkig alleen positieve reacties van alle gewone crossers aldaar. Zelfs nog een paar aanmoedigingen gehad en nuttigetips voor het opvoeren gekregen terwijl we daar in feite illegaal aanwezig waren :)

2 Juli 2004
De avond voor de brommercross. We kwamen ongeveer om 17:00 aan met de caravan met onze 3 teams.
1 Puch Macho (voor de automatenklasse) 1 Yamaha DT (schakelklasse) en zelfs onze vriendinnetjes zien de lol van onze hobby in, dus we hadden ook 1 damesteam ;)
enfin, lekker een beetje over het campeerterrein heencrossen en alle andere teams onze felgeel geverfde brommershowen.
20:30 Keuring van onze brommers, gelukkig waren ze alle drie geodgekeurd, al had de organisatie nogal wat vraagtekens bij onze aangebracht spoiler op het achterspatbord (spoiler van 50 cm breed en 12 cm hoog, lekker nutteloos, maar leek heel gaaf)
21:00 okay, brommers weg, tijd voor de barbeque en muziek, lekker een beetje bier zuipen en barbeque'en terwijl we een beetje rondhangen en naar andere gekken op brommers kijken.
22:30 okay, bier op en vlees op, tijd om naar de feesttent te gaan.
Daar speelde AC-DiXi, een achterhoekse band, die voornamelijk rock-muziek speelde uit bijna alle tijdsgebieden, klonk niet heel erg goed, maar het ging wel hard. Later op de avond werd er nog iemand rondgereden in een container, dus de sfeer zat er goed in.
24:00, helaas had de MACL geen vergunning van de gemeente gekregen om nog langer lawaai te mogen maken, dus helaas was het feest in de tent over. jammer, jammer, maar gelukkig ging het feest op de camping nog een tijdje door. Gelukkig kwam een vriend van ons ff kijken hoe het ermee voorstond en nam gelukkig nog 2 kratjes bier mee, dus we konden het zuipen nog een tijdje doorzetten.
NAdat we er genoeg van hadden om voor de caravan te zitten gingen we de camping maar een beetje rond, en gingen we maar naar de grootste herriemakers van de gehele camping, een stelletje malloten uit lichtenvoorde zelf had er een complete huifanger met geluidsapparatuur zelf neergezet met mengpaneel, computers etc. Dus dat zal wel goed.
enfin zo rond 01:30 kregen we toch wel een beetje slaap en waren we allen nogal errug zat, dus besloten we maar te gaan slapen.
Gelukkig ging er niemand kotsen in de caravan, dus dat sliep ook wel zo lekker.

Zaterdag 3 juli 06:00
Gewoonlijk waren wij het die op de cross-zaterdag tegen half 7 de muziek aanzetten om de gehele camping wakker te schudden, maar dit jaar zijn we verslagen met vroege lawaai maken :(. Zo rond 6:00 ging de muziek, bij de grootste herriemakers van de hele camping hard open en begonnen ze met een of ander oud terror-hak-nummer met als titel "wakker Worden" enfin, de boodschap, dekte de lading wel, en ik geloof ook niet dat er ook maar iemand door deze lawaailawine is doorgeslapen.
Goed 6:00 'smorgens, koppijn en wetend dat je over 2 uurtjes moet crossen, heerlijk :)
eerst maar eens een paar blikje namaak-red-bull van de aldi losgetrokken en maar een paar sjekkies gerookt.
Toen kwam de moeder van een van onze vrienden aan met een lading vers gebakken broodjes en 2 thermoskannen met koffie, ze dacht dat we dat nog wel konden gebruiken. helaas kon ze niet zolang blijven, aangezien ze in de feesttent moest zijn om bier te tappen en koffie zetten etc...
Nogmaals bedankt. Het heeft ons goed gedaan.
Eigenlijk zijn deze 2 uur vanaf het wakker worden tot aan de start zo snel gegaan, dat ik er niet zoveel van kan herrinneren, ik kan me nog wel herrinneren, dat we zijn gaan krat-werpen om de kater te verdrijven, maar dat lukte niet echt.

08:00 Eindelijk de start....
Mijn team-maat ging goed van start alleen bedacht hij halverwege de le-mans start dat ie toch niet zoveel haast had, en liep maar rustig naar de brommer toe, hij ging ongeveer als 80e van start...
na 5 rondjes had mijn team-maat er ff genoeg van, hij begon al bijna te kotsen in zijn helm, dus hij had ff rust nodig. Dus mijn beurt om het parcours eens te verkennen, Echt een mooi aangelegde route, veel mooie bochtjes, waarin je goede inhaalmomenten hebt, en ook een paar langere stukken waarop je mooi voluit kunt racen, en zelfs een paar bulten erin waar je mooi kunt springen, helaas had ik na mijn 2e rondje ineens de pech dat ik iemand te enthosiast wilde inhalen en ik klapte dus vol tegen een mooi aan met mijn rechterhand, knie en schouder. Gelukkig dat ik een body-protector anhad en kniebeschermers, maar mijn vingertjes en hand begonnen al gauw pijn te doen, dus ik besloot maar te stoppen en mijn maat ff te laten verder rijden en mijn hand in een emmer met koud water te stoppen.
echter na 2 ronden kwam mijn team-maat al weer binnen, met de mededeling dat de brommer het niet meer deed. oorzaak onbekend.
We vermoeden dat het aan de ontsteking zou liggen, dus bougie controleren, ontsteking bijstellen en nogmaals proberen. Helaas lukte het toen nog niet :( dus blok uit elkaar draaien en maar eens kijken waar het aan kon liggen. Niets vreemds kunnen vinden, maar toch maar ff met perslucht alles ff schoonblazen en opnieuw proberen. Nog liep ie niet :(
Gelukkig hadden we een Aggregaat + Compressor + Las-apparaat + Slijptol + complete gereedschapsset bij ons, dus alles was toch wel te maken dachten we.
Goed, het was dus niet de ontsteken, het was niet het blok. Dan zal het wel aan de carburateur liggen dachten we, dus complete carburateur maar losdraaien, alles schoonblazen met perslucht weer, en weer proberen. En nog deed hij het niet.
Toen begrepen we niet niet helemaal meer, waar kon het nu aan liggen ?
We zijn maar eens rustig gaan zitten en maar een biertje gaan drinken en maar eens gaan nadenken over wat mogelijk het probleem kon zijn. Na 2 biertjes hadden we nog niet echt een goed idee wat er mis kon zijn. totdat we erineens op kwamen, LUCHT !!!!
Damn, hoe konden we dat vergeten, snel het luchtfilter eraf gedraaid en gekeken ofzo verstopt zat, mzzz dat zat ie niet, we konden er gewoon doorheen ademhalen, maar toch maar eens proberen te starten zonder luchtfilter, en ja hoor, toen liep ie weer :).
Snel het luchtfilter doorblazen met perslucht en ja hoor, daar kwam er ineens een grote brok zand uit zetten... Snel monteren en weer verder racen. Toch bijna anderhalf uur stilgestaan door een brokje zand...
Gelukkig ging het hierna stukken beter en het parcours werd steeds mooier te rijden, diepe geulen en gaten.
Toen
REGEN
hahaha.....
Regen is niet leuk vor het feit, dat je er nat van wordt, maar als je er voor de cross rekening mee houd en noppenbanden monteerd, kun je probleemloos doorrijden.
Zoooo leuk als je ineens die zogenaamde veel snellere jongens ineens voorzichtiger zien doen, omdat ze geen profiel hebben :)
Door de regen ontstonden er ineens 2 hele mooie stukken in het parours, namelijk een zeer diep gat (6 meter diep ofzo) waar je doorheen moest rijden, stuk van 30 meter lang ofzo. Dus eerst ga je 10 meter stijl omlaag (6 meter) vervolgens 10 meter rechtdoor, en dan weer 10 meter klimmen, Het leuke hiervan is, dat er in die diepe kuil zich dus zoveel water ophoopt, dat je er niet meer goed doorheen kunt rijden, de meeste rijders gaan de zo ver mogelijk links rijden door de kuil, maar dit stukje was door de cross al zo modderig geworden, dat er heeel veel rijders in zijn blijven steken...
Dan is het zoooo leuk om er vol gas langs te rijden, en met je voeten ze een lekkere lading modder+water om de oren te schoppen :)
Goed, Het 2e leuke stukje van het parcours was een schuine met gras begroeide helling, waar je dus over dwars overheen moet rijden, door alle regen werd dat stuk gras wel zo erg nat, dat de een na de andere rijder er genadeloos onderuitging... :) errug leuk dat je daar dat zonder problemen gewoon volgas langskunt rijden.. :)
Jammergenoeg hield de regen toen op, en werd het parcours steeds droger en droger... Toch waren er dankzij de regen toch al wel veel uitvallers, de baan werd steeds leger met deelnemers...
Toen om 4 uur 's middags was het dan toch eindelijk afgelopen en we hadden hem (de 8 uur van de schans) alweer voor de 3e keer uitgereden !!!! :)

Snel naar de caravan toe, nuttige dingen inpakken, troep beetje opruimen. Biertje drinken en op naar de feesttent voor de prijsuitreiking !
Helaas hadden wij niet gewonnen, maar mochten de dames uit onze groep de 5e prijs in ontvangst nemen, leuke beker + 10 euro ofzo.
Daarna nog een paar biertjes gedronken in de feesttent en toen op naar huis.
Heb nog net kunnen douchen en het bed kunnen vinden, want ik was zooo moe achteraf :)

Dus ook dit jaar was het weer een zeer geslaagd evenement, waarbij zeker de MACL een pluim verdient, door de mate waarop ze dit evenement weer hebben georganiseerd...

Volgend jaar ben ik zeer zeker weer van de partij en ik hoop dat jullie van scooterforum nu ook aangespoort zijn om volgend jaar erbij aanwezig te zijn, het is zeeeeeeer zeker de moeite waard. Alleen komen kijken is al super. Deelnemen is helemaal geweldig...

Grtz, Zephir (enthosiast deelnemer van de 8 uur van de schans)
 
whoei !!! wat een tekst, maar zo te zien wel naar jullie zin gehad :p
welk startnummer hadden jullie? ff kijken of ik nog foto's kan vinden dan !

welkom btw, waren jullie ook @ 6uur Bentelo?

PS: de reden dat we geen noppenbanden hadden was dat in het reglement stond dat het niet mocht !! anders hadden we toen ook al Kenda's gemonteerd :p

weten jullie toevallig wat meer info over de cross in Buurse? (inschrijving etc)
 
Wij hadden startnummer 116.
Op www.macl.nl zie je nog een foto van ons staan.
Zo gauw ik wat meer foto's beschikbaar heb, zal ik er hier wel een paar posten.

Noppenbanden waren ook niet toegesteen, maar je mocht wel trailbanden gebruiken, dus gewoon banden met een groot profiel...
Als je dan vervolgens de helft van het profiel met een mes wegsnijdt, heb je ook een soort van noppenband, wat eigenlijk een trail-band is. dus toegestaan.

Nee, we hebben niet meegedaan in Bentelo, had toen bruiloft van iemand bij ons in de vriendengroep, dus we waren allemaal niet beschikbaar :(

Cross in buurse ? mmmzz. niks van gehoord.
Maaruh als je nog contact nodig hebt met mensen van de MACL (organisatie Lichtenvoorde) stuur dan maar een berichtje, ken ze bijna allemaal daar in de organisatie.
 
onder het linkje KLIK HIER VOOR UITSLAGEN
dan de foto naast de automatenklasse uitslagen (gele brommer met oranje berijder)

Hoe zet ik hier trouwens foto's in ? heb nog wel een leuke liggen van onze brommer
 
Back
Top