Scooter/brommercross topic

Even voor de goede orde:

Die Ice waar jij het over hebt is van Melven Wevers eigenaar van Scogo Scooters en Golftrolleys uit Boekel, niet van Twins.

Het motorblok daarentegen is wel klaargemaakt door Twins, maar voor de rest heeft Melven alles zelf gedaan. Hij heeft er erg veel tijd in gestoken en is daarom ook erg zuinig op zijn creatie. Zelfs zo zuinig dat hij er nooit voluit mee zou rijden. Daar is de Ice eigenlijk ook veel te mooi voor.

En zuinig zijn op je spullen zijn is zeker een goede zaak: kijk maar eens wat er met de stalker is gebeurd ;) . Maar ja, dat is dan ook weer makkelijk praten, die kosste ook heel wat minder dan de Ice van Melven.

Maar niet getreurd er komt een vervolg op de Stalker. En ook daar kan heel wat aan verbeterd worden. Ook al zal het nooit echt geweldig worden om met een scooter te gaan crossen. Ze zijn er simpelweg echt niet voor gemaakt.

Maar daar ga jij ongetwijfeld ook nog wel achter komen.
 
dat een scooter niet ideaal is om te crossen weet ik ook wel, ik rij normaal met een yamaha YZ250F, maar het is evengoed een uitdaging om met een scooter te crossen .
alleen het sleutelen al , om het ding steeds perfecter te krijgen .
 
De pizzabrommer is er klaar voor! Helaas nog de prorace verkloot op de testbank, dus nu maar met een evotje aan de start :+ Ding staat nog te arm afgesteld, maar dat zien we morgen wel weer :D
 
Helaas moet ik werken,

en ik heb een strijkbout bij de Stalker in de buurt gelegd, maar hij is er tot op heden nog niet veel rechter van geworden.
 
Ruud belde me net wakker:+

Terrein scheen bokhard/bevroren te zijn, zonnetje komt er nu bij en kom het een beetje los.

Eerst manche hadden ze het een rondje overleeft:+, rijder was op ze plaat gegaan en had het halve veld nog op de scooter lopen ragge.., ding schijnt nu weer te lopen en gaan ze zo voor de 2de manch

Kosses hok was al 2x stuk gelopen (vertanding) en die was dacht ik al richting huis...
 
Mooi klote Ruud is nog heel?:D
Die zal wel morgen helemaal gaar op het werk aan komen haha:W
Ben benieuwd naar foto,s vanavond
Hoe brengt martin het er van af?
 
klaarmaken_703.jpg


De rally, ruud moet maar ff een verhaaltje posten..
 
Hoi, even een verhaaltje! Toen we er aan kwamen even de boel afgemonteerd, en opweg naar de inschrijving. Toen dat allemaal wel geregeld was was de training al voorbij, anders werd het te vroeg voor ons. Vrij snel kwamen we kossen al tegen die in de training dus al een achterasje gesloopt had. Oetker reed beide manches, en in manche 1 ging t al bij de eerste bocht fout, valpartijtje hij erover heen blabla, kon nog verder maar later na een heuvel schoot de uitlaat van de flens, toen was manche 1 wel mooi geweest.

In de pit extra set veren op de uitlaat gedaan, want deze zijn eigenlijk wat te slap / te lang. Ook te zwaar op rollen gegaan omdat het vermogen gewoon totaal niet op de spekgladde / harde baan kwam. En gashandle schade van de valpartij even gerepareert.

Manche 2 heeft ie iig uitgereden, met een paar kleine glijpartijtjes, maar daar kon je haast niet omheen denk ik :p Geen spannende plekken, t was iig niet echt terrein voor de aprilia.

hier werd de baan al iets beter..

kluiten114.jpg


wl98 volgens mij? en kossen

wl98enmartin.jpg


oetker en kossen klaar na een korte eerste manche

oetkerenmartin.jpg


voor de volgende keer moet iig de vering soepeler om dan wel te kunnen springen, en er moet t nodige getraint worden.
 
Last edited:
deze is nog even weg maar ziet er wel erg goed, en zwaar :+ uit

6-uurs Brommercross 2008
HIJ KOMT ER WEER AAN !!!

Na het grote succes van vorig jaar wordt op Zondag 27-04-2008 voor de 2e maal de 6-uurs non stop bromfietscross verreden op een groot grasveld aan De Fuik in Handel.

Dit jaar dus NIET op Koninginnedag. Met nog een paar maanden te gaan kunnen bromfietsliefhebbers zich technisch en mentaal gaan voorbereiden.

Klik HIER om het reglement te downloaden.

Wij hopen ook dit jaar weer op een grote opkomst.

Voor verdere info : m.putten12@chello.nl


www.peelrijders.nl
 
Ik ben ook weer even bezig geweest.

Ik heb een ander frame, en we hebben wat aanpassingen gedaan zodat deze keer het frame hopelijk langer heel blijft dan 15 minuten.

Ook een paar andere aanpassingen moeten ervoor zorgen dat we de komende keren weer meer plezier hebben.

De onderlinge competitie tussen de gebroeders zal in ieder geval leuker worden. :)


PS: nog wat mooie foto's gekregen van de familie v.d. Putten (organisatoren 6 uurs)

putten.jpg
 
Last edited:
cross in t buitenland..

crosspista3hy7.jpg


sccr007lw8.jpg


De rally voorvering moet eigenlijk aangepast worden, voor de 6 uurs cross, en eigenlijk wil ik de vertanding helemaal verbouwen, maar ik heb er totaal geen tijd voor.
 
2 en 8 november is er handel en boekel. Ik zit er nog wat over te denken of er nog een andere voorvering / wiel in de rally moet, + hij moet eigenlijk nog wat op dieet + een beter lopend blokje
 
Back
Top