Scooter- en brommercross Lichtenvoorde '04

waar blijven de reacties hier?
er was bij vorige topics voldoende interesse voor een cross... nu is er eentje en nu reageert er niemand meer??
 
van het moment dat mensen hun eigen scooter moeten gebruiken is et denk ik wat minder, ik vindt het eigenlijkmaar kapotmakerrij
 
Mja ik heb niet zo'n zin om heel me scooter kapot te vlammen op een cross baan , het spijt me maar ik koop niet ff een nieuwe Speed uitlaat omdat me bocht een beetje ingedeukt is vanwege een scooter cross :rolleyes:
 
Nog één dagje.. en dan is het zover :)
Startnummer 170 !

... en de huidige staat van de (euh...) scooter..
IMG_1372.jpg


en dit kwam vanochtend aan met de TPG.. Smith crossbril !
IMG_1374.jpg
 
50cc Metrakit cilinder, 16mm DO voor een Derbi Senda aanpassen (max. 17mm toegestaan), originele luchtfilter erop met malossi matje (geen powerfilter 8P) en stille uitaat..

de reden dat de voorvork eruit is: ff stuuruitslag weer fixen en de stepjes eraf :rolleyes:
 
morgen @ 8u start..
scooter is klaar, rijdt best wel lekker, stil genoeg (hoop ik). Benzine gemengd en voor de rest tja.. hopen dat ie het blijft doen :)
 
je mag absoluut nergens rijden daar op het terrein.. dus scooters zou ik eerlijk gezegd beter thuislaten !

ik hoop eigenlijk wel op een beetje goed weer :!
 
.. we zijn weer thuis..
Helaas iets eerder dan verwacht, maar daarom was het niet minder leuk !

Maar mijn verhaaltje :p
Gisteravond waren we net op tijd voor de keuring en moest de scooter in een gesloten park voor stalling tijdens de nacht. Na een lawaaierige, winderige- en regenachtige avond toch nog wat geslapen en 's ochtends door terror-hardcore gewekt om 6u15 :eek:

Briefing @ 7u45 en uiteindelijk start om 8u !
Na een paar keer kicken ging de scooter wel aan en er werd eerst een opwarmronde gereden om het circuit te verkennen (3,2 kilometer), daarna kon er vrij gereden worden. De eerste rondjes gingen prima (+/-7min/rondje) en kwam ik binnen om te wisselen...

ff de benzine checken ging niet zomaar... het slot van de buddy was namelijk zonder reden gewoon dol gedraaid ! Dus een behulpzame buurman heeft een schroevendraaier erin geramd en slot eruit geramd, probleem opgelost... :)

Freezer ging ook aardig hard tot ie een beetje ging stotteren bij volgas en uitviel bij de wissel. Bougie geen probleem, maar geen vonk door losgeraakte pick-up. Dat ook maar gefixed en weer rijden..

Even later werd ik door een (té) enthousiaste schakelbrommer van de baan getrapt en ging ik met een highsider over het stuur heen en kreeg de ICE bovenop me. Helaas kon ik niet zien welk startnummer mij de trap heeft gegeven, maar de scooter startte nog en heb nog een paar rondes gereden... Toen ik stopte merkte ik pas de gekneusde rib die steeds meer pijn begon te doen :X

Maar ja, shit happens..
ff de regenbui afgewacht en nog een paar ronden gereden met af en toe afknallende bougiedop, maar verder prima... tot plots de achterband van de velg afliep met een dikke plof ! Het einde van het crossverhaal voor ons in Lichtenvoorde, maar wel echt de moeite waard. We hebben in totaal vier uur gereden en een hoop fun gehad met het rijden én het rondkijken.. Zeker voor herhaling vatbaar !!!!

Freezer & Femke verhaal volgt ;)
... evenals de foto's :p

PS: een gekneusde rib kan wel aardig pijnlijk zijn :'(
 
Back
Top