Scooter doet raar na vervangen gaskabel

koenders

Well-Known Member
hallo,
ik heb zins kort een aerox uit 2002, ik heb alleen nu al een probleem:
als ik hem aanzet dan doet hij het gewoon maar als ik zonder shoke ff gas
wil geven dan doet hij dat heel eventjes en daarna valt hij weg en soms helemaal uit8P8P:mad:. kan iemand mij helpen met hoe ik dit goed kan maken?
wat ik heb vernieuwd in de aerox is: een kmteller kabel en een nieuwe gaskabel. meer heb ik niet veranderd. help me plz zo snel mogelijk want het is echt heel klote rijden vooral als hij stil valt op de weg.
 
Advertisement - register to remove this

stand van je gasnaald is veranderd of je sproeier is nie goed.

oh oke maar uhm ik heb de gaskabel er goed in gedaan en het is ook niet de sproeier heb ik ook al naar gekeken. weet u hoe je die naald stand kan verstellen? oh en trouwns nu heb ik nog een probleem erbij als ik hem start dan geeft hij meer gas en dan heeft hij wel eens dat hij bijna wegrijdt. hoe kan ik dit weer verandere naar toen het normaal was?
 
Je gaskabel zit gewoon niet goed , hij moet overal vrij van liggen , als je scoot zeg maar meteen wegrijdt zonder echt zelf gas te geven zit ie erges niet goed. ik zou gewoon die gaskabel nakijken , haal je gaskabel een keer helemaal van je scoot af en begin met monteren vanaf je carburateur, je gasschuif die in je carburateur zit moet ook goed zitten , je hebt een gleuf kant en een punt kant , deze moet ook goed zitten want met je stationairschroef stel je hem stationair. doe dit eerst maar is en zet dan in je tread hoe het nu gaat , succes ermee , grt [Speed-Freak]
 
Je gaskabel zit gewoon niet goed , hij moet overal vrij van liggen , als je scoot zeg maar meteen wegrijdt zonder echt zelf gas te geven zit ie erges niet goed. ik zou gewoon die gaskabel nakijken , haal je gaskabel een keer helemaal van je scoot af en begin met monteren vanaf je carburateur, je gasschuif die in je carburateur zit moet ook goed zitten , je hebt een gleuf kant en een punt kant , deze moet ook goed zitten want met je stationairschroef stel je hem stationair. doe dit eerst maar is en zet dan in je tread hoe het nu gaat , succes ermee , grt [Speed-Freak]
he ik heb het gedaan en dat klopt helemaal:winner: echt bedankt voor je snelle en goeie reactie:)+pippi+
 
Aerox gashendel probleem plz help!!!

he ik d8 dus dat hij het goed deed maar ik heb het probleem nog steeds.
dat hij dus soms geen gas geeft in het begin en hij valt heel soms uit als ik geen gas geef in het begin. ik heb hier ook een filmpje van gemaakt: [ame="http://www.youtube.com/watch?v=6GqDR-_jUps"]YouTube- Probleem met scooter[/ame]

weet iemand misschien wat het probleem is want ik kan het niet vinden.
gaskabel zit volgens mij goed erin en het is de sproeier ook niet want de kleur van de bougie is koffiebruin (bègue) plz help want het is echt klote rijden zo. btw als de scooter echt goed warm is dan doet hij het niet zo vaak meer
 
Zit je luchtfilter nog wel goed in elkaar?, Dus het buisje van de carb naar het filter?
Dat hij niet teveel lucht krijgt want, gasgeven is dan vaak uitvallen

Want zodra je gas geeft valt hij uit, niet? En het lijkt of je gaskabel erg kort is, want je draait maar een klein stukje met je hand
 
Zit je luchtfilter nog wel goed in elkaar?, Dus het buisje van de carb naar het filter?
Dat hij niet teveel lucht krijgt want, gasgeven is dan vaak uitvallen

Want zodra je gas geeft valt hij uit, niet? En het lijkt of je gaskabel erg kort is, want je draait maar een klein stukje met je hand

uhm ik weetn iet precies wat je daarmee bedoelt en waardat zit dat buisje naar het filter. kun je me daar even bij helpen?

ja klopt die kabel moet ik nog ff anders zetten
 
Je luchtfilter zit met 2 inbusjes in het carter.

En zit een opening aan de bovenkant van het filter, daar zit een buisje in gestoken die schuin omhoog gaat en aan de carburateur vast zit. Als hij aan de onderkant niet in de opening van het filter zit maar er bovenop bungelt, trekt hij te veel lucht dus zal hij uitvallen als je gasgeeft.
 
Je luchtfilter zit met 2 inbusjes in het carter.

En zit een opening aan de bovenkant van het filter, daar zit een buisje in gestoken die schuin omhoog gaat en aan de carburateur vast zit. Als hij aan de onderkant niet in de opening van het filter zit maar er bovenop bungelt, trekt hij te veel lucht dus zal hij uitvallen als je gasgeeft.
oke en hoe kan ik dat verbeteren als het zo is?
 
Dat buisje netjes in de opening van je luchtfilter doen...
Zodat het goed afsluit, en geen extra lucht trekt
oke dankje, ik kan alleen nog niet precies opmaken welk buisje je bedoelt omdat ik er nu niet meebezig ben maar als je iemand weet of jezelf zou je dan misschien een foto kunnen maken en hierop zetten van welk buisje ik er goed in meot doen? als t teveel moeite kost hoeft het niet hoor
thnx btw
 
Dit buisje bedoel ik. Heet officieel, filteraanzuigrubber...

26235.jpg
 
Back
Top