Scooter doet raar na het wassen

Ik heb mijn scooter (yamaha aerox 2t) afgelopen week gewassen bij de wasstraat. Na het wassen wou de scooter niet starten na lang wachten en veel proberen starte de scooter eindelijk. Maar nu is het probleem dat als ik rond de 30 rijd en vol gas geef de scooter lijkt in te houden en bijna niet vooruit gaat, dit was eerder nooit. Zodra ik boven de 45 rijd trekt hij als van ouds weer door naar 80. Iemand enig idee?

Gr julien
 
Advertisement - register to remove this

Carburateur en filter schoonmaken. En voortaan met de hand wassen en niet met de hogedrukspuit van de wasstraat. En inderdaad beter laten draaien tijdens wassen
 
Ik was mijn scooter al jaren bij de wasstraat.
Heb nog nooit problemen ondervonden.
Altijd van bovenaf naar beneden spuiten en uit de buurt blijven van de ontsteking/carburateur etc.
Rest even met de hand en klaar.
 
Hoezo en met wat helpt het?

Het maakt allemaal niet zoveel uit. Maar de ene plek waar jje absoluut geen water in wilt hebben is je luchtfilter/carb. Door de motor te laten aanzuigen maak je de kans alleen maar groter dat er vocht naar binnen komt.
Tijdens het wassen spuit ik trouwens ook gewoon over mn powerfilter met plastic kapje heen, nooit last van gehad.
 
Ik heb mijn scooter (yamaha aerox 2t) afgelopen week gewassen bij de wasstraat. Na het wassen wou de scooter niet starten na lang wachten en veel proberen starte de scooter eindelijk. Maar nu is het probleem dat als ik rond de 30 rijd en vol gas geef de scooter lijkt in te houden en bijna niet vooruit gaat, dit was eerder nooit. Zodra ik boven de 45 rijd trekt hij als van ouds weer door naar 80. Iemand enig idee?

Gr julien
Heb hetzelfde probleem nu, hoe heb je het opgelost?
 
Ik heb mijn scooter (yamaha aerox 2t) afgelopen week gewassen bij de wasstraat. Na het wassen wou de scooter niet starten na lang wachten en veel proberen starte de scooter eindelijk. Maar nu is het probleem dat als ik rond de 30 rijd en vol gas geef de scooter lijkt in te houden en bijna niet vooruit gaat, dit was eerder nooit. Zodra ik boven de 45 rijd trekt hij als van ouds weer door naar 80. Iemand enig idee?

Gr julien
Bij mijn sym orbit 2 startte scooter helemaal niet meer na wassen of hij kan inderdaad slecht lopen na wassen. Luchtfilter eraf halen en luchtfilter element goed droogmaken met fohn. Verder gwn wachten.
 
Back
Top