Scooter doet raar na te hard over drempel

Freejay

Member
Hoii, ik heb een peugeot vivacity uit 2003 2t, ik ben laatst te hard over een heuvel gereden. Ik zag dit pas te laat en mijn rem deed het niet goed. Hierdoor heb ik een paar probleempjes gekregen namelijk: Mijn scooter rijdt gewoon goed tot de 50 en vanaf daar verschilt de snelheid. Mijn top snelheid is 60 en soms blijft hij hangen bij 50 soms gaat hij naar 60 en soms 55. Vooral als ik van 60 naar 50 zak en dan gas geef dan blijft hij daar hangen en lijkt het alsof hij zich verslikt. Valse lucht? Bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Freejay,

dit kan echt van alles zijn, van elektrisch tot vlotter in de carburateur tot rotzooi uit je tank in de carburateur tot gescheurde spruitstuk tot wiellagers of remmerij.

Begin gewoon met het controleren of je wielen soepel ronddraaien, controleer je spruitstuk op scheurtjes, maak je carburateur schoon en als dit alles niet geholpen heeft controleer of er ergens misschien een connector is losgeschoten en slecht contact maakt.
 
Freejay,

dit kan echt van alles zijn, van elektrisch tot vlotter in de carburateur tot rotzooi uit je tank in de carburateur tot gescheurde spruitstuk tot wiellagers of remmerij.

Begin gewoon met het controleren of je wielen soepel ronddraaien, controleer je spruitstuk op scheurtjes, maak je carburateur schoon en als dit alles niet geholpen heeft controleer of er ergens misschien een connector is losgeschoten en slecht contact maakt.
Dit kan inderdaad alles zijn, ik heb laatst mijn olie vervangen en je moet eerst de olie nog inrijden, misschien dat de olie het probleem is, want ik ben van dure 2 stroke olie naar 5 euro half syntetisch gegaan..
 
Back
Top