Kan je de link nu zien?Als de boel niet op tijd staat, kan je zuiger in de kleppen slaan. Dus controleer dat eerst en vooral. Maar heb wel al van meerdere mensen gehoord dat hun 72cc/80cc "tikt". Misschien handig als je ook ff een link naar het filmpje plaatst. Als alles op tijd staat hoef je je waarschijnlijk geen zorgen te maken.
Heb je tips hoe ik de kleppen kan checken op lekkage etc? Dan check ik morgen alles goed na, ik was een beetje bang dat het misschien toch niet helemaal goed is gegaan met de kleppen en ik durf ook niet te rijden voordat ik zeker weet dat ze niet lekken enzoZuiger fout monteren is lastiger dan goed monteren
Ik hoor het getik dat je stoort wel, maar heb het geluid wel al bij verschillende zipjes met een 80cc gehoord. Waarschijnlijk als je alle kappen terugmonteert hoor je het nieteens. Als alles correct is gemonteerd, de kleppen van de nieuwe kop niet lekken en de distributieketting niet uitgerekt is, zou ik me geen zorgen maken
Top thanks voor je hulp !Checken of de kleppen lekken is niet moeilijk. Kop demonteren en vervolgens zorgen dat de kleppen gesloten zijn. Spuit wat remeiniger in de binnenkant van de kop zodat er een badje vloeistof ligt op de kleppen. Dan ff met perslucht in de inlaat spuiten. Als je kleppen goed sluiten, laten ze geen lucht door dus zie je geen bubbels.
Bubbels = lek
Met een zaklamp schijnen tegen de kleppen, als je dan via de inlaat/uitlaat licht door ziet schijnen, dan sluiten ze niet volledig afHeb je tips hoe ik de kleppen kan checken op lekkage etc
^Met een zaklamp schijnen tegen de kleppen, als je dan via de inlaat/uitlaat licht door ziet schijnen, dan sluiten ze niet volledig af
Hoi daar ben ik weer, nieuw filmpje geluid erger geworden, is het de nokkenas, kleppen gewoon bout of misschien verspingt er iets bij de tandwiel ik weet het niet meerChecken of de kleppen lekken is niet moeilijk. Kop demonteren en vervolgens zorgen dat de kleppen gesloten zijn. Spuit wat remeiniger in de binnenkant van de kop zodat er een badje vloeistof ligt op de kleppen. Dan ff met perslucht in de inlaat spuiten. Als je kleppen goed sluiten, laten ze geen lucht door dus zie je geen bubbels.
Bubbels = lek
Ja ik heb op een scooterwebshop gezien dat het de distributie ketting kan zijn, heb olie, alles op tijd gezet , dus het moet haast de ketting zijn, me krukaa was gied en has geen speling en hij heeft het alrijd gedaanIs het olie niveau nog goed?
Heb je alles met de hand vast gezet of met een momentsleutel?
Hmm, weet je zeker dat de hele boel op tijd staat? Nokkenastandwiel én ontsteking op tijd gezet? Kan best zijn dat die een tandje is versprongen
Misschien kan onderstaande afbeelding uit de manual je helpen
View attachment 60252
Post automatically merged:
En als je het echt niet vertrouwt, controleer je zuiger dan op schade. Misschien raakt'ie de kleppen
Dan ff de kopdeksel losmaken en kijken of er veel speling op de ketting zit. Zo ja, kan je de kettingspanner nog een zetje geven indien mogelijk. Is dat niet meer mogelijk dan zal je 'm moeten vervangen.
Deze goeie man laat je wel ff zien hoe je de ketting nog extra kan spannen:
Zuiger is oke geen schade, dus dat is het niet, kan het de kwtting zijn? Heb die nu gekocht en ga m vervangenIk zou de kop erafhalen en deze inspecteren inclusief de zuiger, als deze er nog goed uitzien, kan dit worden uitgesloten.
Aardig belangrijk detail als je t mij vraagt. Maar als alles ok is (kop, zuiger en cilinder), gewoon opnieuw proberen. Ketting vervangen, alles goed op tijd zetten en je nokkenastandwiel op moment vastdraaien.Kijk ik ben vergeten te zeggen dat de eerste keer dat ik die cilindwr ging monteren toen hoorde je BAM na het starten want tandwiel zat niet vast dus ketting eraf, dus vgm is het ook wel die ketting die gwn beschadigd is