Schouwen

Daniël

Active Member
Hoi!

Wat ik me afvroeg, stel je koopt een scooter voor dagelijks gebruik en daar zit een ander blok onder.

Komt ie dan de schouwing nog wel door?
En zo niet, is daar iets tegen te doen? of helemaal niks? En heb je helemaal niks aan de/die scooter?
 
Advertisement - register to remove this

dat ligt denk ik aan de aanpassingen,
(sub)frame aangepast/verandert is not done natuurlijk.

zoalng je niks verandert aan je frame ofzo is dat natuurlijk wel legaal
 
Doelde meer, omdat tegenwoordig onder elke scooter wel een ander blok zit sr met blok afkomstig van een aerox oid.
 
Motornummer komt op tweede plaats bij schouwing. Je moet het zo zien: Zolang het framenummer klopt en het goedkeuringsnummer ook en deze nummers worden niet tweemaal aangemeld bij de RDW door verschillende personen, dan doet het motornummer niet terzake. En krijgt de scooter gewoon een kenteken.

Worden de nummers wel twee keer aangemeld, dan kijkt de RDW wie het originele motornummer heeft, waarna deze persoon het kenteken krijgt en de ander niet.
 
Okè, dat antwoord kreeg ik dus net zelf ook van de eigenaar.
Misschien toch maar eens na kijken dan, voor dat bedrag kan ik hem eigenlijk niet laten staan..

Bedankt!
Deze kan close :)
 
Nog als bevestiging: Je motor/frame nummer worden gekoppelt aan elkaar bij de schouwing , daar zal je dus gewoon doorheen komen.

Frame ed. kijken ze nieteens naar , alleen je frame + motor nummer , de rest is bijzaak.
 
MHRntt said:
Gewoon met schouwen niet het motornummer invullen, is niet eens verplicht door te geven.


"De schouwer is verplicht het motornummer te noteren als dit zonder demontage van zichtbelemmerende onderdelen af te lezen is."

zo staat het hier in mijn handleiding van de RDW.
 
bij twijfel word je zelf benaderd

had ik met scoot van me broertje

moesten we fotos bijvoegen van het frame, type en motornummer

maar wil je het echt zeker weten mail dan de rdw even
dan krijg je een duidelijk antwoord terug.
 
Laat je scooter gewoon schouwen bij de dealer.

Laat hem het motornummer gewoon invullen, ws komt er wel een steekproef op omdat het motornummer niet overeen komt met het framenummer wat in het landelijke bestand van de RDW staat. dit controleren ze digitaal dat gebeurt dus gewoon goed.

Bij de steekproef gewoon aangeven dat het vorige motorblok gesneuveld is en dat dit motorblok het vervangende blok is. wat wel moet overeenkomen met het blok van het std gehomogeerde model.

Suc6 ermee
Oi
 
MHRntt said:
Gewoon met schouwen niet het motornummer invullen, is niet eens verplicht door te geven.

Dit is alleen bij een TOMOS pack'r of quadro oid. omdat je daarbij het de halve bromfiets moet slopen om bij het motornummer te komen +ralf+
 
BurN said:
Dit is alleen bij een TOMOS pack'r of quadro oid. omdat je daarbij het de halve bromfiets moet slopen om bij het motornummer te komen +ralf+

bij Aprilia RS nieuwe type dus ook niet... :)
 
BurN said:
Dit is alleen bij een TOMOS pack'r of quadro oid. omdat je daarbij het de halve bromfiets moet slopen om bij het motornummer te komen +ralf+

Nee hoor, ik heb al verschillende brommers geschouwd zonder motornummer mee in te vullen.
 
hoezeer kijken ze trouwens naar 'of het blok standaard is'? Gaan ze heel de cilinder bekijken en het blokinhoud, of kijken ze of je een terugloop hebt en of je een 70cc hebt of rijden ze een rondje om de snelheid te meten...???

b.v.d.

Hans
 
Bij mij zou het motornummer zichtbaar moeten zijn en ik kon het ook lezen maar de keurmeester van de halfords niet..

Hij heeft um dus niet ingevuld en geen enkele problemen mee..

Bij mijn SR is motornummer trouwens niet zelfde als framenummer en zelfs heel anders opgebouwd..
 
heb een vraagje michien weet iemand van jullie het!!

wil graag mijn puch maxi laten schouwen nu vraag ik me af waar het goedkeuringnummer staat?
Ik heb geen plaatje aan de zijkant van me frame aan de voorkant bij het balhooft staan wel nummers daar staat me framenummer en staat ook nog een nummer bij heb geloof ik maar vijf cijfers is dat dan mijn goedkeuringnummer dan?


groeten Johnny
 
Back
Top