Scooter laten schouwen (als motorscooter?)

TheMic

Well-Known Member
Yo beste mensen,

Misschien kennen jullie me nog van de vorige keer toen ik mijn Kymco Super 8 (2009 versie) wilde opvoeren. Inmiddels zijn er kleine dingen die ik heb veranderd aan mijn scooter; hij loopt nu 70 (op de teller) en trekt beter dan dat die ooit deed, maar nog steeds niet goed genoeg vanuit mijn mening.

Hoe dan ook, ik ben bezig met mijn motorrijbewijs en ik kan mijn scooter weg doen of (wat ik dácht tenminste) is motorisch zodanig aanpassen en laten schouwen als een normale motorscooter o.i.d.

Hoe ik hier op kom is simpel, voordat mensen misschien zeggen "wat een dom idee." Ik zag eens een kleine vespa motorscootertje (marktplaats) met een 90cc erin die max. 100-110 liep maar waar je officieel gewoon mee over de snelweg mag in Nederland. (Het juiste kenteken, papieren etc. zaten erbij) Verder dacht ik dus: waarom zou mijn scooter dat niet mogen of kunnen?

Hoe dan ook, ik vraag me af of er mensen die hier ervaringen mee hebben (persoonlijke of onpersoonlijke ervaringen) of mensen die simpelweg weten wat de mogelijkheden hiervoor zijn.. Kan het? Mag het? Etc.

Waar zou een voertuig dan aan moeten voldoen, ga zo maar door.

Als ik niet duidelijk genoeg ben geweest in mijn verhaal, dan hoor ik het wel. :)

Bij voorbaat dank.
 
Advertisement - register to remove this

in je scooterframe staat een nummer.. in dat nummer staat een kenmerk dat het een scooter is.

dit kun je niet laten schouwen als motorscooter..
je zult dan na het RDW moeten om hem daar opnieuw te laten keuren alszijnde een motor.
 
Dus dát kan wel gewoon...? Maar dan krijgt het voertuig een ander frame nummer neem ik aan of kan dat weer niet?
 
ik zou gewoon een 80cc motorscooter invoeren van duitsland. weet niet hoe het juist zit in NL maar dat is toch makkelijker dan van een 50cc een motorscooter te maken?
 
ff de search gebruiken, genoeg over te vinden.

Volgens mij kwam je ook in de problemen met de verzekering en was het laten keuren bij de RDW ook een duur geintje...
 
Back
Top