Laten schouwen of laten keuren?

Decibel meter kopen, of naar een zaak gaan waar ze er één hebben.

Keuren is gewoon een onwijs gedoe, en je had ook nooit een scooter moeten kopen zonder kenteken.
Tenzij je ermee gaat sprinten.

Je kan het ook anders doen: koop een frame met kenteken en zet alles over.

Hoe dan ook heb je veel werk voor de boeg om een kenteken erop te krijgen.
 
Als je een frame koopt MET kenteken wel he, dan zit het gewoon bij het frame.

Maar dan moet je dus alles tot op het laatste schroefje overzetten.

Ben je wel even zoet mee..

-

En dan hebben we het hier nog niet eens over jou eigen veiligheid.
Want ik weet niet hoe goed jou kennis is, maar dat ding moet wel weer degelijk in elkaar zitten.
Remmen zijn ook belangrijk.
 
Wat voor scooter gaat het om en wat heb je er voor betaald? Evt fotos ervan? Als het meer dan 300 euro was heb je je laten oplichten waarschijnlijk. Een frame met kenteken kost 100 - 300 euro op internet.

En ja, een frame heeft een kenteken, je kan dus ook een los frame met alleen de papieren en het kenteken erbij kopen (zonder blok of wielen of kappen of wat dan ook). Daar mag je dan jouw onderdelen opbouwen, en het is legaal.

Als je op jouw scooter echter een kenteken wil krijgen, moet alles ineens tiptop in orde zijn en aan allerlei eisen voldoen. Welkom in Nederland ;)

Ben het overigens eens met Tinus, als je dit al niet wist ben ik benieuwd hoe je verder scooter kennis is. Wat voor jou er wel aardig goed uitziet allemaal, kan voor het RDW directe afkeur zijn. En ook als je een ander frame zou kopen, of je alles dan er netjes en veilig en werkend op zou kunnen overzetten. Is niets persoonlijks, maar we willen je geen dingen aanraden die voor jou misschien niet weggelegd zijn.
 
nee dat snap ik, ik heb een zip hij koste 300 euro en heeft allemaal nieuwe onder delen er net op zoals uitlaat(orgineel) v-snaar membraamen en nog van alles wat en heeft special paint achterkap (F*cking gruwlijk)

maar iemand die autos keurd kan die ook scooters keuren?
 
Ja ik heb er nog wel één.

Ga verdomme is lezen. ;)

Ik wil je best helpen hoor, maar als je niet leest wat er staat dan hoeft het van mij ook niet meer.
 
Nee, wat weet een bink die aan auto's sleuteld/keurd nou af van een scooter keuring?

Gewoon met de RDW morgen bellen, en daar precies vragen hoe of wat.
En waar je hem in jou buurt kan laten keuren.

Tikken ze even je postcode in de computer in en heb je binnen 5 minuten telefoneren als je antwoorden.
 
Auto en scooter hebben maar 1 overeenkomst: ze rijden beide op de weg. Daar is alles ook mee gezegd.

Dus voor de (laatste) keer:

Bel met het RDW, die kunnen je precies dezelfde uitleg geven als wij hier al gedaan hebben, plus dat ze je kunnen vertellen waar je wezen moet en wat er precies gecontroleerd wordt (als ze daar zin in hebben).

:)
 
Back
Top