scheur in rechtercarterhelft

Lexn

@ Polini evo zip AC
Ik heb dus een scheur in men rechtercarterhelft en ik vroeg me af of deze scheur mijn blok wel zal kunnen houden en of het niet zou breken of is het beter direct een nieuw rechtercarterhelft te gaan halen?men setup wordt:

- Malossi MHR uitlaat
- Malossi kevlar belt
- Malossi multivar
- Malossi fly clutch
- Malossi E5 filter
- Malossi membraanplaatjes
- Carenzi krukas
- Dell'orto 21 mm carbu
- Vervroegde ontsteking

ziehier het rechtercarterhelft :s







 
Advertisement - register to remove this

Als het mijn blok zou zijn, zou ik ermee doorrijden. Maar als je het zekere voor het zekere wil nemen haal je ff een andere op.

Ik zou ermee doorrijden omdat het niet op een kritische plek zit.
 
BOERI said:
Als het mijn blok zou zijn, zou ik ermee doorrijden. Maar als je het zekere voor het zekere wil nemen haal je ff een andere op.

Ik zou ermee doorrijden omdat het niet op een kritische plek zit.

welja ik heb nog een ander liggen maar het is helemaal in het goud gespoten (de vorige eigenaar heeft dit gedaan :r )en dit wil ik eraf krijgen en dan zou ik het eerst naar een zandstraler moeten brengen en die sh*t en men blok moet klaar zijn tegen meeting harelbeke dus veel tijd heb ik niet meer en het moet nog allemaal ineen gestoken worden en als dit rechter carterhelft nog zou kunnen gaan, zou dat wel goed zijn...
 
als je ermee doorrijdt zal ie zeker helemaal doorscheuren , heb het vaker gezien bij verticaal , de uitlaat hangt er ook aan! , ik had het ook ,heb een gaatje geboord op het einde van de scheur (zodat ie niet verder kan scheuren) en toen met een dremel over de scheur gefreest zodat er een soort geultje ontstaat en toen gelast aan beide kanten.
 
Gaatje boren aant eind van de scheur kan inderdaad slim zijn. Paar las-puntjes over de scheur zetten zou ook geen kwaad kunnen.
Ikzelf zou er niet mee blijven rijden als er een beetje snelle setup onder komt, en ik de beschikking heb over een ander carterdeel.

Is die goudkleur gespoten, of gecoat? Indien gespoten gewoon even wat remmenreiniger erover spuiten en schoon boenen. Coating eraf krijgen is een ander verhaal.
 
Cipher said:
Gaatje boren aant eind van de scheur kan inderdaad slim zijn. Paar las-puntjes over de scheur zetten zou ook geen kwaad kunnen.
Ikzelf zou er niet mee blijven rijden als er een beetje snelle setup onder komt, en ik de beschikking heb over een ander carterdeel.

Is die goudkleur gespoten, of gecoat? Indien gespoten gewoon even wat remmenreiniger erover spuiten en schoon boenen. Coating eraf krijgen is een ander verhaal.

het is goudkleurig gespoten, maar heb al geprobeerd met " aceton " dat is een soort white spirit maar sterker en het gaat er af maar zeer moeilijk, kzal strax ff proberen met remmenreiniger ;)
 
Inderdaad even wat verfafbijt erover en het is verdwenen (kijk daar wel mee uit is redelijk agressief) en meestal krijg je die lak uit een spuitbus er ook wel af met thinner (dit is iets goedkoper als verfafbijt en de meeste mensen hebben het wel thuis).
 
of je scoort ergens een klein carterhelft voor een euro of 20, is ws nog goedkoper dan het profi te laten lassen, nu gaan er vast weer mensen zeggen dat je cartersets onderling niet kan uitwisselen maar kan wel, heb zelf zo een hele tijd gereden met een speed setup, kan gewoon.
 
corynne mhr said:
welja ik heb nog een ander liggen maar het is helemaal in het goud gespoten (de vorige eigenaar heeft dit gedaan :r )en dit wil ik eraf krijgen en dan zou ik het eerst naar een zandstraler moeten brengen en die sh*t en men blok moet klaar zijn tegen meeting harelbeke dus veel tijd heb ik niet meer en het moet nog allemaal ineen gestoken worden en als dit rechter carterhelft nog zou kunnen gaan, zou dat wel goed zijn...
je kan de verf er misschien afbranden met een brandertje, als het week begint te worden veeg je het er zo af met een vodje:!
 
Roedi.. said:
of je scoort ergens een klein carterhelft voor een euro of 20, is ws nog goedkoper dan het profi te laten lassen, nu gaan er vast weer mensen zeggen dat je cartersets onderling niet kan uitwisselen maar kan wel, heb zelf zo een hele tijd gereden met een speed setup, kan gewoon.

ik heb nog een ander klein carterhelft liggen ;) maar bedoel je dat sommigen zeggen dat een verschillen carterhelft niet goed is ?
 
corynne mhr said:
ik heb nog een ander klein carterhelft liggen ;) maar bedoel je dat sommigen zeggen dat een verschillen carterhelft niet goed is ?
ja dat de lagerpassingen enzo in zn geheel geboord zijn als de carters tegen elkaar zitten, dus als je een ander carterhelft erop zou schroeven dat ze nietmeer exact recht tegenover elkaar zitten, maar heb zelf een hele tijd met apparte helfte gereden en dat ging gewoon goed.
 
ik heb ook nog het linkercarter helft van dat goud ( dus het hele gouden blok op zichzelf ) maar daarvan is het ronde uitsteekseltje waar dat de remschoentjes tegen zitten afgescheven en zijn er tevens ook 3 gaten geboord omdat er een nitro velg opzat, nu is mijn vraag kan ik dat afgescheven rondje nog van men andere blok nemen ( heb het al geprobeert maar lukt me niet echt ) want anders zou ik een nitro velg en remklauw en alles moeten installeren om te remmen met me achterrem en dat wil ik niet doen... Voor diegene die het niet verstaan wil ik wel ff een foto gaan nemen :p
 
zie hier het gouden blok met het afgeslepen rondje :( :





hier een foto van men ander blok zoals het dus moet zijn MET het rondje :




nu is mijn vraag, kun je dat rondje niet verwisselen want er zit daar aan de vertandingskant een moer op en heb die al afgevezen en dan met een tang dat rondje er proberen uit te draaien maar gelijk welke kant je draaid het blijft gewoon zitten. Bij dat ander blok zou ik dat dan ook moeten doen maar daar is dat rondje helemaal afgescheven en dus daar kan ik men tang niet op zetten :'(
 
Last edited:
Back
Top