scheur uitlaat --> grotere sproeier?

RingbeareR

Quad Racer
ahoi luitjes,
de titel zegt het al, maar het is iets ingewikkelder allemaal:

ik vond dat mn scoot zo'n maf geluid maakte. uitlaat zat er goed op, dus ik dacht dat het misschien de krukas(lagers) waren. die waren nog perfecto, dus ik ben onder het motto ''het rijdt goed, dus het is goed'' doorgegaan.
gisteren ontdekte ik dat de uitlaat bij de ophanging van het blok gescheurd was, vandaar dat rare geluid opeens. het was dus een slechte las, uitlaat was net nieuw,enz, geregeld met de verkoper, enz, en er is een nieuwe onderweg.

maar...

nu heb ik opeens een maatje grotere sproeier nodig+ luchtfilterbegrenzing er weer in. kan dit komen door die scheur? of kan het komen door nieuwe voet/kop pakkingen? de vorige eigenaar had er namelijk een hele vage pakking tussen gedaan, nu heb ik de originele pakking erin.
en dan als laatste: is het heel erg om met een scheur rond te rijden? ik rij elke dag 35 km.

grtz,,
 
Advertisement - register to remove this

Hij zegt ook niet dat die daardoor gescheurt is:rolleyes:

Die grotere sproeier kan te maken hebben met dat je pakking niet goedzit en misschien valse lucht ergens trekt. Verder vind de politie scheuren in uitlaten meestal niet zo leuk, dus ik zou het even ergens laten lassen.
 
Leer eens lezen mensen, hij zegt toch dat er een nieuwe uitlaat onderweg is.
Ivm de sproeier, het kan zijn dat je valse lucht krijgt via je nieuwe koppakking, er zal niet voor niets iets anders op gebeund zijn.
 
nou de pakking die er eerst onder zat was volgens mij een willekeurige 70cc pakking 8P
toen ik de krukas had bekeken heb ik dus nieuwe pakkingen gekocht, polini pakkingen die gemaakt zijn voor die cilinder. dus dat zit wel snor. alles zit ook goed vast.

@Sonic: hij is gescheurd bij de ophanging;


dat is dus ongeveer in het midden, niet bij de cilinder dus.

maar is het slecht om nu door te rijden totdat de nieuwe uitlaat komt?
en is het waarschijnlijker dat ik meer verbruik door nieuwe goede pakkingen, of komt dat door die scheur? dat een gedeelte van het mengsel in de uitlaat komt doordat ie minder compressie heeft oid?
 
Back
Top