Scheur in de carburateur?

Kuros

Well-Known Member
Beste mensen,

De laatste maanden zit ik met het volgende probleem bij mijn scooter. Elke keer als het flink regent, dan is het niet te vermijden om door een aantal plassen water te rijden. Elke keer komt er op een of andere manier water in de scooter.

Wat er vervolgens gebeurd is dat bij het gas geven de scooter niet reageert, en zelfs de motor uitvalt. Als ik de gashendel een klein beetje draai dan doet hij het wel (dan gaat de scooter maximaal 20 kilometer per uur en trekt nogal langzaam op). Als ik de gashendel verder draai dan valt de hele scooter uit. In de zomer is dit voorgekomen en heb ik de scooter een dag in de zon laten staan. Het probleem was toen inderdaad opgelost. Maar in deze koude wintermaanden (of is het nog herfst) kom je daar niet ver mee. Nou wil ik het probleem zelf proberen op te lossen door het gat of de scheur waar het water naar binnen komt te vinden, en dat onderdeel eventueel te repareren of te vervangen.

Waar denken jullie waar het probleem zit? Ik zat eerst te denken aan een of andere electrische storing, maar hij start prima. Of zou het de carburateur kunnen zijn...
 
Advertisement - register to remove this

Ik ga op zoek naar een manier om de bougie af te dekken. Maar via de bougie komt er dus water naar binnen, en dat zit dan nu in de carburateur neem ik aan?

En is het niet mogelijk om het af te dekken met ducktape/isolatietape? Of kan dat problemen veroorzaken...
 
Ok dan thanks voor de hulp! Zojuist is het probleem opgelost, denk dat het water eruit is gereden of zich heeft gemengt, gebeurd elke keer na een aantal dagen. Natuurlijk ga ik alsnog de bougiekop kopen om het probleem in de toekomst te vermijden.
 
Gemengt? Lees even wat er gezegd word. Het water komt niet in je carburateur, maar waarschijnlijk is je bougiedop nat, waardoor de vonk niet goed op de bougie overslaat maar er langs loopt naar het frame / blok oid.
 
Je bougie(dop) was NAT, er is nergens water naar binnen gelopen, de dop is gewoon opgedroogd dus je hebt geen kortsluiting/vonkverlies meer. Koop een nieuwe bougie, -kabel, en -dop en vervang je oude netjes door die nieuwe en het zal opgelost moeten zijn. Waarom alles? Als de een zo oud is dat hij gevoelig voor water is zal de rest dat ook wel zijn of snel worden
 
Back
Top