This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

SBO Sprint - Slapgeouwehoertopic #41

Status
Not open for further replies.
omdat mijn wieltje een bestaand scooterwieltje is
en het getoonde wiel van js tuning een speciaal universeel wiel is
waar je met de scootersprint niks aan heb omdat in het regelement staat dat
er alleen met scooterwielen brommer wielen en motorwielen gereden mag worden
als dat niet zowas dat regelement had ik echt wel een heel appart wieltje laten maken van aluminium ook voor achter
en had ik geen scooterwielen verbouwd

klopt heb je gelijk in, maar het was meer een voorbeeld van een constructie waar in het veilig en toch licht is...

ja dat kan wel zijn
maar wat heb je eraan als je het niet mag gebruiken
een dragsprint motor onder je scooter zal ook harder gaan
maar het mag niet

Daytona aluminium gedraaid/ gefreesd wiel. Maat 2.75x10. Superlicht: slechts 1090 gram. Voor universeel gebruik als voorwiel.

dus niks honda monkey

Last edited:
Daytona aluminium gedraaid/ gefreesd wiel. Maat 2.75x10. Superlicht: slechts 1090 gram. Voor universeel gebruik als voorwiel.

dus niks honda monkey

het maakt mij verder niet uit hoor, maar mocht je zin/tijd hebben kun je er even naar googlen ipv de beschrijving van joel zijn site te quoten

ja dat kan wel zijn
maar wat heb je eraan als je het niet mag gebruiken
een dragsprint motor onder je scooter zal ook harder gaan
maar het mag niet

zeg tog dat t een voorbeeld is van een constructie, en dus boeit t niet of t wel mag bij sbo of niet mag lekker belangrijkx|

AMEN

kheb gegoogled en ben er geen 1 tegen gekomen allemaal andere modellen
maar ik heb er verder geen zin meer in in deze discussie
ik rij volgend jaar met dit wieltje
en wat anderen ervan vinden moeten hun weten

Het is geeneens een discussie, er heeft niemand gezegd dat je van velg moet wisselen hoor

Ik probeer enkel misverstanden te voorkomen. Want mensen die zelf een naafje kunnen/willen draaien kunnen gewoon dat velgje kopen en ermee gaan rijden bij de SBO. Daarbij vind ik het persoonlijk een erg mooi velgje! Gewicht met naaf zal je toch zeker nog op zo'n 1300/1400 gram minimaal komen dus echt verschil met Bella/Zip velgjes is er niet uiteindelijk.

het maakt mij verder niet uit hoor, maar mocht je zin/tijd hebben kun je er even naar googlen ipv de beschrijving van joel zijn site te quoten

het wiel is inderdaad gemaakt voor een honda monkey... er zijn meerdere types van dit velgje te koop.
ik heb 'dit' velgje thuis gehad, op ebay kan je zo ook kopen. Beetje jammer dat er over dit een discussie plaats vind. het is een gefreesd velgje die uit twee helften bestaat en in het midden verbonden is door een las.

Last edited:

heb ik het toch niet verkeerd gedaan
velgje met schijf weegt 740 gram
remklauw 300
dus 1040 gram rijklaar

Status
Not open for further replies.