This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

SBO Race - Lelystad - 24 maart 2008

Pronk wint dan, want Pronk heeft zijwieltjes gekregen van mij, dus die zet ie eronder :winner:
 
En de veiligheid komt ook niet in het geding omdat je blijft zitten Ik zeg: monteren!
 
ssstttt :X :+ Kzet Pronk wel achteraan als ie met zijwieltjes start, dingen steken uit en dan is gevaarlijk, hij weet het alleen nog niet :+
 
Ik weet dat we bij de SOBW wel eens de regeling hadden dat er gestart werd op positie vanuit het klassement, ik weet ff niet meer onder welke omstandigheden dit gedaan werd. Is hier bij de SBO ook sprake van? Ik doel op het volgende, stel...de scooter loopt beroerd in de kwali, of hij gaat stuk, of ik crash (wat nog wel eens wil voorkomen bij mij ). Dan houdt dat dus in dat ik de rest van de dag in de B rij? En maximaal een 15e plek kan behalen wat de punten voor het klassement betreft? Dat is natuurlijk wel heel zuur dan...

Normaal gesproken zou je natuurlijk van achterin het startveld nog naar voren kunnen rijden, zodat je alsnog (mits je goed rijdt) in de top5 terecht kan komen. Maar dan ben je nu dus mooi de 'conjo' als ik het goed begrijp?

*edit* ja ik ga er stiekem vanuit dat ik wel in de A terecht kom komend seizoen
 
Ja dat vroeg ik mij ook al af eigenlijk.. Zou inderdaad wel vaag zijn als je altijd A rijd top 10. En dan ineens een keer stuk gaat of wat dan ook.. En dan als gevolg dat je in de B rijd.
 
Prima punt...

Ik denk dat het voor de kop en de staart van het veld goed is... Iedereen rijd op niveau, en niemand rijd elkaar in de weg...
 
Ik weet dat we bij de SOBW wel eens de regeling hadden dat er gestart werd op positie vanuit het klassement, ik weet ff niet meer onder welke omstandigheden dit gedaan werd.

Dit werd gedaan als de ene groep op een droge baan kon kwalificeren en de andere groep in de regen.
 
@ pronk: dit gaat alleen op als je in de top 10 staat. aangezien het de eerste wedstrijd is word het kampioenschap van 2007 erbij gepakt. persoonlijk vind ik het belachelijk dat iemand die in de top 10 staat in de a mag starten als ie pech heeft. je moet gewoon zorgen dat je machine in orde is, dat moeten andere mensen ook.



@ arnoud: dit klopt ook en zullen eerst degene uit de top 10 van vorig jaar beginnen in de a groep vanuit het klassement van 2007. de rest zal worden aangevuld met de snelste van de overige rijders.
dit is alleen maar als de ene droog traint en de ender nat. verder zal er geen uitzondering gemaakt worden.
 
Of dat je manche 2 start vanuit de positie waar je manche 1 bent gefinished ( of ronde tijd)
stel je zou in de kwali vallen of uitvallen en je rijd in de B groep maar je rijd daar een tijd die A competatief is en dan zou de laatste van groep A terugschuiven naar B. Ik heb bijvoorbeeld laatste wedstrijd in lely 19de tijd getrained omdat het ging regenen. ging toen met ML50's als 8ste over de finish in manche 1. manche 2 mocht ik het kunstje weer helemaal over nieuw doen...
 
Ok, ik weet niet of ik je nu helemaal goed begrijp, samengevat :

Als beide kwali's droog zijn, en door omstandigheden kan je geen (normale) snelle tijd neerzetten, dan moet je dus de rest van de dag in de B rijden ookal sta je in het algemeen klassement in de top10.

De enige uitzondering waar je over praat geldt alleen met een natte kwali?
 
je hebt me niet goed begrepen idd. ik zeg dat die regel aaleen op gaat voor de top 10 van vorig jaar. dat betekent dus dat bv jij in de A mag starten.

mijn persoonlijke mening is niet van toepassing.

@ partick : de regel is dat de kwali geldig is voor de rest van de dag. een kwalificatie is er niet voor niks, anders kunnen we de kwali net zo goed afschaffen en opstellen volgens het kampioenschap
 
was het bij de sobw ook niet zo dat je moest aantonen dat er iets niet goed was of stuk? anders als een baan je niet ligt "of juist heel goed" (kijk naar pronk)

dan kan je in de a rijden en zo toch aan je punten komen
 
in de eerste race niet iig. voor de rest zal er wel naar gekeken worden, alleen is dat gewoon de regel.
 
misschien heb ik erover heen gelezen, maar zijn er bekers te verdienen in de A en B klasses, of is het alleen de A klasse?
 
waarom verbaast me dat niet je kunt ook zonder licentie rijden, alleen kost je dat 20 euro meer.
i know, maar 70 euro om te rijden met een onbetrouwbare onafgestelde machine is niet echt een ding voor 60 minuten race, met sprinten zou ik het nog wel doen |(